سکوت

مرغ سحر ناله کن

تو واقعا گوشت برادر مرده‌ات را خوردی

يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۵۰ ب.ظ

روزی بی‌مشورت و با حماقت تمام شروع کردم به گفتن ذکری و خیلی زیاد تکرارش کردم تا آن که صبحی از خواب بیدار شدم و کله‌ام داشت می‌ترکید و تصور می‌کردم دیوارها و خانه پر از صدا هستند و دارند ذکر می‌گویند ولی من کر هستم و نمی‌شنوم!

بزرگان می‌گویند ذات انسان همزمان در سه عالم است، ناسوت و ملکوت و جبروت. یعنی در عین این که در دنیا هستیم، در برزخ هم هستیم، برای همین کسی که بطن اعمال را می‌بیند می‌گویند چشم برزخی دارد. و در جریانی که زنی غیبت کرد جلوی پیامبر و پیامبر گفت تف کن و گوشت از دهان زن بیرون افتاد، در واقع این زن ذات عمل برزخی خودش را دید.

به این معنا که غیبت کردن مثل خوردن گوشت برادر مرده نیست، بلکه عین آن است و در حال رخ دادن است، برای همین شخص معصوم وقتی بخواهد گناه کند انگار با کاسه‌ای کثافت روبرو شده است و هیچ میلی به آن ندارد، چون ذاتش را می‌بیند.

آدم زرنگ می‌شود این وسط ابن سیرین، معبر خواب معروف که به سر و صورتش ذات گناه را مالید تا در ورطه زنا نیفتد و بعد به خاطر پشت سر گذاشتن موقعیتی که تک‌تک‌مان در آن احتمالا وا بدهیم، بهش علم تعبیر خواب افاضه شد.

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۸)

ذات گناه رو چطور به صورتش مالید؟
پاسخ:
داستان ابن سیرین رو مگه نشنیدی؟
بخونی میفهمی منظور از ذات گناه چیه
پس عالم هپروتش کجا رفت سید؟
پاسخ:
همچین عالمی نداریم :/
ناسوت، ملکوت، جبروت
  • دچارِ فیش‌نگار
  • بار بعدی که این موقیعیت برایت پیش آمد تو هم عین ابن سیرین باش نه مثلش
    پاسخ:
    تو هنوز زنده‌ای؟ زنت اجازه میده وبلاگ بنویسی؟
    آها. عجبا...

    راستی، فکر کنم که قسمت ابتدایی رمان «رؤیای نیمه‌شب» رو از همین داستان اقتباس کردند!
    پاسخ:
    خواستم بخونمش
    یکهو گذاشتمش کنار، فاز نمی‌داد
    مظفر سالاری شاگرد مرحوم آیت‌الله مصباح و یک عدد طلبه است مثل ما :))
    تجسم خودِ عمل ؟!

    إِنَّ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ أَمْوَالَ الْیَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ نَارًا ۖ وَسَیَصْلَوْنَ سَعِیرًا
    آنان که اموال یتیمان را به ستمگری می‌خورند، در حقیقت آنها در شکم خود آتش جهنّم فرو می‌برند و به زودی در آتش فروزان خواهند افتاد.

    (یکبار دین و زندگی به دردم خورد )
    توی دین و زندگی خوندم و برام شگفت انگیز بود ولی نمیدونم چطوری توضیحش بدم بنابراین آیه قرآن به کمکم اومد که بگه نکته پست رو گرفتم )
    پاسخ:
    دین و زندگی ولی انصافا به درد خود من هیچ‌وقت نخورد
    چون به طرز بی‌مزه و بی‌روحی برام تداعی علوم دینی میکرد :/
    هر چند آخرین نمره دین و زندگی که سوم دبیرستان باشه ۱۹.۵ شدم و بالاترین نمره‌م بود :]
    ذکر گفتین بعد چی شد ؟؟؟؟
    پاسخ:
    داشتم منفجر می‌شدم :))
    کلا اذکار رو نباید بیش از هزار بار بدون استاد بگیم
    غیر از ذکرهای عمومی مثل ذکر ایام هفته و استغفرالله و الله اکبر و...
    خیلی سعی کرده بودند به دل بنشوننش ولی متاسفانه همه از دینی بدشون میاد :ا البته به شخصه مشکلی نداشتم باهاش ولی خوب اصلا به عنوان یک کتاب درسی دینی خوب نبود .

    چقدر جالب منم 19.5 شدم :)
    پاسخ:
    حس می‌کنم زیاد جدی نبود، یعنی انگار یک آدم بیش از حد لطیف و‌ مهربون نشسته این کتاب‌ها رو‌ نوشته بود
  • دچارِ فیش‌نگار
  • چرا در برابر موعظه مقاومت میکنی سید؟ :)
    پاسخ:
    موقعیت بعدی اگر من و تو باشیم
    همین الان باختم رو به خداوند اعلام می‌کنم :/
    چون قطعا نمی‌تونم جلوی خودم رو برای به قتل نرسوندنت بگیرم

    مقاله اهانت ابوالقاسم فنایی رو بخون شاید آدم شدی
    خب این یکم بی عدالتی نیست که خدا به معصومین چشم برزخی داد که گناه نکنن و به بقیه نداد؟
    هرکی چشم برزخی داشته باشه به راحتی معصوم میمونه!
    پاسخ:
    https://www.porseman.com/article/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%85/170433

    این رو بخون اگر قانع کننده نبود برم سراغ عدل الهی شهید مطهری
  • دچارِ فیش‌نگار
  • تو قدت به مرفق :)) منم نمیرسه! چجوری میخوای منو بکشی؟

    کسی که در قباحت اهانت تردید کند، به فطرت انسانی و common sense اعتقادی نداره (من دارم)
    پاسخ:
    پس لابد ژیگانتیسم داری جناب مبتلا به سندرم NDP :/

    تو موز کدوم کاسه میوه‌ای عمو؟
    تا حدودی قانع شدم ممنون🧡
    پاسخ:
    قربانت
    البته در عالم ذر هم که عالمی قبل از این دنیا بوده این موارد مشخص شده.
    زمانی که خداوند می‌خواست از بشریت لبیک بگیره، اولین کسی که اعلام آمادگی میکنه وجود پیامبر اسلام بوده.
    خیلی خیرخواه نوجوونا
  • دچارِ فیش‌نگار

  • خردسالی که احساس بزرگی میکند

    صبی یتشیخ (از آفات آخوندی)

    هوم 😉
    پاسخ:
    بسه دیگه
    به اندازه کافی فیش فیش کردی روی پست جناب فیشنگار 😂😂
    توی دیوار که به فروش نرفتی و پستچی دیوار رو راهی بیمارستان کردی با عکست
    وقتشه مای‌بیبیت رو بپوشی و به قیمت دمپایی پاره بفروشمت به نون خشکی :/
  • حامد سپهر
  • یه سوال بی‌ربط
    توی دعایی مثل زیارت عاشورا که اینهمه لعن و نفرین به فلان و فلان هست ، آیا ابنجا کارما یا انرژی منفی دادن صدق نمیکنه؟
    همیشه موقع خوندن زیارت عاشورا به این فکر میکنم
    پاسخ:
    کارما که خب اصلا اثبات نشده است و مفهوم هندوئیستیه
    شبیهش در دین ما هست:
    مَا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ وَمَا أَصَابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ(۷۹ نسا)
    یعنی هر خیری که می‌بینید از جانب خداست و هر بدی که بهتون می‌رسد از جانب خودتان است.
    و در روایات هم بیان شده که بخشی از بلاها به دلیل گناهان و کارهای بدی است که انجام دادیم(البته نه همه‌شون، مثلا حضرت ایوب که گناهی نکرده بود و این همه بلا سرش اومد به جهت آزمایش و محک زدنش بود)
    که اول سوره عنکبوت هم اشاره شده: آیا مردم گمان کرده اند، همین که بگویند: ایمان آوردیم، رها می شوند و آنان [به وسیله جان، مال، اولاد و حوادث] مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟ (۲ عنکبوت)
    از جهت دیگری لعن کردن دشمن اصلا کار بدی نیست و حتی ثوابش از صلوات فرستادن هم بیشتره پس قطعا اجر دنیایی و اخروی هم خواهد داشت.
    درباره انرژی منفی که بحثش جداست و این‌ها رو به دلیل نگرش هندوئیستی کنار هم آوردی چون معتقدند هر نوع نفرت و بدی عاقبت بدی داره، ما این رو قبول نداریم و به همین دلیل هم هست که هندوها این همه سال توسری‌خور و گوشه‌نشین توی صومعه‌ها بودند ولی اسلام حکومت تشکیل داد و نگاه سیاسی اجتماعی داشت.
    الا برخی از هندوها مثل گاندی که مذهبش سیک یا سیخ بود و چیزی است التقاطی مابین هندو و اسلام که باعث شد علیه استعمار انگلیس قیام کنه که از طرفی سعی کردند این نگرش رو محدود کنند و در برابرش شخصی مثل اوشو و بسیاری از عرفان‌های نوظهور رو علم کنند.
    حال درباره انرژی، اطلاعی ندارم که این لعن و نفرت آیا انرژی منفی تولید میکنه یا نه(از لحاظ بحث انرژی درمانی و ماوراء الطبیعه میگم که می‌پرسم خدمتت عرض می‌کنم بعدا)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • بی حیایی عاقبت بدی داره رفیق
    حتی یه شب زودتر به این برسی، ارزششو داره و از حسرتت کم میکنه :)
    پاسخ:
    به قول دوستان کف کوچه:
    امان از تجربه!

    چشم، این را آویزه گوشم می‌کنم :/
    خب میشه دقیق تر بگین ؟؟؟
    چی شد ؟ یعنی چی داشتین منفجر میشدین ؟

    من شنیده بودم یکی شروع کرده بود به ذکر "لا اله الالله " و کلا درآمد و پول تو زندگیش خیلی کم شده بود و اینا...چون این ذکر آدم و از دنیا جدا میکنه یا یه همچین چیزایی (دقیق نمیدونم)

    حالا کنجکاوم ببینم ذکر شما چه کرده ؟ :دی
    پاسخ:
    من حس می‌کردم دور و اطرافم پر و از سر و صداست و انگار کسی داشت از داخل سرم باهام حرف می‌زد که توی اون لحظه به غلط کردن افتادم و توسل کردم نجات پیدا کردم
    بعدها خوندم اذمار عوارضی دارند که اگر بدون نظر اهل فن گفته بشه امکان داره اتفاقات بدی از جمله دیوانگی بیفته.

    ذکری رو میگفتم که علامه حسن زاده خیلی باهاش مانوس هستند ولی توان روحی و مقام ایشون کجا و من کله خراب کجا!

    یکی دیگه از دوستان از سر کنجکاوی ذکری می‌گفت که منجر به ظهور جن می‌شد و اون هم مشکلاتی براش پیش اومد.
    وای اون ظهور جن و پسندیدم 😂
    البته میترسم بیخیال...
    پاسخ:
    واقعا شوخی نمیشه کرد
    زندگی شخص گاهی نابود میشه با این کارها
    میخوام ببینم منفجر شدن مخ چجوریاس :"))))
    پاسخ:
    جای ماجراجویی نیست، جدا خواهش می‌کنم دنبالش نرید و سعی نکنید تجربه‌‌ش کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.