سکوت

مرغ سحر ناله کن

آشنایی با شبکه اجتماعی گودریدز(goodreads)

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۲۰ ب.ظ

بار اول که وارد گودریدز شدم فکر میکردم سایت دانلود کتابه، تند تند کتاب‌هایی که می‌خواستم بخونم رو علامت میزدم که در آینده بخونمشون. بعد که اومدم سراغ لینک‌های دانلود دیدم ای دل غافل که اصلا ساز و کار سایت گودریدز این نیست :(

گودریدز شاید مفیدترین شبکۀ اجتماعی‌ای باشد که تا به حال اختراع شده. چرا که موضوع اصلی این سایت کتاب و کتابخوانی است. هیچ وقت نمیخواستم که در چنین جایی اکانت داشته باشم چون دوست نداشتم که باعث بروز صفت غرور شود.

این چند وقت، خیلی از دور و اطرافیانم هی به من میگفتند که کتاب زیاد میخوانی و با سوادی! از شما چه پنهان اوایلش خوشم می‌آمد. گودریدز که تهدیدی برای من شده بود تا صدای این طبل تو خالی را بیشتر کند شد وسیله‌ای تا بفهمم که آن قدر هم که بقیه می‌گویند من کتاب نخوانده‌ام بلکه فقط کتاب شناس شده ام!

یعنی شاید تمام کتاب‌های شهید مطهری و کتاب‌های علی صفائی حائری و علامه مصباح را بشناسم ولی درست و درمان ننشسته ام که بخوانمشان. من فقط کتابشناسی شده ام که به درد کتابداری کتابخانه‌ها می‌خورم. این شد که با کمک این شبکه اجتماعی یه تکونی به خودم دادم و حداقل خودم رو متوجه کردم که آن قدر هم که خیال میکردم کتاب نخوانده‌ام و باسواد نیستم. ولی با این وجود از خیلی هم سالان و بزرگترهایم بیشتر خوانده و نوشته‌ام.

خیلی وقت بود که کتابی تمام نکرده بودم و وقتی که حساب کردم دیدم 50 کتاب نیمه کاره دارم که الآن هم کنار میز طلبگی ردیف شان کردم که تا کاملشان نکرده‌ام سراغ کتاب دیگری نروم.

سرتان را روز عاشورایی درد نیاورم برویم سراغ آموزش و آشنایی با شبکۀ اجتماعی Goodreads:

بعد از این که شبیه تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر ثبت نام کردید و وارد شدید صفحۀ اصلی و Home شامل این گزینه‌هاست:

کادر مشکی رنگ: چند تا از کتاب‌هایی که در حال مطالعه هستید را نشان میدهد(با عنوان Currently reading).

به طور مثال در تصویر بالا کتاب "کار باید تشکیلاتی باشد" 35 صفحه از 140 صفحه خوانده شده، کتاب‌هایی که به عنوان کتاب‌های در حال مطالعه انتخاب می‌کنید را می‌توانید آپدیت کنید که تا چه مقدار از کتاب را تمام کرده اید.

کادر صورتی رنگ: در این قسمت می‌توانید بروزآوری‌های افرادی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید یا که در لیست دوستان شما هستند را مشاهده کنید. به طور مثال در تصویر بالا یکی از دوستان دوستِ من می‌خواهد که کتاب " در باب حکمت زندگی" را بخواند. حالا من می‌تونم لایکش کنم یا که کامنت بهش بدم که میخوای کتاب شوپنهاور و فلسفه غرب بخونی حواست باشه مخت تیلیت نشه! یا هر کامنت دیگه‌ای.

همچنین اگر افرادی به کتابی رای داده باشند یا که نظری درباره کتابی داده باشند برای شما قابل مشاهده است.

کادر قرمز رنگ: این قسمت مربوط به چالش سالانه است. که شما وقتی برای اولین بار در سایت ثبت نام می‌کنید هدف گذاری می‌کنید که می‌خواهید مثلا امسال یعنی سال 2018 که 9ماه ازش گذشته :/ چند تا کتاب بخوانید. مثلا من زدم 100 تا کتاب که ببینیم چه می‌کنیم.

کادر سبز رنگ: به ترتیب از چپ به راست:

1- اطلاع رسانی‌ها: که مثل اینستاگرام و توئیتر شما رو از اتفاقات مطلع میکند که مثلا چه کسی کامنت داده و چه کسی لایک کرده و...

2- گروه‌ها: در گودریدز می‌توانید در گروه‌های مختلف عضو بشید و نظرات خودتان را به تبادل بگذارید. 

3- پیام‌ها: پیام‌هایی که با دیگر افراد به شکل خصوصی ارسال و دریافت میکنید.

4- دوستان: دوستانی که پیدا کرده اید با این پنل میتوانید آن‌ها را پیدا کنید یا که از آخرین فعالیت‌هایشان مطلع شوید.

قسمت My Books:

سه قفسه اصلی وجود دارند که با سه فلش در تصویر معلوم شده‌اند:

1- قفسه خوانده شده Read: کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اید در این جا قابل مشاهده است.

2- قفسه در حال مطالعه Currently reading: کتاب‌هایی که در حال مطالعه آن‌ها هستید را می‌توانید در این قسمت ببینید.

3- قفسه خواستن برای خواندن Want to read: کتاب‌هایی که تصمیم می‌گیرید بعدا بخوانید را میتوانید در این قفسه پیدا کنید.

همچنین شما می‌توانید به طور دلخواه قفسه‌هایی را برای خودتان ایجاد کنید که باید از Add shelf استفاده کنید یا که بر روی کلمه Edit که با کادر کوچک بنفش رنگ مشخص شده کلیک کنید و قفسه‌های خودتان را ویرایش کنید.

در قفسه ها میشود هر سه نوع کتاب بارگذاری شود. یعنی چه خوانده شده چه هدف برای خونده شدن و چه در حال خواندن.

قسمت Profile هر کس از اطلاعاتی تشکیل شده که در ادامه می‌آیند:

کادر سبز کمرنگ:

rating: تعداد امتیازهایی که به کتاب‌های مختلف داده‌اید.

reviews: تعداد نقدها و نظرهایی که به کتاب‌ها داده‌اید.

librarians: کتابدار، منظور افرادی هستند که کتاب‌هایی که در سایت موجود نیستند را اضافه و یا کتاب‌های موجود را ویرایش می‌کنند.

کادر صورتی رنگ: 

اطلاعاتی شخصی که درباره هر نفر داده میشود: سن و تاریخ تولد، کشور و جنسیت، آدرس وبسایت، آخرین فعالیت‌ها، کتاب‌ها و ژانرهای مورد علاقه و کادری که مربوط به درباره من است.

کادر قهوه‌ای رنگ:

 کتاب‌های مورد علاقه هر کس؛ به طور پیشفرض به کتاب‌هایی که 5 ستاره می‌دهید در این قسمت قرار گرفته میشوند.

کادر طوسی رنگ:

کتاب‌ها را می‌توانید بر اساس نام کتاب و نام نویسنده و موضوع(ژانر) پیدا کنید، وقتی کتابی را پیدا کردید با ابزاری خیلی ساده که در تصویر می‌بینید می‌توانید آن را به قفسه‌های خود اضافه کنید.

کادرهای آبی رنگ صرفا جهت توجه شماست، یکم خودتون ور برید متوجه میشید. فقط نیازمند ور رفتن سبزتان با سایت گودریدز هستیم

ابزارهای ارتباط با دیگر افراد:

1-recommend book: به دوستان خود کتابی پیشنهاد بدهید

2- suggest friend: به دوستان خود، دوستان خود را پیشنهاد دهید( همون که دوست دارم که دوست من با تو دوست شه)

3-Compare books: کتاب‌های خودتان را با دیگر دوستانتان از نظر رای مقایسه کنید.

پیام خصوصی و بلاک کردن هم که خودتان با آن‌ها آشنایی دارید.

داخل فضای بیان غیر از سه نفر ندیدم که کسی در گودریدز فعالیت داشته باشه: گل آقا، آقای قاسم صفائی و مهدیار 

and nothing else 

احتیاط: بهتره که با این سایت مثل یک شبکه اجتماعی رفتار نشه، یعنی مثل اینستاگرام و تلگرام عملکرد عمرسوزانه نداشته باشه، من که خودم سریع یه کتاب رو بارگذاری میکنم و نظرمو می نویسم و دِ فرار...

fact: آیا میدانید این پست در یک ساعت و 5 دقیقه نوشته شده؟!

نظرات (۲۶)

  • محمّد قلج خانی
  • سلام ممنون از شما که وقت گذاشتید و این مطلب خوب رو نوشتید .
    پاسخ:
    سلام
    شب بخیر 
    امیدوارم حداقل یک نفر با این وقتایی که ما میزاریم بیاد سمت کتاب
  • دانشجوی همیشگی مدیریت
  • سلام فایده و برتری این سایت نسبت به کتاب کاغذی چیه؟

    من تصور می کنم این شبکه ها برای جامعه ما ایرانی ها چندان مناسب نیست

    ایرانی ها هنوز کتاب کاغذی را یاد نگرفته اند بخوانند!
    پاسخ:
    نه این سایت برای مطالعه کتاب الکترونیکی نیست 
    صرفا سایتی است برای تبادل نظر و رای دادن به کتاب ها
    و همچنین نظم به مطالعات 
    سلام.منظور از بارگذاری را متوجه نشدم
    سایت همه اش کتابهای انگلیسی دارد
    چیستی سایت هم برایم مبهم ماند که فایده اش چیست؟

    با این حال به امتحانش می‌ارزد
    تشکر بابت وقتی که گذاشتید

    شما آخرش نفرمودید ساکن چه شهری هستید و اهل کجایید؟
    پاسخ:
    سایت گودریدز یک شبکۀ اجتماعی برای کتابخوان هاست که میتونند در اون به تبادل نظر و رای دادن و کلا صحبت حول محور کتاب بپردازند 
    همچنین به کتاب خواندن خود نظمی بدهند و برای مطالعه برنامه ریزی کنند
    کتاب های فارسی و ترجمه فت و فراوون داخلش هست چون که ایرانی هم عضو هست، عملا 99 درصد کتاب هایی که فکر میکنید رو میتونید داخلش پیدا کنید
    اگرم کتابی نبود خودتون میتونید اضافه کنید که شاید به ندرت پیش بیاد چنین کاری لازم بشه 
    مثلا من الان میدونم چه کتابایی خوندم چی میخونم چی میخوام بخونم چندتا میخوام بخونم و...

    من که قمی ام و ساکن قم
    در علل الشرایع آمده که وقتی پیامبر در سفر معراج به این مکان رسید به شیطان گفت قُم(بلند شو).
    تشکر من دو دوست خوب در قم دارم از جمله یک روحانی
    بگذریم
    این کتاب را چطور باید اضافه کرد؟
    توصیه می کنم یک راهنمای جامع درست کنید و بذارید برای فروش!
    کلا زیاد نفهمیدم سایت را ولی شما آموزش بگذارید تشویق می شویم
    شب جمعه هست
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام اگر عضو بشید 
    آموزش های منم فکر کنید نخوندید 

    این قدر روش کار ساده هست که هیچ نیازی به راهنمایی نخواهید داشت 

    اسم کتاب رو سرچ میکنید 
    صفحه اون کتاب میاد
    (دقت کنید روی عکس دوم از پائین) 
    روی فلش اش کلیک میکنید 
    و بعد انتخاب میکنید توی چه قفسه ای بره(قفسه مجازی)

    زبان انگلیسی تون در چه حده؟
    سلام
    هه تاآنجایی که من دوروبرم طلبه ریخته،میدونم که همه طلاب ازاین کتابای نیمه کاره دارن!نگران نباشید!
    منم خیلی کتاب نیمه کاره دارم ولی بایه برنامه ریزی ساده میشه تمومشون کرد!
    1-هرکدومشون رو به نیت یه امام شروع کنید.
    2-باخودتون قراربذارد توی1هفته،مثلا3تاکتاب روتموم کنید
    3-بعدهمون3تاکتاب رو بگید روزی مثلا10صفحه ازشون میخونم
    4-ویه عالمه کتاب رو مغزتون نوش جان میکند!
    5-یه طلبه کتابخوان کتابشناس میشوید!
    فقط1سوال:شماتوی مدرسه امام محمدباقرعلیه السلام درس میخونید؟
    برادرمن1سال آمدآنجابرای درس،بابدترین خاطرات عمرش اودبیرون!
    ولی خییلیی خوبه که بسیج یه حوزه علیمیه اینقدرفعال هست!
    پاسخ:
    سلام روش تنوعی که یک ساعت یک کتاب خوانده شود و ساعت دیگر کتابی دیگر روش علامه طباطبایی در مطالعه نیز بوده
    بخش توسلش مفید بود عمل باشیم ان شالله 

    نه مدرسه امام باقر بسیجش فعال نیست که هیچ 
    طرفداران حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی هم در آن به وفور پیدا میشود 
    فقط یک سالی که اونجا نمایشگاه و یادواره شهدا بود من رفتم چند تا پوستر زدم که الان میبینیدش

    ما بسیجی هستیم ولی متکی به پایگاه نیستیم
    تشکیلات خودمونو داریم و نه بسیج محلاتیم نه مدرسه و نه حوزه
  • ...:: بخاری ::...
  • سلام.
    گرچه گودریدز هم مث خیلی شبکه های اجتماعی دیگه برای طرفدارانش جای جذابیه. ولی تو نگاه کلان به اندازه همونها ب درد نخوره! بخاطر اون جمله تون این جمله رو نوشتم که گفتید مفیدترین شبکه اجتماعیه :))
    گودریدز مفید نیست واقعا. فقط حس مفید بودن رو القا می کنه. ینی بهمون میگه وقت تو تلف نکن هی بری تو اینستاگرام عکسای بیخود ملتو چک کنی و لایک کنی، یا پیامای کانالای بیخود تلگرامو بخونی. بیا تو دنیای کتاب مفید جذاب «دور بزن»! و هی سرک میکشی و هی علامت می زنی و هی کتاب جدید می فرستی تو لیستت. و وقتی مدتی ـ مثلا یک سال ـ توش عضو بشی می بینی که وقت گذاشتن برا حاشیه ها و برنامه ریزی و سرک کشیدن به کتابای مختلف و نقد و نظرها درباره کتاب، خودش شده اولین مانع رسیدنت به مطالعه کتاب! خیلی اتفاق جالبیه البته :)) چون از ولگردیهای دیگه قاعدتا بهتره! ولی خود همین ولگردی مجازی انقدر خوش می گذره که از اطلاعات کتاب، میرسه به سرگرم شدن باهاش. و خب... سرگرم شدن با یه سایت کتاب کجا و خوندن کتاب کجا...
    در واقع تهش وقت نمیذاری برا کتاب! فقط ولگردیه منتهی از نوع تمیزش :)
    ترجیح میدم عوض این مقدار زیادی ک وقت صرف گودریدز کردم (و انصافا هم خیلی تخصصی باهاش برخورد کردم) و حالا کلللی به کتاب نخونده هام اضافه شده، یه برنامه ریزی ساده و معمولی ـ از همینا ک رو یه تیکه کاغذ کوچیک رو برد کوچیک هر کسی میشه نوشتش و کنارش یه علامت زد یا روی جمله اش یه خط کشید! ـ از همینا برا خودم داشته باشم. یا بهتر از اون، وقتی از خونه میرم بیرون یه کتاب تو کیفم بذارم! بیشتر مطالعه می کنیم اینطوری :)
    پاسخ:
    علیکم السلام 
    حرفتان سلیس و درست. اما من هم در آخر پست گفته بودم که احتیاط کنید و با گودریدز مثل یک شبکۀ اجتماعی رفتار نکنید. یعنی بنابر تجربیات شما و یافته‌های من باید خیال کنیم که اصلا شبکۀ اجتماعی نیست و یک صفحه خصوصی یا یک دفترچه آنلاین است که نظمی به مطالعات مان بدهیم
    مردم فقط آن جایی مناسب هستند که اگر کتابی را تمام کردیم یا که خواستیم شروع کنیم سری به صفحۀ کتاب بزنیم و از نظرات مردم خوشحال شویم و نکات بیشتری را پیدا کنیم. برای من که خیلی فائده مند بوده، حداقل فهمیدم چند کتاب خوانده ام و چند کتاب در حال مطالعه دارم. همان 50 کتاب در حال مطالعه را جمع کردم و عینا در خانه هم آن ها را ردیف کرده ام تا که تمام شان کنم. 
    سایت فواید بسیاری دارد به شرطی که همان آفت شبکه‌های اجتماعی را به همراه نداشته باشد . گودریدز به درد نخور میشه ولی وقتی که ولگردی مجازی درونش باشه. 
    ازون کاغذای برنامه ریزی ما سر رسیدشو داریم داداچ(انی بار اهمیتی نداره جنسیت شما چیه :| )
  • دخترک مژده دهنده
  • سلام
    مطالبی در وبلاگم گذاشتم،اگر درباره سندشان چیزی میدانید،لطفا بهم بگید،ممنون میشم
    پاسخ:
    در مورد ایمان آوردن ایرانیان به دین اسلام مطالعاتی نداشتم و معلوماتی در ذهن ندارم. اما کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام که جوابی است در برابر کتاب 2 قرن سکوت زرین کوب به شدت قابل استفاده است.
    کتاب حماسه حسینی و آذرخشی دیگر از کربلا و انسان 250 ساله بخش امام حسین‌اش قابل استفاده اند در مورد مخصوصا شبهات عاشورا.
    در مور تاریخ اسلام و مقاتل هم چیزی سرم نمی‌شود چون هنوز در این فاز ها نیامده ام
  • ...:: بخاری ::...
  • میگن نقد درست اونیه که به اثر معطوف باشه نه به نویسنده.
    منم نقد به نویسنده که شما باشید ندارم! به گودریدز دارم! سررسیدتون پر و پیمون ان شالله.
    پاسخ:
    اعتراض دارم 
    این تفکیک نویسنده و فضا غلطه 
    در واقع این افراد هستند که ماهیت یک شبکۀ اجتماعی رو میسازند 
    و مثل تلگرام یا اینستاگرام خود افراد هستند که میتونند اون رو مدیریت کنند و درست استفاده کنند 
    یا که عمرشون رو تلف کنند 
    همه چی بستگی به فرهنگ داره
  • ...:: بخاری ::...
  • اساسا فضای «شبکه» بما هو شبکه!! «مدیریت شده تر» از اونه که استفاده اش رو صرفا معطوف به فرهنگ استفاده بدونیم و بگیم همه چی به فرهنگ استفاده اش برمیگرده. خیر اینطور نیست. این شبکه ها هستند که فرهنگ «میدن». دلیل شبکه سازی همینه خب. دلیل شبکه، گرافه. و گراف، هدف میخواد، و هدف میشه اون فرهنگی که قراره ایجاد بکنه: فوقع ما وقع.
    مگه روز اول اینستاگرام اوضاع اینی بود که الان داخلشه؟ در واقع اینستاگرام اساسا ساخته شده که اوضاع رو به اینی تبدیل کنه که الان هست! جهت هدف رو خود اون شبکه مشخص میکنه. فیس بوک رو ببینید. پینترست رو ببینید. کانال تلگرام رو ببینید. حتی شبکه های آموزش زبان رو ببینید. شبکه های مسافرتی رو ببینید.
    با همین فرمون باید بگیم گودریدز ساخته شده برا اینکه این مدل رو باب کنه. اصلا غیر اینش خنده داره! نشستن ریز ریز برنامه نوشتن پلتفرم ساختن و قطعا (ازاونجا ک اونجا ایران نیس!!) کللللللی هزینه پشتیبانی پلتفرم دادن و تازه بماند این همه هزینه هاشون برا سرور و تبلیغات و ... قطعا به نظرتون دلیلش این نیست ک مثلا ما خیلی عاشق کتابیم و میخواییم با این کار بشردوستانه مون نظم بدیم به کتابخوان های کل جهان؟!
    عرض کنم که «کام عاان!» :)
    پاسخ:
    اساسا همچنان مخالفم. اگر کمی کیاست علوی در خون استفاده کنندۀ از شبکه‌ها وجود داشته باشد به خوبی می‌تواند از آن استفاده کند. به طور مثال اینستاگرام شاید سیستم دیتا ماینینگ و اینتر اکتیو مدیا داشته باشد
    (توضیح این 2 کلمۀ):
    شعار سازندگان این شبکه‌هایی که دارای اینتر اکتیو مدیاست این است که مهم نیست چند نفر حرف میزنند بلکه مهم این است که چند نفر این حرف را میشنوند، در اینستاگرام یک حرف درست 1 بار دیده هم نمیشود در حالی که یک حرف غلط 20 بار دیده میشود. افکار جمعیتی ضد انقلاب را هدایت میکنند در حالی که جمعیت حزب اللهی اصلا خبر دار نیستند

    اما تمام این برنامه ریزی ها رو با یک حرکت میشود خنثی کرد و آن این است که جا بیاندازیم که صفحه‌ای به نام صفحۀ سرچ اینستاگرام وجود ندارد و بعد یاد بدهیم که از صفحه Home استفاده کنند و آدم های درست و درمان را فالو کنند
     
    اما در عمل فرهنگش چه در ایران و چه در خارج وجود ندارد و نخواهد بود، فقط خواصی مثل بنده هستند که این طوری استفاده میکنند

    گودریدز هم همین است. شما شبکه به ما هو شبکه ای که بنده انتزاع کردم را تعمیم بدهید به ما بقی شبکه های اجتماعی، در واقع حرکت جوهری نرمی که شبکه های اجتماعی دارند در واقع با مخاطبین در وحدت به سر میبرد و شبکه عین ربط به مخاطب است و این مخاطبین هستند که شبکه را میسازند
    مثل جامعه که انسان ها جزء جزء آن را تشکیل میدهند
  • ...:: بخاری ::...
  • بحث جالبی شد :))

    اولا، حرکت جوهری که برای شبکه تصور کردید و بین شبکه و اعضاش وحدت گرفتید، فکر می کنم که سیر منطقی نداره و فرض رو خراب می کنه.
    وحدت در صورتی به وجود میاد که مبنا و جوهره وحدت بین دو چیز، واحد باشه. حرکت جوهری شبکه و انسان مبنای واحدی نداره. مبنای انسان، وجود انسان هست. اما مبنای شبکه نفس وجود انسان نیست؛ «ارتباط» بین انسان هاست. پس با رشد شخص انسان ها نیست که شبکه گسترش پیدا می کنه. با گسترش ارتباط انسان ها (در هر درجه ای از کنش و واکنش شخصی) هست که گسترش شبکه اتفاق میفته. و در نتیجه بین حرکت شبکه و انسان، وحدت برقرار نیست.
    پس اگر عضو پلتفرم یک شبکه بشیم ولی شبکه طور!! ازش استفاده نکنیم، در واقع عضو شبکه شدیم اما شبکه رو ثابت نگه داشتیم و از حرکت بازش داشتیم. و لذا!! وقتی دارید میگید این فرهنگ جا بیفته که همه آدمها عضو اون نرم افزار/سایت بشن و از امکاناتش استفاده کنن اما با الگوی گفته شما، یعنی تو یه شبکه اجتماعی عضو بشیم ولی مثلا همسان سازی مخاطبین رو خاموش کنیم و پیشنهادات رو هم ببندیم و پاپ-آپ رو غیرفعال کنیم و در عوض صرفا بریم اونهایی که خودمون میخواییم رو دنبال کنیم، یعنی ما شبکه رو خاموش کردیم و دنبال چیزایی که خودمون دوست داریم رفتیم. حتی اگر از کاربردهای اون نرم افزار مثلا استفاده جزئی ای هم بکنیم. انگار یکی وسط خرید عید ملت، بره برا خودش ماشین بخره. خریده کرده، ولی خرید شب عید که نداشته خب. این دیگه شبکه بودن و شبکه رو گسترش دادن نیست. اصلا نفس شبکه این رو نمیپذیره.
    خلاصه که وحدتی بین انسان و رشد شبکه در کار نیس که هیچ، تضاد جوهری!!!!!! هم داریم این وسط.
    ثانیا، مقایسه شبکه با جامعه و اعضای شبکه با اعضای جامعه، قیاس درستی نیست. شما اگر جامعه ایران رو 80 میلیون نفر فرض کنید و همه اون 80 میلیون داخل خونه هاشون نشسته باشن و هیچ ارتباطی هم با هم نداشته باشن، باز هم جامعه ان. اما اگر اعضای شبکه با هم ارتباط نداشته باشن، دیگه شبکه ای نداریم. شبکه ـ گفتیم ـ مبناش ارتباطه. نه نفس حضور اعضا.
    ثالثا، شما دارید درباره یه سری آدم عضو شبکه حرف میزنید که همه شون وقتی کسی رو فالو می کنن فکر می کنن اون ادمی ک فالو کردن درست و درمونن! اونایی ک شما بهشون میگید غیر درست درمون!! خودتون تو لیست غیر درست درمونای اونایید! محور نمی تونه هوم پیج ها باشه. اون هم آسیب های خاص خودش رو داره که به دلیل همون آسیب ها، این قاعده «فقط هوم پیج رو دنبال کن» از اساس، قاعده قابل تعمیمی نیست. گرچه خودتون فرمودید و درست هم فرمودید که عملی هم نیست. سازندگان هم اینو میدونن که شبکه ها رو ساختن :)
    پاسخ:
    اولا
    اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال: وقتی من از گودریدز فقط به عنوان دفترچه یادداشت آنلاینی برای مدیریت مطالعاتم استفاده میکنم و با هیچ کسی ارتباط نمیگیرم پس ذات شبکه که ارتباط بوده را نابود کرده ام پس مبنایی که شما ادعا کرده اید شبکه بر اساس ارتباطات شکل گرفته رد میشود. من موجود ام، گودریدز هم همچنان موجود است ولی ارتباط معدوم شده. پس اگر من معدوم شوم گودریدز نیز معدوم میشود. چرا که وجود گودریدز قائم به وجود واجب الوجودهای بالغیری مثل من است.
    چه اشکالی دارد شبکه را آن طور که آن ها میخواهند حرکتش بدهند حرکت ندهیم. حکایت این اینستاگرامی که من میگویم حکایت یک غنیمت جنگی است که روزی قرار بوده تیرهایش به صدر ما فرو برود حال تهدید را گرفته و فرصتی برای خودمان میکنیم
    هیچ لزومی ندارد که طبق سناریوی سازندگانش پیش برویم

    ثانیا
    فرهنگ خاصی که من از آن حرف میزنم برای تمام افراد تجویز نمیشود، یعنی درباره یک اتوپیا حرف نمیزنم بلکه برای قشر خاصی است که برای عمرشان و سلامت روحشان اهمیتی قائل هستند. من نمیگویم شبکه را متوقف کنیم بلکه میگویم یک رفتار حداقلی داشته باشیم تا از آفت هایش در امان باشیم و بیشترین استفاده را از یک فضای مسموم مثل اینستاگرام بکنیم
    اگر میخواستیم 80 میلیون آرمانی را ترسیم کنیم، اصلا در آن جامعه نمیگذاشتم موضوعی به نام شبکۀ اجتماعی وضع شود.

    ثالثا
    اگر مدعی هستید که هوم پیج دنبال کردن آسیب هایی به دنبال دارد مشتاقم که بدانم مصداق های این آسیب کجایند؟ مثلا چیز خاصی را در صفحه سرچ از دست میدهیم که ضرر میزند یا چی؟
    انسان های درست و درمان برعکس بحث بالا یک بحث نسبی گرایانه نیست. انسان درست و درمان تعریف دارد و کسی است که سرش به تنش بیارزد و از نظر من حرف حق بزند، مومن باشد، شخصیت علمی یا اخلاقی باشد، تحلیل گر سیاسی یا خبری باشد

    قاعدتا یک پیجی که نشر دهنده عکس شاخ ها و داف ها یا که هنرمندان است یا که کلیپ های فان میگذارد از نظر من درست و درمان نبوده و مردود شناخته میشود
    لذا توصیه میکنم که به دنبال مصادیق بگردید و از این فضای ایده آلیستی به فضای رئالیستی پناه بیاورید.
    سلام
    اینجا باید کتابها رو خرید یا دانلودشون رایگانه؟ من اصلا متوجه نمیشم چجوری میشه ی کتاب رو تو گود ریدز خوند؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید!
    پاسخ:
    سلام هیچ کودوم
    در نگاه اول شاید فکر کنید سایت دانلود کتابه ولی نه

    یک شبکۀ اجتماعی مثل توئیتر با این تفاوت که محوریتش روی کتابه
    در مورد کتاب حرف میزنن، به هم پیشنهاد میدن، مطالعاتشون رو تنظیم میکنند.
    چلنج سالانه شرکت میکنند و با خودشون قرار میزارند که چقدر کتاب بخونند و قس علی هذا
  • کاکتوسِ خسته🌵
  • اگر کسی زیر آپدیت ما نظر گذاشت چجوری جوابش رو بدیم که مطلع بشه؟ یعنی جواب ما براش بره
    پاسخ:
    تا جایی که میدونم هر نظری قابلیت reply داره و شما وقتی نظر فرد رو میبینید جلوی نظرش روی ریپلای میزنید و نظرتون رو مینویسید و ارسال میکنید
    سلام
    چطوری میتونم از طریق آی دی افراد اونا رو در گودریدز پیدا کنم.چندین دفعه امتحان کردم اما نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    پاسخ:
    اگر آیدی دقیق انگلیسیش رو داشته باشی
    کافیه جلوی آدرس گودریدز تایپش کنی:
    مثلا اسمِ من sokooot هستش
    آدرسش میشه این طوری:
    goodreads.com/sokooot

    ولی این که آیدی رو سرچ کنی
    جایی ندیدم یا بلد نیستم :)

    برو توی فرندهای بقیه بگرد شاید اونی که خواستی رو تونستی پیدا کنی
    سلام میخواستم بدون چطور باید کامنتی که دیگران فرستادن رو ریپلی کنم مثل تلگرام
    پاسخ:
    شما برید روی پست‌تون و جایی که براتون کامنت گذاشتند
    همون جلو پایین نوشتۀ کامنت کلمه reply هست پیدایش میکنید
    سلام چطور میشه نصبش کرد؟
    پاسخ:
    نرم افزارش برای گوشی هست
    ولی بدون اون هم میتونی از نسخه وبش استفاده کنی
    سلام. فرق فالو کردن ریویو های یه نفر در گودریدز با فرند شدن باهاش چیه؟
    پاسخ:
    سلام فرند شدن دو طرفه است
    اگر هر دو طرف دنبال کنند میشه فرند
  • زهرا حیدری
  • سلام
    ینی با این برنامه نمیشه کتاب خوند؟؟چون من برنامه رو دارم اما نتونستم باهاش کتاب بخوتم باید چیکارکنم؟؟
    پاسخ:
    سلام
    نه برای کتاب خواندن نیست
    اگر دنبال کتاب خواندن هستید نرم افزار طاقچه خیلی خوبه، اگر اشتراک بی نهایت رو بگیرید به بسیاری از منابع دسترسی پیدا میکنید
  • اینجانب هشتگ
  • سلام.
    ممنون برای پیشنهاد این سایت و نکته خوبی که در موردش نوشتین!
    علاوه براین امکانات و نظم بندی مطالعاتی فکر میکنم یک مشوق و انگیره دهنده خوب برای کسایی مثل اینجانب که تازه وارد دنیای کتاب خونی شدن باشه.
    پاسخ:
    شما حاصل ترکیب ۵ دوستی که دارید هستید
    چند تا دوست توی این فضا پیدا کنید تا کتابخونی بخشی از سبک زندگیتون بشه
  • ریحانة‌ السادات🍃
  • سلام.
    من چرا وقتی سایت گودریدز رو باز می کنم(چه با گوشی و چه با لپ تاپ)سایت درست باز نمیشه؟!
    http://bayanbox.ir/download/5148648700224207580/Screenshot-790.png
    این طوری میشه :(
    پاسخ:
    از فیلترشکن استفاده کردید؟
    برای گوشی میتونید برنامه‌شو نصب کنید
    اگر همچنان مشکل دارید به خاطر خود سایته
    الان من خودمم کلی مشکل با برنامه دارم و مثلا اسامی رو نشون نمیده
  • ریحانة‌ السادات🍃
  • یعنی باید از فیلتر شکن استفاده بکنم؟
    ممنون از شما.
    پاسخ:
    من همیشه وقتی یک سایت برام این طور میشه فیلتر شکن روشن میکنم درست میشه
    برنامه اندرویدیش رو بریزید شما که گوشی دارید درست میشه ان شاء الله
    سلام
    چه شکلی گزگودیز رو نصب کنین
    پاسخ:
    برای اندروید از بازار یا گوگل پلی میتونید دانلود و نصب کنید و بدون نصب هم میتونید از طریق مرورگر وارد سایت بشید
    سلام
    شبکه اجتماعی کتاب و کتابخوانی یکی از شبکه های اجتماعی خوبی می تواند باشد که افراد در مورد آن هم وضعیت کتاب خوانی خود را سر و سامان دهند و هم این که در مورد آن چه خوانده اند با دیگران به اشتراک بگذارند نظر خودشان را یا از نظرات دیگران را در مورد کتاب ها بدانند. اما با توجه به نکاتی هم که قبلا در پیام های دیگران هم گفته شد و خیلی از مزایای دیگر پیشنهاد میکنم از نسخه بومی و مشابه آن با کلی امکانات دیگر که در اختیار کاربران ایرانی هست استفاده کنید. این نسخه بومی «شبکه اجتماعی کتاب و کتاب خوانی «چی خوندی؟» به آدرس chikhondi.ir هست. سر بزنید.
    پاسخ:
    الان محیط‌های کتاب الکترونیک مثل طاقچه جاهای خوبی برای صحبت درباره کتاب هستند.
    اگه یکی برای ریویوم کامنت بزاره چجوری میتونم ریپلای کنم و جواب کامنتشو بدم؟
    سلام من خودم نویسنده هستم و می‌خواهم کتابم را به مجموعه اضافه کنم باید از چه طریقی اقدام کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    وقتی اسم یک کتاب رو جست و جو می‌کنید کنار صفحه یک گزینه هست
    Manually add a book
    اون رو انتخاب کنید همراه وارد کردن مشخصات کتاب از تعداد صفحه تا تصویر کتاب رو می‌تونی اضافه کنی.
    چجوری میتونم تو ریویوم عکس اپلود کنم؟
    پاسخ:
    ندیدم تا حالا بشه چنین کاری کرد
  • سیدجواد موسوی حسینی
  • به‌تازگی مشابه همین شبکۀ اجتماعی، منتها با رابط کاربری و UI/UX بسیار زیباتر، با نام "به‌خوان" طراحی شده، به‌نظرم بد نیست امتحانش کنید...
    https://behkhaan.ir
    پاسخ:
    ممنونم از معرفی
    حتما استفاده میکنم دستت درد نکنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.