سکوت

مرغ سحر ناله کن

واقعیتی همچنان جاری

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۳۸ ق.ظ

فیلم سینمایی «بدوک» که در سال 70 توسط مجید مجیدی ساخته شد، سوژه‌ای جسورانه را مورد پرداخت قرار داده بود و محرومیت‌های جنوب شرق کشور را به نمایش کشیده بود.

این فیلم توسط رئیس دولت وقت(هاشمی‌رفسنجانی) به اتهام سیاه‌نمایی دچار مشکلات فراوان می‌شود. در مقابل این مواجهه رهبر انقلاب بعد از تماشای فیلم درخواست پیگیری مشکلات منطقه را دادند.

مجید مجیدی جلسه دیدار با رهبری درباره فیلم بدوک را اینطور روایت می‌کند: «این فیلم را به همراه جمعی از هنرمندان و مسؤولان در جلسه‌ای که آقا هم حضور داشتند دیدیم. فیلم که تمام شد آقا بشدت برافروخته و ناراحت شدند. این عین عبارت آقاست: اگر فیلم مبتنی بر درام است که حرفی نیست ولی اگر مبتنی بر واقعیات است من حرف دارم. آقای سیدمهدی شجاعی که نویسنده فیلمنامه بود گفت متاسفانه مبتنی بر واقعیات است و من هم ادامه دادم که این فیلم فقط گوشه‌ای از واقعیت است و اگر می‌خواستیم همه آن را نشان دهیم فیلم ظرفیت این همه تلخی را نداشت.

و باز این عین عبارت آقاست که خطاب به مسؤولانی که آنجا بودند گفتند: اگر چنین است چرا به ما نمی‌گویید. چرا به ما گزارش داده نمی‌شود؟ با همین لحن که بعدها از ما گزارش خواستند و ما هم گزارش‌های‌مان را مکتوب کردیم و فرستادیم و نخستین نتیجه آن این بود که کل مسؤولان آن منطقه عوض شدند».

نظرات (۲)

پرچم مجیدی بالاست.
شاید به جرعت بشه گفت قوی‌ترین و بهترین کارگردان ایران...
پاسخ:
این فیلم اولین فیلمشه و درباره قاچاق دخترها و پسران سیستان بلوچستانی لب مرز است که سال ۷۰ ساخته شده. من که خیلی با این فیلم قدیمی لذت بردم.
بعد از دستگیری میرزا رضا کرمانی و هنگام بازجویی از او پرسیدند:

چرا حضرت ناصر الدین شاه را کشتی؟

او پاسخ داد:

سراسر مملکت را فساد و فقر گرفته و همه تقصیر از او بود چرا که سر رشته ی همه چیز در مملکت به او ختم میشد و تمام قوا در شخص او متمرکز بود.

گفتند:

این ربطی به والا حضرت ندارد و اطرافیان او مقصرند، او از خیلی امور ناراست بی اطلاع بود.

پاسخ میرزا شنیدنی و تاریخی است و همیشه در تاریخ ایران درست می نماید و به یادگار خواهد ماند.

او پاسخ داد:

اگر اطلاع داشت که حقش بود و اگر بی اطلاع بود، وای به حال مملکتی که شاهش از این همه ناراستی و فقر و فساد بی اطلاع باشد .
پاسخ:
منطقی نیست رهبری از کل‌ این همه گستردگی و جمعیت خبردار باشه و تازه اگر خبردار هم هست بتونه خارج از ساز و کار قانونی قوه قضائیه و مجریه دست به کار بشه.
مستند لشکر زینبی رو همین امشب ببین، واجب شد بهت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.