سکوت

مرغ سحر ناله کن

نیمه مرده

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹ ق.ظ

کلسترول‌‌ها کیپ تا کیپ روی صندلی‌های خونی‌ام نشسته‌اند و گیلاس‌های فسادشان را با LDLها به هم می‌کوبند و پیش از فرا رسیدن سکته، آن را جشن می‌گیرند. HDLها را یک به یک سر می‌برند و رگ‌های خونی را یتیم می‌کنند.

از آن طرف، قلب طاقتش طاق شده و به سختی می‌تپد. اندکی که تمامیت بدن، پله‌ها را بالا و پایین می‌کند به تپش می‌افتد و ریه کمتر می‌تواند گزارش نفس کشیدن را به مغز فکس کند.

هر شب مغز، دردمند می‌شود و با کمک ژلوفن خود را به مستی غفلت می‌زند و ساعاتی خیال می‌کند همان مغز سالم روزهای جوانی است.

کبد از بس چرب شده که محل اسکی تری گلیسرید‌ها گشته، آن‌ها در آخرین سال‌های عمر بدن برای گذراندن دوران بازنشستگی‌شان آمده‌اند.

شده‌ام انسانی نیمه مرده، نیمه انسانی که نصفه و نیمه زندگی می‌کند، هر روز نزدیک به ۱۴ ساعت در بستر ضعف به تشک چسبیده‌ام، گویی پنج مرد چاق کَر روی سینه‌ام نشسته‌اند و کله پاچه می‌خورند و هر چه داد می‌زنم که بگذارید بلند شوم، نان‌های بیشتری در ظرف خستگی‌ام تلیت می‌کنند.

هر روز که پس از مدت‌ها خوابیدن از جایم بلند می‌شوم، آچمزم که چرا هنوز نمرده، زندگی‌‌ام کوتاه شده و مدت زمان بیداری‌ام کوتاه شده.

تا دیروز افسرده می‌شدم و می‌گفتم به درک، من که بیشترش را مرده بودم، مابقی هم رویش، اما امشب باز هم گفتم به درک با این تفاوتِ نگرش که هر چه رفت، رفته، بگذار جایی برسم که اصلا روزی یک ساعت رخصت زنده ماندن پیدا کنم، من همان یک ساعت را هم زندگی خواهم کرد و تف خواهم کرد به صورت مرض کامل‌طلبی. در زمانه‌ای که برخی انسان‌ها در تمام عمرشان یک ساعت هم زندگی نکرده‌اند، این برای من کافی است و با آن خوشحالم.

فردا زالوها منتظرم هستند، برای مکیدن این وضعیت نا‌به‌هنجار خونی، دلم برایشان می‌سوزد، زالوهای فداکار اسم‌شان بد در رفته است، زالو خون کثیف را می‌مکد برای سلامتی، ولی هر وقت که بخواهیم آدم دزدی را توصیف کنیم، می‌گوییم طرف مثل زالو خون مردم را می‌مکد!

می‌خواهم بعد از آن که دو تا پشت گوش و دو تا به شقیقه چسبیدند و چندتایی با هم خون‌خواری را از روی قلبم شروع و تمام کردند نگذارم نمک زندگی را بچشند، آخر نمک زندگی برای زالوها معنای دیگری دارد، زالوها بعد از آن که وظیفه‌شان را انجام دادند رویشان نمک می‌ریزند و کشته می‌شوند و بی‌حرکت، به شوری یخ می‌زنند.

تنها شهدا هستند که این گونه مردن برایشان نمک زندگی است. هر چند تشبیه زشتی است، ولی به ادبیات و ادیبان و کلیشه‌های معمول جامعه باید فهماند که آدم دزد زالو نیست، آدم دزد انگل است ولی هر چه هست به بزرگواری جناب زالو نمی‌رسد.

التماس دعای شفا

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۷)

واقعا؟ یا تخیلی بود متن؟
پاسخ:
متاسفانه واقعیت داره، تمام پست حقیقته
کاری ازم برنمیاد جز اینکه ارزوی سلامتی و طول عمر با عزت براتون داشته باشم :)
امیدوارم هرچه زودتر سلامتیتون رو به دست بیارید.
پاسخ:
همون دعا اصل قضیه است، دعا کنید.
حتما با این اوضاع روزه هم میگیری!!؟؟
دلم برای زالوها سوخت:))
پاسخ:
چند روز می‌گیرم تا به حال نیمه مرده بیفتم
بعد دو روز روزه رو می‌خورم و دوباره احمق میشم و روزه می‌گیرم :/
تا یا من تموم شم یا ماه رمضون
زالو هر چند موجودی بی‌دست و پاست اما بالاخره جان دارد و درد کشیدن و مردن را می‌فهمد
ولی یه سوالی ذهنم رو درگیر کرده
عکس روی پروفایل کاربریتون کیه؟
آخه احساس میکنم یه بازیگره که قبلا دیدم.
پاسخ:
جی دی سالینجر
نویسنده یهودی آمریکایی
از بهترین نویسنده‌های آمریکایی و‌ نویسنده کتاب ناطور دشت
ان شاء الله به زودی زود حالتون بهتر و بهتر بشه
از این رژیم های پاکسازی کبد و عروق بگیرید. (تو طب سنتی اسلامی)
و ورزش کنید.
دعاگو هستیم
پاسخ:
محدودیت غذایی‌م آزار دهنده است :(
چیز زیادی برای خوردن باقی نمونده
به خاطر ورزش نکردنه به این حال و روز افتادم
سلام آقاسید...
تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد.
نماز و روزه ات قبول.
می خوانمت، می خواهمت و دوستت دارم
هنوز به یادت هستم و دعا می کنم برای سلامتی ات.

وفقک الله بنصره و بمنّه و بکرمه
پاسخ:
سلام آقا
مشتاق دیدار اسم رئوف بودیم
لطف داری، مخلصتم، چاکرتم
دعا کن، دعای واقعی، یک درخواست دور شده از کلیشه 
خون تون غلیظه؟

اگه اشتباه نکنم نوشته بودین که ورزش می کردین ، خیلی عجیبه.

الان حالتون خوبه؟
پاسخ:
غلظت خونمم شدیده
کلا گند زدم به این بدن که امانت بود دست ما.
چند روز کم خوری و خوب‌خوری حالم رو بهتر کرده، ولی یک چیز چپ بخورم ۱۴ ساعت‌ها شروع میشه
عه آقا بیان نیازتون داره :)
پاسخ:
بیان من رو نیاز نداره
ولی بیان به دلالت التزامی، یعنی کاربرانی چون شما به ما لطف دارند
ممنونم
خب منم یک سال خونم خیلی غلیظ بود. چون مایعات کم می‌خوردم.
دکتر اون موقع پیشنهاد کرد که یا خون بدم (حجامت، زالو درمانی هم هست البته ولی نگفت) و یا هر روز اناب + مایعات بخورم که خونم رقیق‌تر بشه. زرشک هم فکر کنم رقیق کننده‌ی خون هست. ولی باز هم نظر دکتر در اولویت هست :)

اگر هم روزه می‌گیرین موقع سحری هندوانه به مقدار لازم هم بخورین که در طی روز حتی با کار کردن هم تشنه نشین و جالب‌تر اینکه هندوانه همراه با پنیر هم دیدم که برای طرف جواب داده :) (دیگه نمی‌دونم برای همه این کار صدق می‌کنه یا خیر)

اهل مواد هم نیستین وگرنه توصیه هم می‌کردم از اونها پرهیز کنین 🤦‍♂️😅😅 (#شوخی بود ناراحت نشین)

چه بد موقع هم غلظت خون‌تون شدید شده :))) ولی مراقب خودتون باشین دیگه چون خطرناکه خون خیلی غلیظ باشه.
پاسخ:
شما مزاجت سوداویه و شربت سکنجبین با غرق نعنا هر شب بخوری مزاجت معتدل میشه
من الان یک وضعیتی دارم که چیزهای سرد اصلا نمیتونم بخورم، اگر هندوانه و پنیر بخورم هر چند برای اصلاح خون خوبه و غذای لطیف الهضمه، ولی معده‌م ضعیفه، کلا یک جام الان بخوابیم درست کنیم طرف دیگه‌م خراب میشه.
:/
عناب هم برای غلظت خون عالیه، خریدم کنار سماوره :))
باس ورزش کنم، بیا کشتی بگیریم
این متن بعد زیست پایه دهم میچسبه:دی
سلام آجواد
ان‌شاءالله شفا پیدا کنی
و بکنیم،
به حق این شبها...
شما هم ویژه برای ما دعا کن لطفاً. 🙏
پاسخ:
سلام
التماس دعا علیرضا جان
  • همطاف یلنیـــز
  • سلام سلام
    ان شاءالله زالودرمانی جواب می دهد و
    شما هم بیشتر تحرک و ورزش! داشته باشید.نوشتن و مطالعه خوبست سلامتی خوبتر :))
    پاسخ:
    آخرش به زالو نرسیدیم :(
    قسمت نشد متاسفانه مورد خوردگی زالوها قرار بگیریم
    ولی سلامتی رو با گرمیجات بازیافتیم.
    مشکل همین تحرکه، حرکتم نمیاد :))
    زالو رو من یه سری امتحان کردم خیلی اثری نداشت ولی امتحانش تجربه بدی نبود
    پاسخ:
    بستگی داره کسی که میندازه این‌کاره باشه، اصلا به مزاجت بخوره یا نخوره و کجا بندازه
    این کاره بود و تشخیص دکتر بودش
    پاسخ:
    خب قراره الان نتیجه بگیریم زالو بد یا بی‌نتیجه است؟
    برای من بی نتیجه بود
    پاسخ:
    Fu*** right

    سلاااام شیخ جواد
    عیدت مبارک
    خوبی؟ سلامتی؟
    پاسخ:
    سلام عشقم
    به فرموده آیت الله سیستانی برای من هنوز عید نشده
    ولی عید شما مبارک :))
    ای بابا... ای بابا... چه چیزی پشت سر گذاشتی...
    خدا مریضی رو نصیب هیچکس نکنه. کلا مریضی چیز بدیه.چه کمش چه زیادش.
    حالت بهتره؟دیگه جدا باید به فکر یک کف دست نون و یک عدد تخم مرغ ابپز باشی فکر کنم.
    حالا منم یه عمو داشتم همینجوری کبد چرب چاق هم شده بود شدید، فعالیت داشت البته.اما به تناسب فعالیتش میخورد برای همین چیزی برای از دست دادن باقی نگذاشته بود. با طب سنتی خوب شده یه مدته.
    پاسخ:
    با همون طب سنتی حرکاتی زدیم که حالم خیلی بهتره، نمی‌دونم الان چربی خون و تری گلسیریدها در چه حالی هستند ولی بدون چکآپ میدونم حالم خوب است.
    قبلا غذا میخوردم سریعا خوابم می‌گرفت و میرفتم ۱۲ ساعت می‌خوابیدم، غلظت خون شدید داشتم احتمالا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.