سکوت

مرغ سحر ناله کن

و العاقبة للمفسدین

يكشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۴۰ ب.ظ

حوزه علمیه بهترین جای دنیاست، بهترین و مفیدترین کتاب‌های درسی بدون هیچ زوائدی در این جا تدریس می‌شود، شهریه آن بیش از حد کافی است و کفاف چندین زندگی را می‌دهد، آخوندها به شدت باسواد هستند، مسئولین حوزه به انتقاد پذیری معروف هستند، مواد درسی این جا پرکاربردترین و فایده‌مندترین مواد درسی هستند که کاملا به کار جامعه می‌آیند.

سه سال علم نحو عربی خواندن و ده سال فقه و اصول خواندن طلاب را برای پاسخ‌گویی منطقی و عقلانی تمام شبهات آماده می‌کند، طلبه‌ها پذیراترین آدم‌ها هستند که شبیه بزرگان حوزه به شدت انتقاد را قبول می‌کنند هر چند غیر منطقی باشد! آن‌ها به خودشان قول داده‌اند که فقط در مسائلی که تخصص دارند اظهار نظر کنند.

نشاط و شادابی در بین طلبه‌ها اوج می‌زند، آن‌ها پس از ورود به حوزه هر روز انگیزه و‌ امید بیشتری پیدا می‌کنند و این به دلیل پر‌رنگ‌تر شدن هدف در آن‌هاست.

طلبه‌ها به دلیل آن که دائم در حال مطالعه و پژوهش هستند وقت کافی برای کار کردن ندارند که البته به دلیل مدیریت صحیح موقوفات و خمس و تحویل آن به طلاب اصلا سربازان امام زمان، تبدیل به اشخاصی شبیه ممدجویان کمیته امداد امام خمینی نمی‌شوند.

یک روز مدیر مدرسه که الان مدیر مدرسه‌های گیلان شده به من گفت که نباید کار کنی و فقط زندگی‌ات را با طلبگی بگذرانی، همان طور که من با پول شهریه سه تا پسرم را زن دادم و خانه از خودشان دارند و ماشین گرانقیمتی دارم که اسمش را نمی‌دانی همه از این جیره خواری ناچیز سفره امام زمان است! من آن روز حرفش را به دیده منت گذاشتم و بعد از تحول عجیبم با رفیقم تماس گرفتم و حرف‌های مدیر را بازگو کردم و با هم از شدت تاثر، گریه کردیم و هق‌هق‌مان در زمین خاکی جلوی مدرسه پیچیده بود.

به نظر من علما خط قرمز ما هستند به همین دلیل اگر فلان دختر یا پسر مرجع بوتیک لباس دارد یا تجاوزی کرده یا زمین‌خواری کرده یا هرکار دیگری برای حفظ اسلام نباید هیچ چیز گفت.

حوزه سیاسی‌ترین ارگانی است که تمام و کمال پشت مقام ولایت ایستاده است، در تمامی وقایع چون علما پشت رهبری هستند و روزانه زمانی را برای اطلاع یافتن از مسائل سیاسی و اجتماعی اختصاص می‌دهند، تمام‌شان عالم به زمانه هستند.

همیشه سوالم این است که آیت‌الله سیستانی با این همه مقلد کم، چطور این قدر شهریه زیادی را خرج طلاب می‌کند و چه خبرگزاری محشری به اسم شفقنا با وجوهات ایشان می‌گردد که این خبرگزاری بهتر از هر عالم ولایت‌مداری، پشت انقلاب ایستاده.

حوزه بهترین جای دنیاست، هر روز به خودم درود می‌فرستم که چه قدر خوب شد که تصمیم گرفتم شش ساله فوق دیپلم بگیرم در حالی که می‌توانستم وقت خودم را در دانشگاه با شش سال تلف کنم و یک فوق لیسانس زپرتی بگیرم!

و العاقبة للمفسدین

  • جواد انبارداران

نظرات (۸)

جملات مربوط به شفقنا طنز بود یا واقعیت؟
پاسخ:
همه چیز معکوسه
پس شفقنا پشت ولایت نیست ولی برای آیت الله سیستانی است.
سلام
از کجا آمار تعداد مقلدین آقای سیستانی رو درآوردین؟ تا جایی که من در جریانم، ایشون تو کشورهای زیادی مقلدین قابل‌توجهی دارن. چیزی که برای بقیه‌ی مراجع معمولا تو کشور خودشونه.
تازه تو همین ایران هم چپ و راست من پر از مقلدین ایشونه (چپ و راستمم خیلی پره :)))
پاسخ:
سلام بچه طلبه
متن معکوس بود دیگه، منظورم این بود این همه مقلدهاش زیادند پس شهریه‌ش کجا میره؟ یکی از رفقا رفته بود اربعین و دیدار آیت‌الله سیستانی، بهشون گفته بودند اگر سند ازدواج دارید یک مبلغ بالایی مثل ۱۰ هزار دینار عراقی پول میدن، شما فرض کنید مثلا ۲۰ میلیون تومن! یعنی این قدر دارند و به طلبه‌ها نمی‌دهند حالا ما قم سند ازدواج بردیم، سند رو بالا کرد پایین کرد، دو ساعت عکس رو نگاه کرد، یک دسته اسکناس شمرد، ۷۰ تومن داد بهمون اومدیم :/
  • آقای سر به‍ راه
  • چه دردی میکشی جواد:))
    پاسخ:
    قبلا بهش فکر می‌کردم تا چند روز افسردگی می‌گرفتم و تصمیم گرفته بودم بهش فکر نکنم، ولی الان پوست کلفت شدم و باهاش جوک می‌سازم
    سلااام
    :))
    خیلی خوشحال نباش و به خودت نبال همه مملکت همین جور گل و بلبله. دانشگاه و مدرسه و بازار مثل بهشته، منم رای میدم
    پاسخ:
    سلام :)))
    یعنی عاشق اینم که جدی می‌گیری و قبول میکنی بهترین جای دنیاست.
    چرا رای نمیدی :/
  • جواد انبارداران
  • کسی نگفت مددجویان رو نوشتم ممدجویان!
    من فهمیدم ولی فکر کردم نوشتین مُمِد جویان!
    با خودم گفتم یعنی چی؟!

    پاسخ:
    در واقع نوشته بودم مَمَد جویان که به گروهی اطلاق می‌شود که ممد خودشان را گم کرده و او را در کمیته امداد می‌جویند.
    اشتباهات ما رو حکیمانه برداشت نکنید :/
    بچه طلبه هم معکوس بود؟ چون طلبه نیستم من.
    پاسخ:
    شما مگه فرزند طلبه نبودید؟
    یعنی والد شما طلبه نبود مگه؟
    خیر.
    پاسخ:
    کی بود پس اون 😑🤔

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.