سکوت

مرغ سحر ناله کن

بهترین نوع سرکه

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۳۶ ب.ظ

میخواستم با استاد دربارۀ مشکلات و بلاهایی که این چند وقت سرمان آمده صحبت کنم که با یک جمله که شاید فقط خودم مفهومش را فهمیدم، مهری بر دهانم زد.

در کتاب لُمعه(یک کتاب فقهی) بحث سرِ مسکِرات(مست کننده‌ها) و آب انگور و قُفّاع(آب جو) بود که گفت: میدونید بهترین نوعِ سرکه چیه؟

چون قبلا در طب سنتی خوانده بودم، سریع پریدم و گفتم: سرکه‌ای که استحاله شده باشه.

گفت: بله، سرکه‌ای که از شراب گرفته میشه و این قدر میمونه که نجاستش تحلیه و تزکیه میشه و تبدیل به سرکه میشه بهترین نوعِ سرکه است.

شمام گرفتید با بیشتر توضیح بدم؟

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۰)

  • یک مسلمان ...
  • ینی آدمی که از دل بحران ها سالم عبور کنه هنر کرده؟
    من اینطور فهمیدم.
    پاسخ:
    یعنی نجاستِ روحیِ من باید بمونه و این سختی‌ها و چیزهایی که من رو به رکود میکشن وجودِ خبث من رو تبدیل به طهارت کنند
    کسی که خودشو خالص کرده و از بدی ها پاک شده!
    پاسخ:
    مرحبا به ناصرنا
  • حـــــ ـمــیـد
  • :)
    پاسخ:
    خنده می‌کُن؟
  • جَوونِ تنها
  • همممم خدا داره سرکه جانت رو از شراب این زندگی کوفتی میکشه بیرون...
    قشنگ بود ^_^
    پاسخ:
    قشنگ دستاتونه که میخوره روی کیبورد و این کلمات رو مینویسه
  • آقای ‌‌میم
  • نتیجه میگیریم که نباید بذاریم سرکه ای که از شراب گرفته میشه بمونه چون بهترین دوران وبلاگنویسی نه هیچی این ربطی به اون نداشت
    پاسخ:
    یه روزی منتظر میشینم تا یک مطلب بدی بگی
    و اون رو گزارش مدم تا فیلترت کنند
  • حمید آبان
  • هنر آن است که از سیاهی ها برون آییم و آن وقت بهترین بندگان خداییم...
    هممون نیاز به استحاله داریم....
    پاسخ:
    درس پس میدیم داش حمید
    ما که ذره ایم در برابر شما
    به نظر من گذر زمان مد نظرتون هست که باعث میشه شخصیت انسان تغییر کنه و به سوی بهترین خودش بره .
    پاسخ:
    قطعا منظورم همینه، گذرِ زمان و خودسازی باعث میشه نجاستِ درونیِ ما تبدیل به بهترین نوعِ خودش بشه
  • محمد برزین
  • نظرات دوستان را خواندم و لذت بردم
    متنتون جای خودش
    و این که لحظه ای ما را به تفکر دعوت کردید لذت بخش بود .
    پاسخ:
    درمونده نباشی أخوی
    وقتشه دستمون رو بگیریم جلوی مردم و گدائیِ تفکر کنیم:
    آقا تو رو خدا 2 دقه فکر کن
  • سید محسن جوانمردی
  • ترویج یه کار خوب

    .
    .
    .

    http://noshdaro.blog.ir/1398/07/06/arbaeen
    پاسخ:
    یه کار خوب‌تر اصلاح خودمون در حدّ یار امام بودنه
    بیش از این که نیاز به نذر قدم ها باشه
    نیاز به وقف لحظه های زندگیمونه
  • سید محسن جوانمردی
  • اون نیاز درونی هر فرد هست و این بنظرم نیاز بیرونی

    البته این نیاز بیرونی میتونه پیش زمینه اون نیاز درونی بشه.
    .
    .
    .
    چه نیاز تو نیازی شد :D
    پاسخ:
    نیازمندتیم داداش کلا :))))
    بیخیال

    خلاصه اربعین بشه 40 میلیونی هم باز هم 313 تا یارِ درست درمون ازش در نیاد فایده نداره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.