سکوت

مرغ سحر ناله کن

هندوانۀ تعلّل

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷ ب.ظ

به تک تک هندونه‌ها چک می‌زدم تا ببینم کودوم یکی به بهترین شکل اعتراف به شیرینی میکنه. هیچ کودوم چنگی به دل نمیزد، مشغول ضربات بودم که پیرمرد گفت مواظب باش، داره میفته...

چند ثانیه از حرفش گذشته بود که خم شدمو و هندونۀ ترک خورده رو از روی زمین برداشتم و بالا اومدم و گفتم: من انتخابمو کردم، همینو میبرم.

هندونه اشک شیرینی میریخت و در حالی که به چشمام خیره شده بود توی پاکت پلاستیکیِ نارنجی رنگ قرار می‌گرفت.

هندونه رو که خونه آوردیم پیر بود و قسمتی هم ازش سفید و غیر قابل استفاده بود. من انتخابش نکرده بودم، ولی مجبور بودم به انتخابی که برایم کرده بودند تن بدهم.

***

این درسِ من بود که اگر در زمانی که به من داده شده انتخاب نکنم، برایم انتخاب می‌کنند و اگر برنامه نریزم برایم برنامه میریزند.

این است که امام علی فرمود: نفست را مشغول کن قبل از این که نفست تو را به خودش مشغول کند.

  • جواد انبارداران

نظرات (۷)

  • کاکتوسِ خسته
  • نتیجه ی اخلاقی عالی بود.
    و اون عبارت "رأی الفقها"!
    پاسخ:
    (خیلی شیک): ممنون از نگاهتون

    فقیه در لغت یعنی دانشمند
    شمام همه دانشمند
  • یک مسلمان ...
  • احتمالش هست از تو یه کتابای علی صفایی کپی کرده باشی داستان رو؟ اخه نتیجه گیری هات خعلی شبیه استاد بود :)
    پاسخ:
    نثر و روشم تأثیر گرفته از استاد هست ولی این که عینا نقل شده باشه نه
    انگار که مثلا این داستان ادامه راهِ استاده

    من اسمِ این طور نوشتن رو گذاشتم روزانه نویسیِ انتزاعی:
    از یک واقعۀ ساده روزانه درسِ مکتبی و فلسفی میگیرم
    و از جزئیات به کلیات و قواعد میرسیم که توی منطق بهش میگن انتزاع

    البته همه رو خودت میدونی و من گنده گویی میکنم طبق معمول :/
  • آقای ‌‌میم
  • پستت رو تجربه کردم
    پاسخ:
    تجربه ات رو پست کردم B|
    ی استادی داشتیم می گفت در انتخابات حتی اگر هیچ کاندیدایی با معیار های شما موافق نیست،سعی کنید به نزدیکترین فرد به معیارهاتون رای بدید...
    یعنی ی جورایی می گفت از حق انتخاب خودتون استفاده کنید...
    پاسخ:
    مام یه استاد داشتیم هیچی درباره انتخابات نمی‌گفت 
    چون اصلا سن ما به رای دادن نمیرسید
    وی فرد حکیمی بود D:
    البته میشد اینجا به گونه ای دیگه عمل کرد
    خسارت هندونه ترک خورده رو داد ولی تن به انتخاب اجباری نداد و یک هندونه خوب انتخاب کرد ........
    پاسخ:
    أحسنت بله همین طوره :))
    میشه گذشته‌ها رو جبران کرد و با انتخاب‌های جدید، انتخاب های اشتباه گذشته رو به دست فراموشی سپرد.
  • 🌱...Masoumeh ...🌱
  • ماها که الان اسیر نفس شدیم چه کنیم
    👀
    پاسخ:
    آدم بیکار که بشه و یک خلأ عقلانی ایجاد کنه
    نفس وارد کار میشه

    با یک برنامۀ همه جانبۀ مشتی میشه جلوی بیکاری رو گرفت و به دنبالش جلوی نفس رو
    مردم چه نتیجه هایی میگیرن!
    اگه این اتفاق برام می افتاد نتیجه این میشد که دست و پا چلفتیم:/
    پاسخ:
    این بود یک روز عادی در زندگی یک انسانِ طرفدار سمبولیسم و انتزاعات ذهنی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.