سکوت

مرغ سحر ناله کن

ماجرای تأیید صحیفه

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۴۹ ق.ظ

در اوائل بلوغ، به دنبال کسب رضایت الهی بوده و برای به دست آوردن آن تلاش می‌کردم. شبی بین خواب و بیداری امام زمان(عج) را در مسجد جامع قدیم اصفهان دیدم. بعد از سلام، از آن‌حضرت سؤالاتی پرسیدم و ایشان پاسخ فرمودند.

 سپس عرض کردم که همیشه برایم ممکن نیست که حضورتان شرفیاب شوم، پس کتابی معرفی کنید تا همیشه به آن عمل کنم. ایشان فرمودند «کتابی را به محمد تاج داده‌ام تا به تو برساند». 

در آن حالت گمان می‌کردم که محمد تاج را می‌شناسم؛ از این‌رو در همان عالم خواب نزد او رفته و کتاب خطّی که دعا بود را گرفتم و بوسیدم و بر روی چشم قرار داده و به خدمت امام زمان(عج) برگشتم که ناگهان از خواب بیدار شدم و کتاب را نزد خود نیافتم؛ لذا تا صبح گریستم، بعد از نماز با خود گفتم که شاید محمد تاج همان شیخ بهایی باشد، بنابر این به نزد ایشان رفته و خوابم را تعریف کردم. 

ایشان نیز مرا به علوم الهی بشارت دادند، اما آرامش نیافتم. به دلم افتاد به سمتی بروم که حضرت را در خواب دیده بودم. وقتی به آن‌جا رسیدم، شخصی به نام حسن آقا ملقب به تاج را دیدم. 

او به من گفت که تعدادی کتاب وقفی در اختیار دارد، و از آن‌جایی که من شرایط وقف را رعایت می‌کردم، به من گفت: بیا و این کتاب‌ها را ببین و هر کدام را خواستی بردار.

 اولین کتابی که به من داد، همان کتابی بود که در رؤیا دیده بودم. به گریه افتادم و گفتم همین یک کتاب برایم کافی است. به برکت این هدیه امام زمان(عج) صحیفه سجادیه در تمامی خانه‌ها وارد شد و  بیشتر مردم اهل دعا قرار گرفتند و بسیاری از آنها مستجاب الدعوه شدند.

مجلسى، محمدتقى، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق، موسوى کرمانى، حسین و اشتهاردى على پناه‏، ج 14، ص 419 – 422، قم، مؤسسه فرهنگى اسلامى کوشانبور، چاپ اول، 1406ق.

  • جواد انبارداران

نظرات (۴)

یکی از بدترین و غلط ترین روش های تائیدی و اثباتی روش خواب و رویا و داستان هایی در این زمینه است, شاید برای یه بخشی از مردم این روش نافذ باشه ولی حقیقتا قابل اتکا نیست و از طرفی سطح اعتقاد مردم رو در همون حد خواب و رویا و داستان نگه میداره ...
حداقلش اینه از شما با این حد از دانش و جایگاه توقع بیشتری میره 
پاسخ:
دو تا بحثه:
چقدر این شیوه باعث اقناع مخاطب می‌شود
آیا خواب یا کشف قابل اتکا هست یا نه

قصدم از انتشار مطلب از نگاه اولی و دومی نبود
قصدم این واقعۀ تاریخی بود که از چه زمانی صحیفه سجادیه اینطور فراگیر شد که سایقه نداشت و به واسطۀ این ماجرا بود

این که حالا ما میگیم و قبول داریم یا نداریم به مبانی معرفت‌شناسی برمیگرده
اگر اعتقاد به غیب را که قبول نداشته باشید
کلهم باید قرآن و دین را کنار بگذاریم
  • 𝑲𝒊𝒎 𝑬𝒖𝒏𝑺𝒐𝒐
  • واقعا جالب بود، ولی اول برای یک لحظه فکر کردم این اتفاق برای خودتون افتاده D*:
    پاسخ:
    خواب‌های ما اصلا قابل ذکر نیست
    کلا در دستۀ اضغاث و احلام است و پرت و پلا
  • مسلمانِ یاغی ...
  • ممنونم....دلم خواست برم همین الان بشینم صحیفه بخونم.
    پاسخ:
    بعضی از این دعاها تأثیرات عجیب و غریبی دارند
    دلیل داره که یکی از این دعاهای صحیفه رو رهبری در زمان کرونا توصیه می‌کنند
  • اقای ‌ میم
  • دیشب بی آزار تهرانی اومده بود شبکه 3 و میگفت تو دین ما به خواب نباید اعتنا کرد
    در راستای بحثی که در کامنتا شده بود
    پاسخ:
    دوست دارم بگم بی‌آزار بیخود کرد و توضیح بدم
    ولی حتی حال اینم ندارم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.