سکوت

مرغ سحر ناله کن

آیا آوینی و یامین‌پور مقبولیت دارند؟

پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۱۳ ب.ظ

دو پست قبلی با اعتراض و رای‌های منفی متعددی روبرو شدند. ابتدا مطالب را بارگذاری کردم و بعد می‌خواستم بگویم که هر دو نوشته‌های شهید آوینی و یامین‌پور در کتاب ماجرای فکر آوینی هستند.

آیا این انتقاد و مخالفت به این دلیل است که من آن‌ها را گفته‌ام یا اگر در جلسه‌ای حضوری با یکی از این دو بزرگوار این مطالب بیان می‌شد به این شدت و حرارت گارد می‌گرفتید؟ ای کاش این کار را با برخی صحبت‌های مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و امام خمینی هم انجام می‌دادم تا نتیجه جالب آن را هم می‌دیدیم.

  • جواد انبارداران

نظرات (۲۱)

سلام
چه جالب.‌.
البته من فقط مطلب اول رو‌خونده بودم، اتفاقا تعجب هم کردم انقده مخالف داشت!
هر چند پاراگراف اولش به نظرم معقولتر بود...
باقیش رو درست متوجه نشدم!

متاسفانه با کتاب‌های شهید آوینی خیلی انس ندارم، اما خیلی نظرات آقای یامین‌پور رو درست و نزدیک به دین می‌دونم!
اتفاقا خیلی هم مخالف دارند... چیز عجیبی نیست!

گاهی حتی شما اگر حدیثی رو بین خود ما مثلا متدینین بخونید، خیلی ها پذیرش ندارند و تازگی هم که یاد گرفتند به سند و مدرکش اشکال کنند تا از زیر بار پذیرشش فرار کنند! دیگه شهید آوینی و آقای یامین پور که سهلند...
پاسخ:
سلام
آوینی خیلی قلم و نگارش محشری داره و از معدود افرادی بود که جلوی تهاجم فرهنگی نشریات به همراه افرادی مثل شهریار زرشناس ایستاد.
مستند آقا مرتضی رو پیشنهاد می‌کنم بهتون، واقعا مستند خوبی است غیر از قسمت اولش و حرف‌هایی که نباید زده می‌شد.
  • محمد حسین
  • سلااام
    جوااد
    منم از این کارا کردم برای همه اشخاص و روی همه جبهه گیر ها مثلا جمله ظاهرا مخالف رهبر از رهبر، جمله ظاهرا مخالف علم از دانشمندان را به دشمنان و شیفتگانشون بدون ذکر نام گفتم، جالبه. اکثرا رفوزه میشدن.
    اما من توی این جور مواقع ثابت قدم بودم. چون خود خدا هم چیزی اگر بگه بدون در نظر گرفتن خدایی اش نقدش میکنم.
    هنوز هم با پست قبل و قبل ترش مخالفم. و حرف بسیاره. اما حال حرف زدن ندارم. حرف به چه درد میخوره.
    یامین پور را که ولش کن. من فقط درباره متفکرای درجه اول یا دوم اظهار نظر میکنم. ( از این ایموجی ها که یعنی الکی من خیلی خفنم)
    اما درباره آوینی، خدماتش و نیتش کاملا ستودنی بود و عزیز ماست و سید شهیدان اهل قلم. یا مثلا اصغر آقای ما که مردی از مردان خداست.
    اول اینکه بیان و نظراتشون را اگر قرار باشه بعد از لذت بسیار و ارج نهادن، نقد کنیم، نتیجه میشه دیدگاهی هایدگری به انقلاب اسلامی.
    و مشکل اصلی نتیجه عملیه که در بین جوانان پاک نیت تا اون بالا بالایی های فلسفه باف شورای عالی شاهدش هستیم. این که حرف زدن از قدسی خانم و روحی خانم شاید درست و خیرخواهانه باشه. اما به تنهایی راهگشا نیست. و این که در سنین جوانی این نوع تفکر دیدن واقعیات زندگی را سخت میکنه.
    پاسخ:
    سلام
    خب شما سطحت واقعا یک مقدار بالاست و علمش رو داری که بتونی به یامین‌پور و آوینی انتقاد کنی ولی عمدتا شهید آوینی و یامین‌پور مقبولیت بالایی بین بچه‌های حزب‌اللهی دارند و برای همین مطمئنا با چنین نگاه انتقاد علمی نمی‌گریستند و مطلب رو بهتر قبول می‌کردند.
    خدا هم طرفدار نقد ‌و مباحث علمی است و پرسیدن حکمت‌ها اما اگر مسلمانی بخواد کافر فطری بشه رو زنده نمیذاره به این دلیل که قطعا این شخص مشکل داره که نتونسته حقانیت دین رو بفهمه.
    جمله آخر رو توضیح بیشتری میدی؟

    به نظرم بستگی داره چه موقع و در چه شرایطی گفته بشه
    اگه مطالبی که نقل می‌کردید با توجه به فهرست خود کتاب و ذرنظر گرفتن مطالب قبلی‌اشون خونده میشد احتمالا نظرات متفاوت می‌بود

    همون طور که خودتون توی نظرات شهر الاغ‌ها دیدید کسی با اصل حرف مشکلی نداشت فقط یه سری برداشت‌های متفاوت از کلمات بود و فرق واقعیت با حقیقت. که بعد توضیحاتون کاملا حل شدن
    پاسخ:
    البته این کلا مبحث جدایی بود و از اول مطلب کار شر ناگزیر گذاشتم، شاید همین طور باشه و این تقطیع باعث مخالفت باشه.

    مشخص نشد آن‌هایی هم که منفی دادند واقعا سر همین واژه فقط اختلاف داشتند یا با جای دیگه‌ای از متن ولی آن‌هایی که در کامنت اظهار کردند مشکل‌شون با این قسمت بود.
    شما از مثبت‌ها بودید یا منفی‌ها؟
  • اقای ‌ میم
  • برای من آوینی مقبولیت داره
    پاسخ:
    برای من مسعود یحیایی :))
    انجام بدین تاثیرات اونم ببینیم :دی
    پاسخ:
    دیگه روش رو گفتیم و مخاطبین حواسشون جمعه از یک سوراخ دوبار گزیده نشن :]
  • یاس ارغوانی
  • اتفاقا جالب بودند و خوب :)
    شاید چون فکر کردند خودتون نوشتید اینطور نظر دادند.
    پاسخ:
    یکی از طرفداران نظام همایونی‌مان را یافتیم
    البته با این حرف‌های گهگاه بی‌سر و ته من حق دارند بگن چی میگه این :/
  • جواد انبارداران
  • اونی که منفی‌ت اتصالی کرده
    بیا بگو ببینیم حرف حسابت چیه
    منم رای منفی داده بودم :))
    برای منکه کلاً "شخص" مقبولیت نداره. یعنی چون فلانی گفته دیگه باید اوکی باشه؟
    حالا میخواد آوینی باشه یا رهبر باشه یا اصلاً پیامبر 🤷‍♀️
    پاسخ:
    اصلا خوب کردید، حقم بود.
    انتقادتون چی بود به مطلب؟ با کجاش موافق نبودید؟
    حال شما این گونه هستید، برخی شخص براشون واقعا مهم است.
  • اقای ‌ میم
  • عه پس برای منم داشم جواد:))
    پاسخ:
    دیگه طاقت ندارم، بیا بغلم لعنتی 😭
  • یاس ارغوانی
  • طرفداران همایونی 😂
    پاسخ:
    همایون سلام رسوندند گفتند از طرفداری شما متشکریم
    آقا چرا شما هر روز یه آواتور میگذارید! :/

    شما آقایون که مشکلی ندارید،خوب عکس خودتون رو بگذارید فوقش محو یا نا مشخص و ...

    + یادمه یه بار به آواتورهای شبیه آواتور خودم بسی نقد فرمودین :)
    پاسخ:
    از وقتی برگشتم همین آواتار رو دارمو
    فقط چون قالب عوض کردم به چشم میاد.

    آره هنوز اون مطلب موجوده :)
    نگاهی که من در غربی‌ها نسبت به کار می‌بینم "شر" نیست. اتفاقاً مفاهیمی مثل productivity هرروز داره ارزش بیشتری پیدا میکنه.

    و اصلاً چرا می‌خوایم دنیا رو شرق و غرب کنیم همه‌ش؟ این صحبتا دیگه دوره‌ش گذشته.
    پاسخ:
    این اعتقاد که در غربی‌ها می‌بینید رو شخصا بین‌شون زندگی کردید، باهاشون ارتباط داشتید یا درباره‌شون خوندید یا مستندی تماشا کردید یا اندیشمند و جامعه‌شناس غربی درباره‌ش گفته؟

    من خودم تصور می‌کنم پیچیدن چنین نسخه‌ای برای تمام مردم مغرب زمین دقیق نیست و باید اطلاعات کافی داشته باشیم و با نظرسنجی و بررسی میدانی بهش برسیم
  • یاس ارغوانی
  • عه؟ منو میگید؟!
    من طرفدار همایونی ام؟!

    یکچیزی که منظور از همایونی رو نفهمیدم اصلا 
    پاسخ:
    همایونی یعنی منسوب به پادشاه
    مثلا میگن تخت همایونی را بیاورید و تا پادشاه نعره‌خر از مرکب همایونی‌شان جلوس فرمایند
  • یاس ارغوانی
  • نه منظور همایونی رو میدونم که.
    فکر کردم منظورتون این طرفدارای پهلویه
    پاسخ:
    خدا لعنت کنه رضا ماکسیم و پسرش رو
    فضای مجازی :)
    من کلی آدم غربی رو دنبال می‌کنم و ازونطرف اینجا رو هم میبینم. کجا مفهوم کار برای ما مقدسه؟
    و اصلاً ازینکه "ما خوبیم بقیه بدن" قراره به کجا برسیم؟
    گیرم که حتی اونا خوشگذران‌تر هم باشن. خب؟

    ++ آقا من اصلاً آدم بحث‌کنی نیستم. فقط خواستم اعلام کنم منم منفی دادم :))
    پاسخ:
    البته فضای مجازی با زندگی‌کردن بین غربی‌ها فرق می‌کنه، در فضای مجازی مردم وجوه مثبت‌شون رو برجسته می‌کنند و نمایش میدن.

    قطعا غربی‌ها هم خوبی‌های خودشون رو دارند، ما نگفتیم اون‌ها بدند ما خوبیم. دقت کنیم داخل همون پست‌ هم گفتیم که وقتی می‌گیم کار در نظر ما ارزش داره این ما مردم ایران نیستند، بلکه فرهنگ اصیل اسلامی است و الا در واقعیت مردم ایرانی هم بگردیم اصلا این دیدگاه رو پیدا نمی‌کنیم و حتی غربی‌ها بهتر هم خواهند بود.

    این که منفی دادید نشون میده اصل وبلاگ رو قبول دارید :))
    که ارزش قائل شدید مطلب رو بخونید و رای بدید
  • محمد حسین
  • اولا این که خسته نباشی برادر از بابت طرح بحث و گفتگو با دوستان بیانی
    دوما آنکه کفگیرم نکنی حالا :)))
    جمله آخر را، باید نمونه هاش را ببینی، توضیح فایده نداره.
    مثلا جوونی که از کار و نیاز و طبیعت چیزی را نچشیده و درک نکرده میاد با خلوص نیت به یه آدمی که عمرش را گذاشته برای درک طبیعت میگه من میفهمم دنیا دست کیه و از علم النفس و حقیقت روحانی و علم قدسی میگه. میخواد اول را نخونده بره پنجم و تازه اول را هم نفی کنه. نمیفهمه اول تا پنجم پشت سر همه. حالا این که خوبه.
    بعدا این جوونا به خیال خودشون میشن عضو اتاق فکر و میخوان تکیه بر جای بزرگانی مثل بزرگمهر بزنن.
    پاسخ:
    آقا کلمو الناس علی قدر عقولهم
    من هچی نمی‌فهمم بزرگمهر کیه، مصداق این جوان پاچه ور‌مالیده کیه، این منم یا کس دیگه است، کدوم لامذهبی رفته اتاق فکر شده با این شرایط تباه تجربیات و بوی شیر موجود در دهانش :/
  • محمد قاسم پور
  • با بیانات امام و رهبری هم همین کار رو کردن. نمونه اخیرش پیج میلاد گودرزی.
    پاسخ:
    میلاد گودرزی از خوب‌های عدالت‌خواه‌هاست، عدالت‌خواه می‌دوست؟
  • محمد حسین
  • کفگیر همون تکفیره
    بزرگمهر واقعا نمیدونی کیه؟ خواجه نظام الملک را که دیگه میدونی کیه؟ خواجه نصیر الدین طوسی را که دیگه حتما میشناسی
    نه دادا این جوان تو نیستی، کسانی دیگه، زیاد هستن
    تصحیح میکنم، من شهید آوینی رو دوست دارم، اما از یامین پور زیاد خوشم نمیاد...
    پاسخ:
    یامین پور سلبریتی حزب‌اللهیه، آدم متعهد و خوبیه
    ولی شخصا نمی‌دونم چرا به قدر کافی نمیدوستمش :(
    یه دونه از اون سلبریتیای رو مخ!
    وای برگام پسر! تو کتابش رو اونجوری نقد کردی! بعد میگی نمیدونستمش؟ وادافا...؟
    حالا راستش رو بهم بگو! چطور شد که نظرت اینقدر تغییر کرد و از این رو به اون رو شدی؟
    پاسخ:
    نقدش کردم و الا ازش متنفر که نیستم.
    از نزدیک هم دیدمش، کوچولوتر از چیزیه که در تلویزیون به نظر میاد.
    قطعا از امثال من خدمت بیشتری به انقلاب کرده
    گفتم نمی‌دوستمش نه نمیدونستمش، یعنی کمی ازش خوشم نمیاد و الا همین الان دارم از کلاس تئوری های تاثیرش استفاده میکنم
    آو! اشتباه شد.
    درسته درسته، منم نمی‌دوستمش. و نمیدونم چرا، ازش خوشم نمیاد زیاد، البته یه دلایلی هم دارم که شخصیه...
    پاسخ:
    من سر اشتباهاتش توی قضیه علیزاده و پافشاریش بر حرف غلطش ازش کمی دلسرد شدم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.