سکوت

مرغ سحر ناله کن

احساس خوشبختی می‌کنی؟

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۱:۵۴ ق.ظ

یکی از فوامیل رستوران فرانسوی بالای شهر تهران کار می‌کرد. می‌گفت سالار عقیلی یا مهران مدیری می‌آیند استیک سفارش می‌دهند. دو تا لقمه می‌خورند و مابقی را می‌گذارند و می‌روند. استیکی که مثلا ۲۰۰ هزار تومان هزینه‌اش است. بعد گاهی برخی افراد مایه دار فرومایه‌ بدون این که حتی خود سلبریتی خبردار شود و طرف را ببیند برایشان حساب می‌کردند و می‌رفتند. البته که اجازه نزدیک شدن به خودشان را نداشتند چون بادیگارد نمی‌گذاشت کسی مزاحم شود.

معروفیت مفهومی است که ناخودآگاه روی هر کس که صفت شود توجه مردم به آن شخص جلب می‌شود. باید شخص معروف حواسش را خیلی جمع کند و به رفتار و سکناتش واقف باشد.

وقتی پیک موتوری شدم، هر وقت در خیابان پیک موتوری می‌دیدم می‌فهمیدم چه رنج و زحمتی می‌کشد، وقتی چراغ موتورم خراب شد آن وقت درک می‌کردم اگر کسی در خیابان چراغ موتورش شب‌ها خاموش باشد چه حسی دارد. وقتی موتور نداشتم می‌دیدم راه رفتن چه قدر سخت است و با حسرت موتوری‌ها را نگاه می‌کردم. برای همین وقتی موتور دار شدم گهگاهی می‌زدم کنار و می‌گفتم: آقا کجا میری؟ برسونمت!

اما زمانی که آدم اشرافی بی شرفی مثل فلان وزیر در پورشه می‌نشیند و خانه چند هزارمتری دارد چه می‌فهمد استرس اجاره نشینی و درد محرومیت چیست؟

آقای مهران مدیری جای انتقاد به مسئولین و تریپ منتقد برداشتن استیک‌ت را کامل نوش جان کن!

نه فقط خودت و نه مهمان‌هایت آدم‌هایی نیستند که چیزی برای عرضه داشته باشند. وقتی آدمی داخل کیسه‌اش سیب ندارد چه چیزی می‌خواهد به ما بدهد.

وقتی سلبریتی خودش فرهنگ ندارد چه چیزی می‌خواهد ارائه کند؟ این‌ها که در زندگی شخصی خودشان تر زده‌اند و حتی نمی‌توانند یک ازدواج ادامه دار داشته باشند چه ضرورتی دارد تریبون فرهنگی کشور با سینما و صدا و سیما و اینترنت دست‌شان باشد؟

  • جواد انبارداران

امام حسین

سلبریتی

نظرات (۱۱)

چند روز پیش مصاحبه جعفر دهقان رو تو برنامه چهل تیکه دیدم انصافا سلبیرتی بخوای نام ببری یکیش ایشونن
خیلی از سلبریتی ها سطحشون از آدم معمولیهای جامعه هم خیلی پایینتره ما اونا رو زیادی بزرگشون کردیم
پاسخ:
پس لازم شد این مصاحبه رو ببینم
من نقش رضا شاهش رو دوست داشتم :))
خیلی ازینا مثل آدم‌های سطح پایین از نظر اخلاق و فرهنگ میمونن که پول و شهرت بهشون داده شده
اگه می‌خواید روز به روز به خدا نزدیک‌تر بشید، اگه می‌خواید دست خلق خدارو بگیرید، اگه می‌خواید با انبیاء و اولیاء و صلحاء و نجباء و اینا محشور بشید، اگه می‌خواید بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی و فقر و طبقات اجتماعی و آقازادگی و خلاصه هر آنچه بدبختی دارید کمپلت در یک چشم بهم زدن رخت بربندن، اگه میخواید دلار بشه هزار تومن، اگه می‌خواید سکه بشه ۹۹ هزار و پونصد و پنجاه تومن، اگه می‌خواید مشکلات ازدواج حل بشه و به جوونا با هر دختر برازنده‌ای، یه کلید مسکن و سوئیچ ماشین هم اشانتیون تعلق بگیره، خلاصه اگر در پی دنیا و آخرت هر دو با هم هستید؛ علی برکة الله،

از "فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه" خرید کنید البته به شرط اینکه در زمان خرید "بیژن خونتون" نیفتاده باشه و قبل از هر چیز برید سراغ روغن بهار الماس و آبمیوه‌های سن‌ایچ، البته لازم به ذکره که همه‌ی اینا در صورتی ترتیب اثر می‌ده که شما در اون موقعیت، کت و شلوار ال سی من پوشیده باشید وگرنه کان لم یکن تلقی میشه :|
( ببخشید دست خودم نیست اسم دوستان و عزیزان سلبریتیمون که میاد، همینجوری درس‌های زندگی و بندگی و خوشبختیه که بهم هجوم میاره :| )

حاجی مسألةٌ ؛
کسی که طاقت خوندن و دیدن صحنه‌های این دعا رو نداشته باشه خیلی بده؟ به نظرم انقدر سنگینه بعضی صحنه‌هاش که فقط از پس انسان کامل برمیاد :(
پاسخ:
میگن ریاضتی شرعی هست که اگر انجامش بدیم صحنه‌های کربلا رو الا قسمتی که امام حسین رو شهید میکنند نشونمون میدن و احدی تحمل دیدن اون قسمت‌ها رو نداره.
شما خودتون البته بیشتر از من میدونید اما رقت قلب در جای خودش پسندیده است و ائمه هم در جای جای زندگی‌شون برای جدشون رقت قلب داشتند و به راحتی گریه می‌کردند.
به نظر من دعای خیلی سوزناک و عجیبیه و به سختی میشه تا انتهاش رفت
قسمت آخر حرفات درست ولی انصافا فردی مثل مدیری از صفر شروع کرده به اینجا رسیده، من و تو و بابات باهاش خاطره دارن و الان هم داره نون هنرشو میخوره، از جیب من و تو که بر نداشته، حلال حرومیش هم با خداست، هرجور دوست داره خرج کنه...
مدیری صرفا معروف نیست محبوب هم هست، این محبوبیت هم در طول چندین سال به دست اومده، نه فقط بخاطر انتقاد از مسئولین توی دورهمی
والا تاحالا که هرچی از درد مردم گفته، همش عین حقیقت بوده و به دل مردم نشسته..انتظار بیجاییه بخوایم توی خونه شصت متری زندگی کنه و نون خشک سق بزنه که حالا با این شرایط نقد کنه
نقدهاش هم که مثل بعضی از انتقادات صداسیما، شل و وارفته و غیرمستقیم نیست، اگه هم یادت باشه یکی دوباری دولت سعی کرد جلوی برنامه رو بگیره
نمیدونم چرا و چی به من میرسه دارم ازش دفاع میکنم ولی هرچی هست بنظرم حرفات یکم بی رحمانه بود و یا تر و خشک رو باهم سوزوند
شاید بقیه سلبریتی ها اینجوری باشن ولی مدیری رو فک نکنم..حداقل نسبت به بقیه شون وضعیت بهتری داره
پاسخ:
۲ تا نکته رو گفتم و روش پافشاری می‌کنم
۱.مدیری هر چی بوده هر کی بوده هر چی شده پول در آورده زحمت کشیده نوش جونش. با این قسمتش کاری نداریم. حرف ما اینه که انسانی که مرفه باشه و نخوردن استیک ۲۰۰ تومنی رو به خاطر کلاس گذاشتن انجام بده شخصی نیست که بفهمه خانواده‌ای که فقط با پول یارانه زنده است چه درد محرومیتی میکشه.
۲. مدیری و امثال سلبریتی های دیگه در نازل‌ترین سطح اخلاق و فرهنگ و سواد به سر میبرن و عددی نیستند که بخوان عهده دار فرهنگ جمهوری اسلامی بشن و هر شب یک نفرشون بیاد و توی برنامه مدیری باهاش مصاحبه بشه و مرکز توجه مردم قرار بگیره
  • عـلیـرضـ ـا
  • چقدر این حرفت از دل برآمد...
    پاسخ:
    چاکرتیم داداش
    در کنار شما بله بسیار زیاد :)
    پاسخ:
    آشنا به نظر میای
    یه چیزی در حد همسر عزیزمان :))
    این‌ها که در زندگی شخصی خودشان تر زده‌اند و حتی نمی‌توانند یک ازدواج ادامه دار داشته باشند
    گل گفتی همه اش در حال طلاقند
    پاسخ:
    طرف عکس اونجاش پخش شده توی اینترنت
    چند روز بعدش دعوت میشه برنامه مدیری تا به عنوان انسان موفق پولدار که احساس خوشبختی میکنه باهاش مصاحبه بشه
    خب رییس جمهورمون توی ولنجک خونه دارهی چه انتظاری از یه هنرمند ساده داری
    بخش بزرگ مسئولین زندگین مرفه دارن، بنظرم اول باید یقه اونا رو چسبید
    نازل ترین سطح اخلاق رو نمیدونم از کجا نتیجه گرفتی...ولی خب کی بیاد؟!مثلا جواد هاشمی بیاد؟ :|
    پاسخ:
    هر چی جای خودش باید باشه
    این غذای مملکت ما اگر پیازش خرابه دلیل نمیشه به رب فاسدش اعتراض نکنیم. اول یقه اینو بگیریم دوم اونو با ماشین زیر کنیم سوم بریم اونا رو از بالای دره پرت کنیم پایین...
    من دارم درباره مدیری و سلبریتی ها حرف میزنم، تو هم دستگاه اولویت سنجی پیدا کردی
    برو بشین برنامه بدون پرده امین فردین رو ببین تا نازل‌ترین سطح اخلاق رو متوجه بشی
  • آقای مهربان
  • سلام
    اولین و اخرین باری که زیارت ناحیه مقدسه خوندم، پارسال اربعین زیر قبه بود، فقط تونستم نصفشو بخونم.

    هم طاقت نداشتم دیگه. هم دیدم من بلد نیستم حق ادب ش رو بجا بیارم. جا دارهادم پاش بمیره.

    زیر قبه بمیریم تا عمیقا احساس خوشبختی کنیم. مگه نه؟ اونی که اصلا میتونه غذای 200 هزار تومنی سفارش بده (خوردنش جدا )، چطوری میتونه این خوشبختی رو عمیقا بغل کنه؟
    پاسخ:
    سلام
    اربعین و قبه :(
    هعی
    واقعا ارزشمنده این دعا و قبه و حرم مخصوصا اگر وقت سحر باشه و خلوت

    حداقل غذای ۲۰۰ تومنی میخری بخورتش لعنتی :)) چرا اسراف میکنه

  • سارا سماواتی منفرد
  • من هم میگم واقعا چیزی که از دل بر آید بر دل نشیند.
    مهران مدیری این شش و هفت سال اخیر جنسش با مهران مدیری سال های ابتدایی فرق می کنه مدت ها است که دیگه برنامه هاشو نگاه نمی کنم چون برام خیلی تصنعی و مصنوعی هست.
    پاسخ:
    البته طنزشو دوست دارم و واقعا هم جذابه و شخصیتش کاریزماتیکه
    اما برای فرهنگ سازی خودش و مهموناش برن به جایگاه منتقدین حسن :))
    سوالمو جواب بده😂
    پاسخ:
    رفتی اون برنامه رو ببینی؟
    جوابت رو سه چهار سال دیگه بهت میدم
    منم حس خوبی نسبت به مهران مدیری و اون یکی دیگه (رضا رشیدپور بود فکر کنم) ندارم . چون داره پول میگیره و از دردهای جامعه میگه.
    باز مدیری یکم در پوشش و ظاهر در تلویزیون بهتره اون یکی دیگه کلی آرایش و قیافه و ... آدم حالش به هم میخوره . خیلی هم خنکه :|
    فقط برنامه‌ی یک نفر در تلویزیون رو نگاه میکنم که اون هم ایرانگرده . داخل فضای مجازی عکساش رو ندیدم ولی واقعا برنامه‌اش عالیه.نمیدونم دیدینش یا نه . ولی پیشنهاد میکنم ببینیدش:)
    پاسخ:
    ندیدمش تا حالا
    می‌بینمش حتما ببینم کیه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.