سکوت

مرغ سحر ناله کن

سناریوی پیچیده برای ذبح فاطمیون

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۵۱ ب.ظ

جنگ سوریه سرمایه‌های عظیمی را برای انقلاب اسلامی در منطقه ایجاد کرد که یکی از این سرمایه‌ها لشکر عزیز فاطمیون بود و انقلاب اسلامی را نه یک جغرافیا بلکه به مثابه ایدئولوژی می‌دانستند و پا به رکاب ایستاده بودند.

بر کسی پوشیده نیست که اشرف غنی به شدت وابسته به آمریکا است، تاجایی که در اوج روزهای ابتدایی حمله طالبان به افغانستان به آمریکا سفر می‌کند و اتفاقاتی که در این سفر رخ می‌دهد که قابل تامل است.

طالبان نیز با مرگ رهبر اسبق خود، یک فرد نزدیک به ایران مدیریتش را دست گرفت، اما مدتی بعد ترور شد و حالا رهبری طالبان به دست جریان آمریکایی افتاده و کسی جرات مخالفت با سیاست‌های آمریکا در طالب را ندارد.

با این دو لبه قیچی، برآورد می‌شد تا با یک برنامه‌ریزی، جنگ نیابتی پیش از موعد رقم بخورد و فاطمیون به صورت حماسی به میدان بیاید و سناریوی حزب الله را دوباره پیاده کنند تا از این طریق فاطمیون را ذبح کنند.

جمهوری اسلامی نیز با هوشیاری هنوز در حال برآورد اوضاع است تا نسبت به این بازی پیچیده برنامه داشته باشد. گذر زمان در افغانستان به نفع ماست اما فعلا زمین بازی افغانستان نخواهد بود و محکوم به شکست می‌شویم. رصد اطلاعاتی شرط اول ورود به نبرد است.

  • جواد انبارداران

نظرات (۶)

  • یاس ارغوانی
  • الان شرایطس پیش اومده که کسانی که مخالف حضورت سپاه قدس توی جبهه نبرد با داعش بودند و مدام حرف از این میزدند که ایران خرج سوریه رو میده و جوونارو میفرسته به سوریه و ...یکسری از همین حرفهای بی معنا، همین الان میگن دارن جامه میدرند برای افغانستان و یکسری اظهارات عجیب! من موندم اینهمه تناقض از این عزیزان از کجا شکوفه میزنه!
    پاسخ:
    دقیقا یاد امثال دهباشی می‌افتیم با این حرف، مدت‌ها شعار می‌دادند نه غزه نه لبنان، الآن معترض‌اند چرا در افغانستان مداخله نمی‌کنیم.
    توی افغانستان تشیع در اقلیت است و حتی اگر فاطمیون وارد شوند نمی‌توانند قدرت مرکزی رو به دست بگیرند.
    چی می‌شد جوان افغانستانی جای فرار و چسبیدن به هواپیما، می‌ایستاد و مقتدرانه می‌جنگید، اگر چه محکوم به شکست بود.
    اگر تفکر انقلابی و مقاومت و روح عمیق حسینی در افغانستان وجود داشت، هیچ وقت شاهد این صحنه‌ها نبودیم که بزدلانه به هواپیمای آمریکایی بچسبند.
    سلااام
    جالب و هوشیارانه است
    پاسخ:
    سلام ممدحسین، ممنون مطالعه کردی
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام
    مطلبتون حس اطمینان بخشی داشت تو این روزها که همش خبرهای بد هست.
    پاسخ:
    سلام
    متشکر از نظرتون
    پمپاژ خبرهای بد و منفی و بعد حمله به فرهنگ و جامعه ایرانی از مدت‌ها قبل توی دستورکار برخی رسانه‌ها وجود داشته و اخباری مثل رومینا اشرفی و بابک خرمدین از همین دست هستند.
  • یاس ارغوانی
  • یه کسایی هم بودند یعنی همین باز عزیزان که دم به دقیقه افغانستان رو تو سر ایران میکوبیدن که فلان داره میشه بهمان میشه و...

    راستش من واقعا نمیتونم درک کنم مسئله این افراد افغانستان و مردمشه حس میکنم فقط لج بازی میکنند و میخوان همیشه متناقض رفتار کنند.
    پاسخ:
    یک نفر به نام تدی موزبی توییت زده بود برای افغانستان، بعد از قضایای طالبان، مردم زخم و زیلی کردنش.
    ممنون از نظرتون
    من اولاش که ابراز احساسات طوفانی این و اون رو می‌شنیدم ناخوداگاه غصه می‌خوردم و می‌گفتم پس چرا کاری نمی‌کنیم ما؟ واقعا چرا؟
    بعد که فهمیدم اکثریت جامعه‌ی طالبان موافق طالبانن و مشکلی با این وضع ندارن ساکت شدم😶
    پاسخ:
    عه نمیدونستم، جالبه اون موقع هم که داعش کنترل شهرهای عراق رو به دست گرفت، خیلی‌ها خوشحال بودند ولی یک دفعه داعش کارهایی کرد که به اشتباهشون پی بردند.
    نه که چون خودشون مشکلی ندارن یعنی طالبان درست و برحقه و اینا...
    فقط این همه آه و فغان گریه‌ی مردم مظلوم افغانستان و داستان‌های تراژدیک از سر بریدن‌ها در حال حاضر حقیقت نداره
    باید با حوصله بهش فکر و بررسی‌اش کرد...
    پاسخ:
    احسنت
    هیچی توی این رسانه‌ها بدون هدف انجام نمیشه، بسیاری دنبال هدف خودشون هستند و افغانستان بهانه است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.