سکوت

مرغ سحر ناله کن

خیلی آبجی دوست داشت

يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶ ب.ظ

یک ربعی ایستاده بودم منتظر ذره‌ای گوشت، قبلش گفتم مقداری چرخ کرده می‌خواهم، قصاب گفته بود باید عصر بیایی و دستم خالی است.

یک ربعی منتظر یک ذره گوشت بودم. من آرام بودم، ولی پیرمرد کناری هی به من نگاه می‌کرد و ناراحت بود که چرا کار من را راه نمی‌اندازد که بروم! حتی دو بار گفت: کار این آقا را راه بینداز.

اوضاع به همین نحو بود که زنی از همان مدل‌ها که بهشان می‌گوییم بدحجاب، وارد مغازه شد. دو تا قصاب یکی داشت می‌رفت که بخورد به این دیوار و دیگری سر از یخچال در بیاورد! گفت: یک رون گوسفند می‌خوام. حرفش تمام نشده بود که قصاب چشم آبجی‌ای! گفت و صدای زدن ساتور به دنده‌های یکی از لاشه‌ها در مغازه پیچید. خانم بد حجاب گفت: ببخشید، دست نگه دارید، گوشت چرخ کرده می‌خوام! قصاب گفت: هیچ مشکلی نداره، اصلا مشکلی نداره، پنج دقیقه صبر کنی آبجی، برات آماده‌ش می‌کنم.

پیرمرد کناری من یک نگاه به زن کرد و یک نگاه به من.منتظر ایستاده بودم، فقط منتظر این بودم که گوشت آبجی جانش را زودتر از من بدهد تا بهترین جمله امسالم را نثارش کنم و تا آخر عمر پایم را در آن جا نگذارم. گوشت را جلویم گذاشت، کارت کشیدم و گوشت را برداشتم و بیرون آمدم و باز هم تصمیم گرفتم تا آخر عمرم، پایم را در قصابی‌ داداشی‌های آبجی‌دوست نگذارم.

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۴)

با این حساب فکر کنم پات رو خیلی جاهای دیگه هم نباید بذاری سیّد!
داداشی‌های آبجی‌دوست روزبه‌روز در حال افزایشن :)
پاسخ:
این قصابه تحلیلگر سیاسی هم هست، هر موقع می‌رم جملات گهرباری هم عرض میکنه
این دفعه گفت: خدا بیامرزه پدر آمریکایی‌ها رو! هر چی بدبختی داریم از دست ایرانی‌هاست، خدا لعنت کنه ایرانی‌ها رو!
کلا آدم پیاده‌ایه، جایی ندیده بودم این شکلی‌ش رو :/
!!!!!
پاسخ:
:(
آدم نباید این قدر پیاده باشه
  • آقای سر به‍ راه
  • دهنشون سرویس,
    عادیه, زیاد دیدم این مدلی:)
    پاسخ:
    حالا خوبه این ارتباط در حد مشتری و مغازه‌دار بود
    و الا اگر از نوع دیگه‌ای بود، یحتمل این‌ها جونشون رو کف دستشون می‌ذاشتند
    نفهمیدم منظور چی بود ولی چجوری از علامت تعجب به این پی بردین ؟
    پاسخ:
    منظور این بودش که کار اون خانم رو به دلیل ظاهر و خانم بودنش سریع راه انداخت
    آدم پیاده بودن رو با اون طرف بودم، و الا از علامت تعجب جز تعجب برداشت دیگه‌ای نمیشه کرد
  • یکی از قدیمیان
  • جواد حرص نخور...
    بیخیالی طی کن در این مواقع، میدونم عمرت حروم شد، گور پدرش، تو اعصابتو خراب نکن...
    پاسخ:
    چشم برادر، سعی خودمو می‌کنم
    یا محمدی یا رضا یا هردو :/
    کارس جز حرص خوردن نمی‌شه کرد این‌ مواقع :/
    مخصوصا با تپجه به تحلیلات سیاسی گهربارشون!!!!




    می‌گم زشت نیست من نمی‌دونم منظورتون از آدم پیاده یعنی چی اصلا؟ :/
    پاسخ:
    میگن طرف چه آدم پیاده‌ای هستش
    یعنی چه آدم سطحی و ضعیف النفسی تشریف داره
    اینا از همونایی هستن که جون میده با اکانت فیک بری پی وی شون و ازشون هی شارژ بگیری و تیغشون بزنی D:
    پاسخ:
    از تجربیاتت بیشتر بگو استفاده کنیم 😂
    منم یک خاطره دارم از این کارا ولی رو نمی‌کنم
    تحلیل های سیاسیش فقط...
    همه یه مشت آبجی دوست و تحلیلگر سیاسین
    پاسخ:
    یک حرف خنده‌داری هم زد
    می‌گفت: الان من برم بیرون تریاک بخوام بخرم راحت گیر میاد، ولی مرغ اصلا نیست
    و بله ...
    پاسخ:
    این‌ها به تیپیکال قصاب‌ها که توی ذهن داشتیم خیانت کردند
    آنتروپی هستی رو به افزایشه
    دنیا رو به بی نظمی میره
    هی آبجی و داداشا زیاد میشن شلوغ میشه !
    پاسخ:
    #آبجی‌ها_رو_نریزید_رو_داداشی‌ها 😑😂
    دیدگاه فیزیکی به روابط جسمانی ظاهری
    اینا فقط آبجی دوست ندارن.
    آبجی رنگ و لعاب دار دوست دارن.
    ماهم با چادر زیاد معطل این آبجی دوستا شدیم.
    گویا کلا نامرئی هستیم ما...
    پاسخ:
    میشه بهشون گفت کافر
    کفر در لغت به معنای پوشاندن و پنهان کردن است :)
    همیشه یه تصور دیگه از قصاب‌ها داشتم ولی الان بهم ریخت.
    دردناکه که هرروز بیشتر از قبل با چنین اتفاقاتی مواجه میشیم و فقط تاسف می‌خوریم و کاری نمی‌کنیم.
    پاسخ:
    شاید اگر همه امر به معروف کنیم و در برابر این‌ کجی‌ها ساکت نباشیم اوضاع بهبود پیدا کنه.
  • محمد قاسم پور
  • بهترین کار رو میکنی.
    پاسخ:
    تنها کاریه که از دستم برمیاد :)
    امر به معروف کار همه‌ی آدم‌ها نیست. آموزش همیشه بیشتر جواب میده
    پاسخ:
    البته امر به معروف برای هر کسی واجبه به شرطی که احتمال اثر وجود داشته باشه و خب این جا احتمالی نبود که خودش رو اصلاح کنه.
    به نظرم تاثیرگذارترین قالب رسانه‌ای بین استاد و شاگرد اتفاق میفته یعنی همون آموزش که میگید ولی با این نظام آموزشی به جایی نمیرسیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.