سکوت

مرغ سحر ناله کن

امروز عاشوراست، اینجا نینواست

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۹:۴۰ ب.ظ

روزی پیامبر اکرم را در کوچه‌های مکه آزار می‌دادند، خاکستر و سنگ و آشغال بر سرش می‌ریختند، امروز هم آدم‌هایی به جرم لباس پیامبر پوشیدن، کتک می‌خورند و عمامه از سرشان انداخته می‌شود.

روزی #طالب_طاهری ، طلبه قاری قرآن را با میله آهنی زدند، دندان‌هایش را شکستند، پوست سرش را کندند و پوستش را با آبجوش پختند، امروز هم عده‌ای، #آرمان_علی_وردی را زدند، آن که چاقو داشت با چاقو می‌زد، آن که آجر و سنگ داشت، با سنگ می‌زد، یکی داد می‌زد حقش است یکی با لگد به پهلویش می‌زد.

یکروز به اسب‌ها نعل جدید زدند و بر پیکر آسمانیان کربلایی تاختند، امروز هم روی قفسه سینه #روح_الله_عجمیان پریدند و دنده‌هایش را شکستند.

روزی امیرالمونین را با نامردی در سجده با شمشیر زدند، امروز هم از بالای پل، نامردها نارنجک دستی بر سر #امیر_کندی انداختند و سرش را متلاشی کردند و خونش روی زمین ماند تا ۲ دخترش از آغوش پدر برای همیشه محروم شوند.

روزی طفلی شش ماهه روی دست بالا می‌رود و هق هق‌ عطشش در صحرا می‌پیچد و گلویش دریده می‌شود، امروز هم طفلی هفت ماهه بدنش پر از ترکش کینه می‌شود و یک چشمش را برای همیشه از دست می‌دهد.

روزی مادری پشت در با فریاد یاحیدر می‌سوزد، امروز هم بسیجی را در خیابان آتش می‌زنند و بدن #محسن_رضایی را طوری می‌سوزانند که تصویر جنازه‌اش قابل پخش نباشد.

آری، از ابتدای تاریخ تا به قیامت، اردوگاه یزیدیان و حسینیان پا برجاست و تو دقت کن، گوش کن، صدایی می‌آید، صدایی رسا است، مرتضای مطهری است که فریاد می‌زند: شمر زمانه‌ات را بشناس!

برادر، اینجا کربلاست، اینجا نینواست و امروز هم عاشورا، هلهله‌ها را می‌شنوی، یوم تبرکت را می‌بینی؟ شایعت و بایعت و تابعت‌ها را درک کردی؟

و بیچاره آن که مسلم را در کوفه رها کرد و کنج خانه‌اش خزید و با تحریف سخن علی، #مهسا_امینی را همچون ماجرای زن یهودی و خلخال تصور کرد و افسوس خورد و با ژست روشنفکری، از همان کاسه‌ای لیسید که سربازان معاویه لیسیده بودند.

جوی خون مومنین را ندید، با شایعه‌ای در حجره‌اش نشست و بچه‌شتر ماند و میانه را گرفت و در اختلاط رنگ‌های فتنه، رنگ اصلی‌اش را نمایان کرد و چه بیچاره که تاریخ هنوز نوشته می‌شود و اسمش در تاریخ ماندگار خواهد شد.

همان عالمان بی‌عمل، همان مومنان ترسو، همان خودی‌های احمق، همان‌ها که تیغ زیر گلوی علی گذاشتند که بگو لا حکم الا لله و به مالک بگو از اردوگاه معاویه برگردد، امروز هم به نواده علی، به سید علی می‌گویند: حکومت، فقط حکومت علی مرتضاست‌ و تو که باشی؟!

سنت و تاریخ همان است، حرام لقمه‌ها همچنان کر هستند، حرام‌زاده‌ها به میدان آمده‌اند و ابن زیادها صندوق‌های طلایشان را ردیف کرده‌اند...

و تو خودت را در این نقشه جنگی بیاب، که کجایی و که هستی و چه خواهی کرد؟!

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۱)

  • یاس ارغوانی🌱
  • و این غربار شدن مهمه. آدم اینجاست که دست به انتخاب میزنه.
    پاسخ:
    اینجاست که شترها مشخص می‌شوند، جایی که برای زدن ولایت فقیه شروع به مغلطه با احادیث امیرالمومنین می‌کنند.
  • شاگرد بنّا
  • چه خواهی کرد مهمه.
    در شهرهای بزرگ باغیرتا باید هر روز مقابل شهرداری استانداری نیرو انتظامی نهاد رهبری و نهاد ریاست جمهوری در حال مطالبه برخورد با بی حجابا باشن.
    هر روز و قانونی.
    مثلا یه کار.
    تذکر لسانی که نباید از قلم بیفته.
    پاسخ:
    هر روز بیشتر به این نتیجه رسیدم، این کشور و نظام اسلامی نیست و پوسته‌ای از اسلام روش باقی مونده
    نمونه مسئول وقتی ضرغامی باشه چه انتظاری داریم
    احسنت!

    احسنت!
    پاسخ:
    سرت سلامت
    اینکه بازنده‌ی این بازی کثیف سیاسی مردم بیچاره خواهند بود و اینکه چه این حکومت بمونه و یا نمونه در هر صورت مردمی که عزیزشون رو از دست دادن متضرر واقعی این قضایا خواهند شد
    شما اینطرف رو نوشتی ولی طرف مقابل رو ننوشتی، از جوون زخمیِ مردم که نیروهای سپاهی بالا سرش وایستادن تا جون بده، از دختری که از پشت بوم پرت شد پایین، از پسری که جنازه‌شو دزدین و تحویل خانواده‌ش ندادن از نوجوانهایی که عمدا توی سلول خلافکارها نگهداری شدن تا هر بلایی سرشون بیارن، و از .... ننوشتی
    پاسخ:
    من مسلمانم، چرا باید از صاحبان کفر و شهوت و بی‌حیایی و بی‌حجابی طرفداری کنم؟ انتظار دارید شهید علی‌وردی رو به کی ترجیح بدم؟
    سلااام
    قطعا این خشونت صبعانه و این فریاد کور که همیشه و همه جا بین جاهلان بوده و هست و بازیچه قدرت طلبان میشه را باید محکوم کرد، اما با برخورد به جا
    اما از طرف دیگه
    نور و ظلمت هیچوقت جدا از هم نیست، شاید آدم مجبور به تصمیم گیری و داوری بین دو جبهه باشه اما تصمیم گیری های انسان وابسته به بررسی همه گزینه هاییه که ترکیبی از خیر و شر براش هستن.
    توی این مورد من توی هیچ منبعی ندیدم که آرمان و تقدس و معنویت ملاک سنجش یه حکومت بوده باشه. همیشه حرف از عدله و عدل شعار نیست، فقط تاریخ نیست، محدود به یه تفکر و مکتب نیست، به مدد خرد راحت قابل سنجشه، و توی دنیا امروز با منابع غنی تاریخ بشر خیلی راحت تر.
    صداقت، آزادی، حفظ کرامت انسان، خرد، رفاه، برابری، امنیت، جلب افکار عمومی و به همه ارکان این حکومت توی اکثر این موارد نقدهای خیلی جدی وارده و این فقط قصور نیست اگرم قصور باشه قابل قبول نیست
    شاید جای دیگه هم این معیارها یافت نشه ولی مشکل اونا به خودشون مربوطه و شاید هم برای ما این گزینه بد بهتر از بدتر باشه اما این جواز سازش با بد نیست فقط جواز تحمل موقتشه
    به قول فرق ضاله: به امید روشنیدگی
    پاسخ:
    سلام
    عدل رو که دست این مدیران لیبرال امثال روحانی بود که اعتقاد داشتند باید قشر فقیر له بشه ولی سرمایه‌دار حفظ بشه.
    سیب‌زمینی و جوجه‌ها دفن بشند، اگر فقیر هم گرسنه ماند به جهنم.
    ما هم دل خونی البته از این دولت به ظاهر مردمی داریم که افرادی با چنان موضع‌های غیر اسلامی تساهل و تسامحی مثل ضرغامی در اون مسئولیت دارند.
  • مسعود کوثری
  • این مردم خسته شدن! این مردم دیگه توان ادامه دادن ندارن! فرمودن اعتراض آزاده ولی آزاد نیست! این حکومت مصداق بارز خود کرده را تدبیر نیست!
    پاسخ:
    من اعتراض سالم دیدم، واقعا هم لذت بردم، از قضا کادر درمان بودند، شعار دادند، حرفشون رو محکم زدند، دست هم زدند و رفتند.
    آدمی نکشتند، چاقویی نکشیدند، چیزی نشکستند.
    قبول هم دارم که اجازه اعتراض را هم این حکومت نمی‌دهد.
    لباس پیامبری رو پوشیدن که نون حرام همراه با خون ببرن واسه زن ها و بچه اشون
    🧠🤲
    سلام،من مدت زیادی که وبلاگتون رو میخونم،آقای انبارداران شما حتما تو شبکه های مجازی هستید و فیلم برخورد لباس شخصی ها با معترضین رو هم دیدین چرا روایت رو فقط از این ور میبینید اگر معتقدید همش دروغه میتونید روایت آقای موگویی رو هم بخونید که گرایش های سیاسیشون با شما نزدیکی بیشتری داره،متاسفانه ما مشکل سوء مدیریت داریم در رایطه با ماجرای خانم امینی می شد خیلی راحت موضوع رو به شکل سیاسی حل کرد حتی قبل از این اتفاق هم می شد دید قضیه حجاب و گشت ارشاد چقدر داغ شده و هر لحظه می تونه کار به تنش و درگیری برسه اما کسی دنبال حل موضوع نبود من خودم طلبه ام و مسلما موافق با حجاب اما توی این چند سالی که گشت ارشاد داره کار میکنه واقعا چه تاثیری توی بحث حجاب داشته؟به نظر شما کسی که حجاب رو قبول نداره با گرفتن و بردنش و کلاس توجیهی اعتقادش قوی میشه؟یا پایبند قانون میشه؟چرا مدام رهبری و دورانی که در اون هستیم رو با امیرالمومنین قیاس می کنید مگر امام معصوم و علمی که او داره رو میشه با غیرمعصوم قیاس کرد؟چرا فکر می کنید توی نظام ما هیچ اشکال و خطا و اشتباهی نیست و فقط طرف مقابل که داره خطا می کنه؟شما ببینید توی همین چند سال اخیر چقدر سیاست های حکومت داره به ضرر مردم تموم میشه؟از مسائل اقتصادی و سیاست خارجه بگیرید تا به آخر....
    پاسخ:
    فیلم برخورد وحشیانه رو دیدم، قطعا کارشون خطا و غلط و غیر اسلامی است و وظیفه حفاظت سپاه یا حفاظت نیروی انتظامی برخورد با این رفتارهای وحشیانه است، چه بسا چیزهای بیشتری می‌دونم از خطاهای این‌ها که شما نمی‌دونید.
    گشت امنیت اخلاقی قطعا لازمه، ولی نه برای بدحجابی، برای مسائل شدید ضد اخلاقی مثل رقص و زنا و برهنگی و..
    کجای متنم فهمیدی که گفتم هیچ اشکالی در این جامعه نیست؟
  • میرزا مهدی
  • احسنت گُلم! گُل گفتی. فدایی خواستی خبر بده
    پاسخ:
    ممنونم از لطفت 🌼
    احسنتم آقا. احسنتم.
    حرف دل ما را زدید.
    کاش لااقل موضعشان معلوم باشد بدانیم باید دقیقا چه بحثی بکنیم! از یکی به نعل و یکی به میخ و از سرگردان ها و بی طرف ها (!) دل‌خون شدیم...
    پاسخ:
    آدم‌های بزدل و ضعیف
    آدم‌های شتر!
    شتر رو توی کامنت دیگه گفتم منظورم چیه
    ممنون آقا! ممنون. این حرف‌ها گیر کرده بود سر گلویم و نمی دانستم چطور دردش را با کلمات بروز بدهم. ان‌شاء‌الله که مذهبی صورتی نباشیم و نشویم...
    و العاقبة للمتقین.
    پاسخ:
    انقلابی از مبدأ تا مقصد إن شاء الله
    بی تعارف با احدی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.