سکوت

مرغ سحر ناله کن

هدایت می‌شوی یا جرت بدهیم؟

دوشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۰۱ ق.ظ

دین مایه عذاب است. هر لحظه انسان را زهرمار می‌کند. دائم به این فکر می‌کنم که چه اشتباهاتی در گذشته مرتکب شدم. اصلا می‌دانی ما مارکسیسم التقاطی اسلامی داشتیم، بعضی‌ها مدعی فمینیسم اسلامی هم هستند، ولی من می‌خواهم معتقد به اومانیسم اسلامی شوم. من مرکز می‌شوم، اصلا هر کاری که کردم درست است. من مرکز عالمم، هر کاری کنم و هر فکری کنم درست درست درست است. گذشته هرکاری کردم درست بوده. آرامش من در این است. اصلا به کسی چه؟!

در این افکار بودم که سگی که نصف قد من ارتفاع داشت و دو برابر پهنایم، عرض، از وسط بلوار پرید پایین و پارس کرد. در نگاه اول گرگ بود.

بسم الله الرحمن الرحیم، خدایا ... خوردم! غلط کردم. ممنونم اجازه دادی زنده بمانم! انسان موجودی فانی است که عین ربط به خداوند است. حضرت حق هر لحظه به انسان وجود را افاضه می‌کند. قطعا زیر سایه امام زمانیم که آن سگ ما را تکه پاره نمی‌کند.

جلوتر یکهو صدای جیغ دو تا گربه وحشی از توی جوب آمد که همان لحظه گفتم: صلی الله علیک یا اباعبدالله، حرف آخرم فقط می‌خواهم تو باشی.

بعد هم سریع سرچ کردم: مداحی خفن! چه کلید واژه احمقانه‌ای در آن لحظه بود، یک سری سایت آمدند که تیترشان این بود: مداحی بیس‌دار مخصوص ماشین!

دوباره سرچ کردم گلچین مداحی، سایت اول را باز کردم، مداحی سوم محمود کریمی را پخش کردم که می‌گفت کی می‌دونه شاید امسال بمیرم و وسط سینه زنی چمیدونم خلاصه همش سخن ار یکهو مردن بود!

خلاصه چنان ما را هدایت کردند که گفتند یا هدایت می‌شوی یا که بی تعارف می‌دهیم حیوانات خیابانی جرت بدهند! حیوانات خیابانی هم‌ نعمتی هستند! از سر و روی کشور ما نعمت می‌بارد، همین پراید و موتور و‌ وضعیت جاده‌ها چنان آدم را به خدا نزدیک می‌کند که هم‌تراز سفر حج هستند و گویی در پراید نشستن مساوی در کعبه سجده کردن است!

آخر سر ما هم یا هادی و یا وکیل و یا ناصر گویان قدم‌هایمان را تند کردیم به سمت خانه.

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۰)

بازهم عالی و مفهومی :دی

عنوان قبلی بهتر و گویاتر بودها😅
پاسخ:
متشکرم از نظرات سریع، به‌جا و حامیانه
گفتیم با تیتر الان میگن زشته و بی‌ادبه و اله و بِله
دوباره گذاشتمش
خلاصه کسی چیزی گفت آدرس وبلاگ شما رو خدمتشون میدم
تازه پست گذاشتم دگمه ی انتشار رو که زدم دیدم تعداد ستاره ها یکی زیاد شد. سریع اومدم😅
راحت باشید اینجا همه خودین. جنبه ها بالاست. کسی چیزی نمیگه
اگه هم گفتن بی زحمت به من یه خبر بدین آدرس وبم رو عوض کنم😅
پاسخ:
یک نکته داشت نظرتون که امیدوارم درست باشه 😢
اگر گسترده‌تر بشه مخاطبین، مثلا ۱۰۰ تا کامنت باشه و مخاطب مذهبی‌داشته باشیم، دست خالی از مجلس نمیریم و سهم سادت رو به شکل فحش(۲۰تا) دریافت می‌کنم.
سعی خواهم کرد راحت‌تر بنویسم، همین جلال آل احمد که جشنواره داره و رهبر ازش حرف می‌زنه، گاهی حرف‌های خیلی بدی میزنه :/
حتی خسی در میقاتش، معلوم نیست اومده حج یا چشم چرونی!
واییی😁😂😂😂😂😂😂😂😂

اصلا عالی😂😂😂😂😂😂

+ میگم عنوان بلاگ چجوری خونده میشه ؟ /= من از اول که اومدم درگیرم...
پاسخ:
تشکر واقعا 💐

مسکوت
که مثل مفعول منظور مرحوم
عنه هم
مثل مرز لرز سرد تلفظ میشه
سال نوتون مبارک :)))))
بیس دار مخصوص ماشین /؛
پاسخ:
سال نوی شمام پر برکت و مطالعه و تقوا
بله، بیس‌دار مخصوص ماشین، :/، امروزه مداحی به ابزاری برای جذب اجناس مخالفه، تفریحات جوانان و تخلیه انرژی آن‌ها تبدیل شده
اهان... یعنی سکوت شده بر او ؟؟؟؟

پاسخ:
لغت نامه میگه:
مسکوت عنه ؛ چیزی که سزاوار خاموشی بود، و نگفتنی . (ناظم الاطباء).
- مسکوت گذاشتن مطلبی ؛ از آن سخن نگفتن . نخواستن که مطرح شود.
ساکت شخصی که سکوت کرده
سکوت مصدر
مسکوت اسم مفعول یعنی چیزهایی که فاعل درباره‌ش سکوت کرده
مسکوت عن ه،
ساکت گذاشته شده، از، آن
یعنی مطالب وبلاگ همان مطالبی است که نباید می‌گفتم و خاموش می‌ماندم ولی گفته شد
ممنون ! :)
این داستان واقعی هست یا من دراوردی؟
خودم حدس می‌زنم واقعی نباشه.
پاسخ:
خاطره است، داستان چیه
من تمام سعیم رو میکنم خیالات تحویل مردم ندم
سلام.
چه میشه گفت؟

خیلی هم عالی :)
پاسخ:
سلام
میشود گفت
چه خبر
چه خبر
سلامتی
سلاااا متی

متشکرم ازتون
خاطره داستانه دیگه . نیست؟

آخه عجیبه سگ .... تازه خیابون نه بلوار!! ... چرا با هم جور در نمیاد؟

معمولا روستا این شکلیه. تازه اونجا سگ‌ها هم اکثرا اهلی هستن . شما هم که اهل روستا نیستین.
خیلی عجیبه. فکر می‌کردم یک داستان باشه که با استفاده از تخیلاتتون درست کردین.
پاسخ:
نه فقط خاطره است 😑🤣
خب عرضم به حضورت که ما از مرز کشور قم غیر قانونی اومدیم یک شهرستان دور که سگ و شغال توی شهرش هست، لذا حضور سگی که به مقیاس من ولی در جهت افقی باشد امری عادی است.
یعنی یه عده هستن با مداحی هم میخوان مخ بزنن :/
اخه پسر گل مگه همون اهنگ های تتلو و سمیه نرو کافی نیست که سر به جون مداحی ها گذاشتین :|
پاسخ:
کجای کاری برادر، محرم برای بعضیا محفل دوست‌یابی است، در خاطراتم هست دو پسر دختربازی که برای جلب توجه دسته می‌آمدند و پرچم را می‌چرخاندند، نماز هم نمی‌خواندند :))
توی کیف یکی‌شون ۲۰ تا شماره بود! متشکر این ایده محشر داستانی رو یادم آوردی 🤣🤣

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.