سکوت

مرغ سحر ناله کن

تنکیو هانی!

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۴:۰۴ ب.ظ

چه فرقی می‌کند زبان انگلیسی بلد باشم یا نباشم وقتی قرار است یک صندوق‌دار ساده تهیه غذا باشم. کاری که من می‌کردم را آدمی که زبان انگلیسی نمی‌دانست هم می‌تواند انجام دهد. این پاراگراف از جمله افکاری بود که از داخل مغزم باعث جذام درونی‌ شده بود.


یک روز یک سیاه پوست قد بلند از پله‌ها به جهنم زیرزمینی ما آمد. نمی‌توانست فارسی حرف بزند. پس یک جمله گفت: کن یو اسپیک انگلیشش.

من که سرم را روی میز پیشخوان گذاشته بودم و داشتم فیلمنامه غلاف تمام فلزی را می‌خواندم، سرم را بالا آوردم و گفتم: یسسس!

-وات دو یو وانت؟ (یعنی خب چی میخوای کوکا؟)

-چیکن!

خب چیکن چی هن چی بود. ای بابا، انگلیسی‌ام واقعا با دو جمله ته کشیده بود؟ حالا فکر می‌کردم که چطور تفاوت جوجه کباب و مرغ آب پز را برایش مشخص کنم.

نگاهم به تراکتی که روی میز بود افتاد، هم باربیکیو چیکن رویش بود هم بویلد چیکن که آن وقت اسم‌شان را نمی‌دانستم.

به لهجه امریکن لاتی گفتم: دیس اُر دیس کوکا؟

مرغ آب پز را برایش آوردم و وقت حساب کردن گفتم توینی تومان. او هم که نمی‌دانست چطور حساب کند گفتم: شو می یور مانی!

دو تا ده تومانی از کیفش برداشتم و از پله‌ها بیرون رفت.

دوست داشتم موقع بیرون رفتن، داد بزنم تنکیو هانی! ولی سرم را گذاشتم روی میز و ادامه وضعیت اسف‌بار ویتنام غلاف تمام فلزی را ادامه دادم.

  • جواد انبارداران

نظرات (۷)

عاشق پاراگراف اولتون شدم :)
پاسخ:
ولی من متنفرم ازش
چون جمله آخرش رو غلط نوشته بودم 😡
#یک-روز_معمولی_در_کشور_قم
پاسخ:
روابط دیپلماتیک هم.وطنان قمی :))
  • آقای سر به‍ راه
  • اینجا کسی دیگه زندپی نمی کنه اونجا از خارج میان؟ یا للعجب:/
    پاسخ:
    این‌ها طلبه‌های آفریقایی هستند که برای تحصیل میان قم
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام
    این تنکیو هانی ! تو یک سریال به اسم عروس بیروت یکی از شخصیت ها خیلی بکار می برد

    این هم یجوری خارج از مطلب بود ...

    ((-:
    پاسخ:
    سریال فقط بریکینگ بد! :))
    و عروس یعنی سرسی لنستر 🤣
    دیدید این سریالا رو؟
  • کاکتوسِ خسته
  • چرا تا نظرات رو نخوندم چیزی از پست نفهمیدم؟!
    پاسخ:
    یحتمل بد نوشتم :(
    فقط کامنت میم مهاجر :)))
    پاسخ:
    وقتی اول اسم‌شون «میم» هست
    شما دیگه خودتون حساب کنید
    Meme
  • سارا سماواتی منفرد
  • تاج و تخت را دیدم و همچنین برکینگ بد
    فوق عالی هستند
    اونم که گفتم نه اینکه از اون سریال ها می بینم یه جاهایی به گوش و چشم آدم میخوره و یادش می ماند.
    پاسخ:
    اشکال نداره، ما به مخاطبین جدی شبکه آی فیلم و پویا هم احترام میذاریم هر چند شما از این خطه نیستید.
    میشناسیم کسی که درباره داستایفسکی و بریکینگ بد حرف میزنه و مخاطب باب اسفنجی و وضعیت سفید شبکه آی فیلمه :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.