سکوت

مرغ سحر ناله کن

کرونا اینترتیمنت - معرفی بهترین بازی‌های عمرم

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۰۶ ق.ظ

حدیث است که مومن وقت خود را سه قسمت کند: بخشی برای درآمد، بخشی برای ارتباط خود با خدا و بخشی برای لذت بردن و تفریح. حالا که همه چیز جور است و من هم از تماشای مستند خسته شده‌ام لیستِ بهترین بازی‌هایی که در عمرم کرده‌ام را برایتان می‌گذارم، هر کدام را خواستید دانلود و بازی کنیم. اگر راهنمایی هم خواستید در خدمتم:

1-Minecraft

اولین بار که بازی را نصب کردم با خودم گفتم چه گرافیک چرتی دارد. چه قدر مسخره است. همه چیز مکعبی و مربعی بود. حتی دستِ کاراکتر هم مربعی بود. رفتم جلو و با کلیک چپ روی موس تنۀ یک درخت را آن قدر با دست زدم که خرد شد و بلاکش افتاد دستم.

تازه اول ماجرا بود. چوب‌ها را تبدیل به الوار کردم. بعد یک میز کار ساختم و با میز کار و چندتایی سنگ، تبر،کلنگ، بیل و یک وسیلۀ دیگر که نمی‌دانستم چه کارش کنم ساختم. شب شد و مای از همه جا بی خبر درگیر زامبی‌های شب شدیم. ریختند سرمان و ما هم چاره‌ای نداشتیم با همان کلنگ از خجالتشان در بیاییم.

یک موجود سبز رنگ مهربان هم بود که آمد و ایستاد و شروع کرد نگاه کردنم و بعد بنگ! خودش را ترکاند. این بازی نه فقط یک بازی که زندگی دوم است. اگر بخش‌های Redstone را هم بتوانید در این بازی یاد بگیرید می‌توانید هر نوع وسیلۀ الکتریکی را درست کنید. آسانسور، پله برقی، دستگاه سنگ ساز، ماشین پرنده و...

ماینکرافت را می‌توانید هم در اندروید و هم در ویندوز بازی کنید.

2-terarria

شبیه همان ماینکرافت است ولی دو بعدی. با آپشن‌های خیلی خیلی بیشتری و دنیای عجیب‌تری. موجودات ترسناک‌تری و فضای غریب‌تر. اسلحه‌های بازی از شمشیر و یویو! شروع می‌شود تا مسلسل و چوب دستی‌های جادویی.

3-stardew valley

تجربۀ زندگی در یک داهات! و یک مزرعۀ شخصی. روز اول از خواب بیدار می‌شوید. 15 تا بذر هویج در اتاق‌تان است. بیرون می‌روید و شروع می‌کنید به پاک سازی مزرعه. چوب‌ها و سنگ‌ها و درخت‌ها را کنار می‌زنید. زمین را شخم می‌زنید. چندتایی بذر می‌کارید و با آب پاش آبشان می‌دهید تا چند روز آینده در بیایند. 

با اعضای دهکده آشنا می‌شوید. در روزهای تولدشان بهشان هدیه می‌دهید. در فستیوال‌های فصلی شرکت می‌کنید. به معدن می‌روید و معدن کاری می‌کنید. شاید این وسط با دادن گل به یک نفر توانستید ازدواج کنید و دو تا بچۀ گوگولی داشته باشید.

کم کم که چوب جمع کردید مرغ داری می‌زنید، و بعد هم نوبت گاوداری است. عسل می‌گیرید و با میوه‌هایی که برداشت کرده‌اید مربا درست می‌کنید. تخم مرغ‌ها را جمع می‌کنید و باهاشان سس مایونز درست می‌کنید.

فصل بهار لوبیا و تابستان بلوبری بکارید تا از همه بیشتر سود کنید. روزهای بارانی ماهیگیری کنید تا ماهی‌های عجیب‌تری بگیرید.

4-prison architect 

در نقش طراح یک زندان آمریکایی دست به کار می‌شوید. اتاق‌های گوناگون درست می‌کنید. آشپزخانه و سالن غذا خوری. زندانی‌ها را می‌آورید. برخی خطرناک‌اند و برخی نه آن چنان. ممکن است از زندان فرار کنند، دائم باید چک‌شان کنید و بگویید پلیس‌ها بگردند تا وسایل قاچاق‌شان را پیدا کنید.

کم کم زندانی‌ها را به کار بگیرید. وظیفۀ نظافت زندان بیفتد رو دوش این‌ها. برایشان کلاس‌های فنی حرفه‌ای بگذارید. روحانی یا کشیش بیاورید و برایشان کلاس‌های دینی بگذارید. از صفر تا صد طراحی یک زندان را در این بازی تجربه می‌کنید فقط حواستان باشد مواظب باشید آشوب نکنند.

هر روز مرتب به حموم بفرستیدشان! :))

5- Dota2

بیخیالش، خیلی باید وقت بگذارید یاد بگیرید. یاد هم بگیرید زندگی‌تان را می‌گیرد.

6-heart stone

یک بازی با حال رو اعصاب کارتی، پول داشته باش و کارت بخر. یک حرفه‌ای میشی.

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۴)

وقت خدا را؟؟؟؟!!!
پاسخ:
سلطان غلط املایی‌ام من
  • فاطمه حسینی
  • فورتنایتم بازی کنین
    پاسخ:
    فورتنایت فقط پر طرفداره
    اصلا خوشم نمیاد ازش
    علاقه خاصی هم به بازی های استراتژیک داری ماشالله...
    ولی خداییش قلعه(stronghold ) جز بهترین بازیا نبود؟
    پاسخ:
    این بازی ها چیز مشترکی که دارند اینه که بازیکن داخلش آزادی عمل داره و هر چی بخواد میتونه بسازه و هر جا بخواد میتونه بره.
    یعنی در طراحی مشترکند
    جنگ های صلیبی رو با این که دو سه سال بازی میکردم ولی این قدر بزرگ نمی بینمش
    اول و دوم و سومش همه رو بازی کردم
    اسم فامیلم بازی خوبیه وسط این همه بازی با کلاس تنها بازی که اسمش رو بلد بودم
    پاسخ:
    من هیچ وقت اسم گل و ماشین توی اسم فامیل بلد نبودم :(
    ولی حرف یاء رو همیشه حفظ بودم
    سریع می‌گفتم می‌نوشتم طرف مقابل مغلوب میشد
  • علی‌رضا گلرنگیان
  • با الف.جیم موافقم.
    بنظرم قلعه رو جا انداختی سید... Stronghold
    هم نسخه ی جنگهای صلیبی و هم قلعه ی افسانه ای و هم قلعه ی دو.
    پاسخ:
    اصلا موافق نیستم :/
    نه جنگ های صلیبی و نه جنرال و نه عصر تمدن ها و مابقیش رو در این حد نمیدونم

    این ماینکرافت در حدی فضای طراحیش بازه که چیزهای عجیب و غریبی توش ساختند
    مثلا یک نفر کامپیوتر توش طراحی کرده بود
    یک کیبورد و صفحۀ مانیتوری که بتونه داخلشون بنویسه
    و به نحوی انگار داریم توش زندگی میکنیم
    مایهٔ عشرت ایام کهنسالی است.
    آنچه از عمر به بازیچهٔ طفلانه گذشت..
    پاسخ:
    جان جان
    من اصلا پست بنویسم شما پیوست ادبیش رو بزن حال بنماییم
  • رفیقِ سید مرتضی
  • باشد بخیر واقعا دوران کودکی...
    سلام
    بازی برای بچه ی ده ساله چیزی میشناسین؟ خودم حوصله ی بازی ندارم، اینم برای‌ این روزهای خانه نشینی بچه ها می خوام...
    پاسخ:
    من نظرم اینه اصلا دست بچه بازی ندید
    چون اگر مثل من مستعد باشه
    در آینده طوری درگیر بازی‌های رایانه‌ای میشه که بسیاری از وقتش پاش هدر بره
    یک نوع دیوانگی خاص
    هیچ کدوم رو تاحالا امتحان نکردم.
    پاسخ:
    نمیخوای حالا یک پُک بزنی
    اعتیاد آور نیست ها

    :))
    آخ آخ شماره 1 و 2 یه بخش بزرگی از زندگی من بود :)) یادش بخیر
    پاسخ:
    از اولین باری که ماین کرافت بازی کردم  خاطرۀ خیلی خوبی به جا مونده
    یه طوری به شدت این بازی ها باعث همزاد پنداری بازیکن با شخصیت میشن و شبیه زندگی واقعی هستند
    stronghold
    generals
    age of empires
    سه تا بازی استراتژی خیلی معروف و خوبی بودن که به نظرم بازی نکردین و اتفاقا در اوج بودن .

    غیر از ماینکرفت هیچ کدوم رو بازی نکردم که ماینکرفت دو سه روز بازی کردم پشیمون شدم و ازش خوشم نیومد.
    +آخری سرچ کردم : hearthstone هست. یک h وسط جا گذاشتین جسارتا‌‌ :)
    پاسخ:
    این بنا متروکه است :)

    چرا همشونو بازی کردم ولی در این حد و قواره ها نیستند که بهترین بازی های عمر باشند
    stardew valley یا prison architect بازی کنی خوشت میاد
    محشره
    دوتا ۲ خیلی وقت میگیره حدود ۵ سال از عمرم روزی بیش تر از سه ساعت بازی میکردم ولی دیگ بازی نمیکنم شما چند سال از عمرتان بازی میکردید
    پاسخ:
    من 7 سال بازی کردم
    بعضی روزها شاید 10 ساعت :))
    برای ترکش 6، 7 بار هی نصب کردم هی ریختم
    در بازه های زمانی متعدد
  • دختـرِ بی بی
  • سلام
    تولد امام جواد تموم شد
    چشامون به در خشک شدا
    :))
    پاسخ:
    سلام
    مبارک باشه
    معنای ثانویه کلمات رو متوجه نشدم
  • قاسم صفایی نژاد
  • مگه به جز فوتبال، بازی دیگه‌ای هست که جذاب باشه؟
    پاسخ:
    آره په چی
    :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.