سازمان آموزش بیپرورش
ای کاش آموزش و پرورش فقط درصدی پرورش میشد، نه آن که کلاس پرورشی تبدیل به درسی بیمزه و اضافی شود. آدمی بیش از آن که نیازمند آگاهی باشد، تشنه تربیت و تحول و تغییر است.
این مسأله در حوزه علمیه نقش بسیار مهمتری دارد، متاسفانه سیستم آموزشی حوزه، هیچ جایگاهی برای پرورش قائل نیست. حوزه با داشتن بخشی به نام معاونت تهذیب سعی کرده این خلأ را پر کند اما کافی نیست.
استاد اگر استاد باشد آموزش را در کنار پرورش خواهد داشت و در این پرورش ابزارش در کلمه منحصر نمیشود، استادی که خودساخته باشد و نور نماز شب چشمانش را روشن کرده باشد، با نگاهی کوتاه، با نشستن و حتی راه رفتنی میتواند افراد را تربیت کند و طلبه را گرسنه درس و عشق و ایمان کند.
اما چه کنیم با این اساتید و معلمانی که خود بیش از دیگران محتاج تربیت هستند؟ شاید با تاملی بتوانیم ضرورت سخن علامه طباطبایی را درک کنیم که گفت:«ما در این عالم کاری مهمتر از خودسازی نداریم»
این پرسشنامه رو اگر تونستید پر کنید.