سکوت

مرغ سحر ناله کن

خاطره دکتر طریقت منفرد از برخورد با نباض

جمعه, ۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۱۷ ب.ظ

مرحوم دکتر طریقت منفرد تعریف می‌کرد یک بار یک حکیم طب سنتی نبضم را گرفت، گفتم: چند وقتی است که زمان پیاده روی پایین قلبم تیر می‌کشد. حکیم گفت: این مشکل به دلیل قلبت نیست، بلکه به دلیل رفلاکس معده است و دچار سردی معده هستی‌. بعد هم بارهنگ و عسل و عرق‌نعناع داد که این مشکلم حل شد.

مرحوم طریقت می‌گفت نباض گفت التهابی هم روی ستون فقراتت داری که نمی‌دانم علتش چیست، من هم گفتم چند ساعت پیش که سوار اسب بودم، از روی اسب با کمر زمین افتادم که این التهاب از آن جاست.

  • جواد انبارداران

نظرات (۴)

  • محمد صادق عبداللهی
  • به به جذاب شد منم برم پیش این نباض ها ببینم در مورد من چی می گن
    پاسخ:
    البته اگر تونستی گیر بیاری و اونم نبضت رو بگیره
    سلام
    کاش امروز هم از این نوع نباض ها در دسترس داشتیم.
    پاسخ:
    سلام
    هستند ولی خیلی محدود و کم
    شاید در آینده آموزش نبض‌گیری رو گذاشتیم اصلا :)
    چه تبحری....
  • حامد سپهر
  • بدجور رفتی تو نخ این دکتر سنتی‌ها:))
    همه‌ی اینها رو واقعا فقط با گرفتن نبض میگن!؟؟
    پاسخ:
    داداش من خودم الان دکتر سنتی دارم می‌شم تقریبا 😶
    آره، اگر کسی کار بکنه، معتدل مزاج باشه و استاد ببینه، به راحتی می‌تونه کل بدن رو بگه.
    طالب فیض باشید چند تا از معیارهاش رو، رو می‌کنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.