سکوت

مرغ سحر ناله کن

چرا نباید ماسک بزنیم؟

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۰۰ ب.ظ

از ابتدای شیوع کرونا، متخصصین زیادی در زمینه طب چه طب‌سنتی و چه اطبای پزشکی مدرن مخالف شیوه مقابله با کرونا بودند اما آن‌ها به شدت از طرف رسانه‌های داخلی و خارجی سانسور شدند و تنها پروتکل‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی و مترجمین و مجریان آن‌ها در کشورهای مختلف به کرسی نشست.

مستند پلندمیک یکی از آثار رسانه‌ای است که اینستاگرام‌ آن را سریعا حذف می‌کند، در کلیپ پیش‌ رو استدلال پزشکانی را می‌بینید که معتقدند نباید افراد معمولی از ماسک و دستکش استفاده کنند و محیط را ضدعفونی نمایند. تماشای ویدیو

بعدنوشت: این پست از همان پست‌هایی بود که باید مسکوت عنه می‌ماند، از همان حرف‌هایی که نباید گفته می‌شد.

  • جواد انبارداران

نظرات (۱۳)

  • گمنام گمنام
  • ماسک صرفا یک شوخی است و کمتر از 5% تاثیر دارد
    همچنین دارو هایی مثل فاویپیراویر که با اینکه حتی جهاپور هم گفت تاثیری نداره ولی در همه بیمارستان یا حتی توسط پزشکان داده می شه ...! رمدسیویر هم که دیگه هیچی اصلا بهتره نگم ...
    اما ماسک رو بهتره بزنیم ...
    پاسخ:
    بله در تحقیقی که در دانمارک روی ۶ هزار نفر انجام شد، نشون داد پیشگیری ماسک چیزی در حد ۱۰ نفر هست و عملا بی‌فایده است.
    طبق سند منتشر شده خود وزارت بهداشت که در اون به آزمایش داروهای کرونا از جمله همین رمدسیویر پرداختند، مشخص شد که اولا بی‌فایده است و دوما پیامد این آزمایش، مرگ و میرکلی سه هزار نفر آدم شد. لینک سند
    خب من تمام این حرف‌ها رو قبلا شنیده بودم
    حرف‌های سازمان بهداشت جهانی رو هم شنیدم
    چرا باید این رو بپذیرم و اون حرف‌ها رو نه؟
    پاسخ:
    خب علم پزشکی علم پوزیتویستی و بر اساس تجربه است. ما بیاییم ببینیم کشورهایی که ماسک نمی‌زنند یا ماسک زدن در آن‌ها ممنوع اعلام شده چه نتایجی گرفتند و این نتایج رو با کشورهایی که شدیدا رعایت کردند مقایسه کنیم.
    کشور تانزانیا از این کشورها است که نام بیماری کرونا را به ذات الریه تغییر دادند، واکسن‌ها را پس دادند و از عمد پروتکل‌های بهداشتی رو رعایت نکردند. این کلیپ رو تماشا کنید.
    فکت ۱: هر کسی انگلیسی حرف زد حرف درستی نمی‌زند.
    فکت ۲: هر مستندی، "مستند" نیست.
    فکت ۳: همه‌ی دکترها علامه نیستند.

    نگران فلور نرمالتون نباشید :))) فلور نرمال که از بین نمیره. اونقدر باکتری در سطح بدن هست که شما با دست شستن نمیتونید اونو نابود کنید. ماسک نزدن که از اونم مسخره‌تره :)))) امیدوارم شما ماسک بزنید و باعث مرگ کسی نشید تو این شرایط.
    پاسخ:
    اگر‌ ماسک نزدن باعث مرگ کسی میشه، پس قاعدتا این چند میلیون زائر بدون ماسک و شیلد هنگام تعویض پرچم گنبد امام حسین رو باید چند روز دیگه در گورهای دسته‌جمعی دفن کنند. تماشای کلیپ
    همان طور که ۱۴ میلیون زائر بدون ماسک اربعین پارسال هم رکورد مرگ‌ومیر کرونایی در جهان رو زدند. لینک آمار اربعین پارسال
    تحقیقات روی ۶هزار و ۲۴ دانمارکی نشون داد ماسک زدن مصونیت چندانی نمیاره لینک یورو نیوز
    دلیل اصلی این هست که ویروس کرونا حتی از کوچک‌ترین منافذ ماسک هم کوچک‌تره و به راحتی از منافذ رد میشه تماشای کلیپ توضیح علمی این واقعیت
    سلام
    یعنی می‌گید حرف آقا رو توجهی نکنیم؟ همین‌چند روز پیش مجددا تاکید کردن به رعایت دستورات ستاد!الان من فقط بخاطر حرف ایشون ماسک رو میزنم!
    پاسخ:
    سلام
    حضرت آقا که عزیز دله.
    این لینک خبر اسپوتنیک درباره ممنوعیت زدن ماسک در اوایل شیوع کروناست
    و این وضعیت سفید کرونایی ترکمنستان پس از ماسک نزدن و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است لینک خبر
  • محمد صادق عبداللهی
  • به نظر مستند جالب میاد فردا می بینمش نظرم رو می دم :)
    پاسخ:
    لینک نسخه کامل مستند پلندمیک
    باشه پس نظرت رو بگو
  • علیرضا ‌‌
  • بهتره با جایگاه و شناختی که بچه‌ها ازت دارن این حرف‌ها رو نزنی فقط ضرره
    پاسخ:
    یکی از بلاگرهای بزرگوار درخواست دادند که استدلال‌ها  درباره پروتکل‌ها و کرونا رو بگم.
    داریم دلایل و مدارکی که علیه نظر مشهور هست رو بیان می‌کنیم، فاز ما هم فاز جدل و دعوا نیست، نحن ابناء الدلیل و اگر کسی سندی علیه ادعا داشت حرفش رو قبول میکنیم.
    چرا نباید ضدعفونی کنیم، دکتر مسعود مردانی، عضو ستاد ملی کرونا پس از یک سال ضدعفونی کردن‌های مردم در این لینک خبر اعلام می‌کند کرونا از سطوح منتقل نمیشه.
  • علیرضا ‌‌
  • بحث سر صحت این ماجرا نیست...
    صحبت کردن دربارش تاثیری روی کسی نمیزاره که هیچ، یه دید منفی هم به گوینده پیدا میشه
    جدا از اینکه رهبری هم تاکید کردن، بنظرت توی این مسئله سکوت بهتر نیست..؟
    پاسخ:
     چی می‌شود کرد علیرضا جان، می‌دانم که با گفتن این حرف‌ها تبدیل به آدم بدۀ ماجرا می‌شوم که با توهم توطئه‌هایش ضد ولایت فقیه شده.
    یادت نرود با سکوت کردن، هیچ وقت شیخ فضل‌الله گردنش با طناب کبود نمی‌شود و امام حسین سرش از پشت گردن قطع نمی‌گردد اما قطعا چیز ارزشمندتری به نام حق ذبح می‌شود.
    "اگر‌ ماسک نزدن باعث مرگ کسی میشه، پس قاعدتا این چند میلیون زائر بدون ماسک و شیلد هنگام تعویض پرچم گنبد امام حسین رو باید چند روز دیگه در گورهای دسته‌جمعی دفن کنند."

    نمی‌بینید که روزی چند نفر دارند می‌میرند؟ یک سری به بهشت‌زهرا و بیمارستان بزنید تا گور دسته جمعی رو هم ببینید.

    " تحقیقات روی ۶هزار و ۲۴ دانمارکی نشون داد ماسک زدن مصونیت چندانی نمیاره لینک یورو نیوز"

    خودتون این خبر رو تا انتها خونده‌ید؟

    " دلیل اصلی این هست که ویروس کرونا حتی از کوچک‌ترین منافذ ماسک هم کوچک‌تره و به راحتی از منافذ رد میشه تماشای کلیپ توضیح علمی این واقعیت"

    تصورات این مرد از ویروس خیلی خنده‌داره :))) بله ویروس "قادره" از منافذ عبور کنه، اما بخشی از بار ویروسی جذب بافت ماسک میشه و لود ویروس کاهش پیدا می‌کنه. ضمن اینکه اون توضیحش در مورد ائروزول هم جالب نبود.

    ++ CDC هرگز نگفته ماسک ۱۰۰% از شما محافظت می‌کنه، بلکه در دستورالعمل اومده که باید در کنار سایر اقدامات (حفظ فاصله و شستن دست‌ها) ماسک هم استفاده بشه. شما دنبال منابعی هستید که بگه ماسک اهمیتی نداره و همونا رو پیدا می‌کنید. مدل استدلالتون هم که ضعیفه (چون ۱۴ میلیون نفر تو اربعین نمردن، پس ماسک لازم نیست).
    یکم هم سرچ کنید why wearing a mask is important تا منابعی که میگن ماسک لازمه رو هم ببینید.

    ضمن اینکه با توجه به پست قبلیتون، شاید بهتر باشه نظر دادن در این حوزه رو به متخصص‌ها بسپارید. اینکه یک پزشک حرفی رو می‌زنه، معنیش این نیست حرف درستی می‌زنه و ارجاع به یک ویدیو هرگز ارجاع درستی نیست. هرکسی در علم ادعایی داره باید بره یه آزمایش طراحی کنه و نتایجش رو بررسی کنه و بعد ماها بشینیم ببینیم تازه متودش درست بوده یا نه. آیا می‌شده از اون داده‌ها این نتیجه رو گرفت یا نه. خنده‌داره که یکی بشینه جلوی دوربین و حرف علمی بزنه. اونم توی این شرایط.

    پاسخ:
    کشورهایی که در اون رسانه کروناهراسی نکرده، یعنی دائم تصاویر مردگان کرونایی رو منتشر نکرده و آمار لحظه‌ای کشته‌های کرونایی رو زیرنویس نکرده ما این چنین مرگ‌ومیر کرونایی رو ندیدیم. ترکمنستان، عراق و تانزانیا سه نمونه روشن این واقعه هستند که اسنادش در نظرات بیان شد.
    شما اگر متخصص هستید باید بدانید که ترس در بلند مدت باعث ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن میشه و یکی از دلایل مرگ‌ومیر همین ترس شدید افراد هست که رئیس بیمارستان سینا به اون اشاره کرد و در این کلیپ گفت که چه قدر افراد مستعد بر اثر سکته‌های قلبی از دنیا میرن.
    شما این طور جواب میدید:
    🔸تصورات این مرد از ویروس خیلی خنده‌داره
    🔸توضیحش در مورد ائروزول هم جالب نبود.
    خب ما هم بنابر این جمله‌تون :«اینکه یک پزشک حرفی رو می‌زنه، معنیش این نیست حرف درستی می‌زنه» بنابراین شما هم اگر پزشک باشید و یک حرفی بزنید معنیش این نیست که حرف درستی می‌زنید.

    خانم نورا، ما جوک تعریف نمی‌کنیم که بخوایید هی بگید خنده داره، اگر سندی دارید ارائه کنید و پاسخ بدید چرا عراق، تانزانیا و ترکمنستان با وجود رعایت نکردن پروتکل‌ها، آمار کرونایی خیلی پایینی دارند ولی ایران، آمریکا و روسیه با رعایت کردن بالا و واکسیناسیون گسترده چنین مرگ‌ومیر بالایی؟
  • یاس ارغوانی
  • من قبلا خیلی وقت پیش در باره این توی پیجتون خوندم خیلی دلم میخواست ازتون بپرسم و اینکه دلایل تون رو بگید اما وقت نشد .من واقعا الان گیج شدم!
    نمیخوام بگم شما اشتباه میگید یا اونا درست میگن و بالعکس فقط من خیلی تردید دارم در این باره.

    و اینکه شما این حرفارو‌نوشتید درمانی هم دارید که بشه ازش استفاده کرد ؟!
    پاسخ:
    درمان اصلی این بیماری خاموش کردن تلویزیون و دور بودن از ترسه، این که دائم اخبار منفی به آدم پمپاژ بشه، به تنهایی میتونه باعث مرگ آدم بشه، خوبه این مطلب از وبلاگ فانوس رو بخونید.
    یک سری داروهای طب سنتی هستند که کمک‌کننده‌اند ولی درمان قطعی نیستند و حتی مواردی بودند که با وجود استفاده از این‌ها از بین رفتند.
    پودر آنفولانزا، شربت زوفا، داروی امام کاظم، داروی جامع امام رضا رو شنیدم تاثیرات خوبی دارند ولی این طور که تبلیغ می‌کنند درمان قطعی، چیزی جز دکان‌گرمی نیست.
    فراموش نکنید چین، یعنی تنها کشوری که کرونا را شکست داد با کمک طب سنتی چینی به این موفقیت رسید. لینک خبر
    مطلع هستید که اون رئیس جمهور تانزانیا که کرونا ناباور بود خودش مرده و رئیس جمهور جدید هم اولین کاری که کرده واکسن زده و واکسیناسیون رو آغاز کرده؟
    صرف نبودن آمار معنیش این نیست که کرونا در اون کشور وجود نداره. طبق آمار الان ما بهتر از آمریکاییم حتی :))

    آمریکا ایران و روسیه؟ ایران و رعایت بالا؟ ایران و واکسیناسیون "گسترده"؟؟
    Man! Are you even living in this country?

    من دیگه حوصله‌ی بحث کردن ندارم. این مطلب از ucsf رو اگه خواستید بخونید. توضیح داده که چرا ماسک موثره و چرا سیاست‌ها از ماسک‌نزدن به ماسک‌زدن همگانی تغییر کرده.

    https://www.ucsf.edu/news/2020/06/417906/still-confused-about-masks-heres-science-behind-how-face-masks-prevent
    پاسخ:
    بله، منظور ما همون رئیس‌جمهور فقید تانزانیا، آقای جان ماگوفولی است که گفتند به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد و جمعی دیگر معتقدند ترور بیولوژیک شد چون از طرف بیل‌گیتس تهدید شده بود.
    عراق رو ادعا می‌کنند چون زیرساخت‌های آمار نداره، آمارش پایینه ولی نباید با این همه رعایت نکردن حداقل بیمارستان‌هاشون کیپ تا کیپ پر از بیمار باشه؟ پس از بازدید ده روزه سازمان بهداشت جهانی از ترکمنستان، این کشور رو سفید اعلام کرد.
    آمریکا ۵۱ درصد و ایران ۱۸ میلیون تزریق واکسن داشته. چند وقت پیش خبری منتشر شد که مازندران رکورد تزریق واکسن رو زد و چند روز گذشته خبر دیگری منتشر شد که می‌گفت رکورد آمار بیماران کرونایی در مازندران شکست.
    از ابتدا داخل پست گفتیم که نظر دیگری از طرف کارشناسان طب سنتی و مدرن هم وجود دارد که مخالف این پروتکل‌ها هستند(خبر یورونیوز هم دیدید که تحقیقی در دانمارک شد ولی باز منتقدین خودش رو داشت) این دلایل و دلایل دیگری که از متخصصین شنیدم و تجربه شخصی خودم باعث شده اعتقادی مخالف نظر مشهور رسانه‌ها داشته باشم، ما بحث می‌کنیم و بحث علمی اصلا بد نیست، در این میان هر کس خودش دلایل رو میبینه و تصمیم میگیره چه اعتقادی داشته باشه.
    ماسک زدنی که به اندازه کافی پیشگیری نداره، خودش عامل بیماری است، در این مطلب اشاره شده که ماسک زدن باعث عفونت باکتریایی ریه میشه.
    خود CDC در این خبر اعتراف میکنه که اکثر افرادی که کرونا گرفتند، قبلا رعایت می‌کردند و ماسک می‌زدند.
    ماسکی که توصیه می‌کنند چندتایی بزنید و همین کار باعث عوارض زیادی میشه، دکتر محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این خبر گفت: هر قدر تعداد ماسک بیشتر شود، میزان اکسیژن رسانی به مغز کاهش پیدا می‌کند و خود این مسئله می‌تواند عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و کاهش اکسیژن خون را در پی داشته باشد.
    اقلی علیرضا
    اتفاقا بحث سر صحت ماجراست!
    چرا تراژدیکش می‌کنید!!! نه ایشون معصوم هستند نه ما یزیدیم!!! مطمئن باشید نخواستیم کسی رو سر ببریم!
    اگه حرف منطقی باشه چرا آدم قبولش نکنه؟

    و خب
    اگر اینها درست می‌گند و ماسک واقعا هیچ تاثیری نذاشته چرا سازمان بهداشت جهانی توصیه‌اش می‌کنه؟
    و چرا ستاد مبارزه با کرونا همچنان میگه ماسک بزنید؟ اونها قد شما دانشمند نبودن و این ویدیوها رو ندیدن و نشنیدن این حرف‌ها رو؟ بررسی‌اش نکردن؟
    قصد کنایه زدن ندارم. واقعا می خوام بدونم. هر رفتاری باید علتی داشته باشه خب!


    پاسخ:
    قصد کنایه زدن نداشتید ولی سعی کنید آروم باشید و بحث علمی کنیم.
    اگر مثال شیخ فضل‌الله و امام حسین رو زدیم، به این معناست که حق و حقیقت از بس مهمه که آدم‌ها در طول تاریخ برای بیانش حتی جان هم دادند.
    ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت بر اساس این مطلب شاگرد اول WHO (سازمان بهداشت جهانی) است و هر چه آن جا بگویند این جا ترجمه و اجرا می‌شود، از ابتدا هم گفتیم دو نظر است و افراد متخصص زیادی هستند که نظر مخالفی دارند، اعتراضات خیابانی زیادی در کشورهای مختلف در ضدیت با پروتکل‌ها انجام شده.
    تجربیات ما از کشورهایی که این پروتکل‌ها رو‌ رعایت نکردند و واکسن نزدند اینه که این‌ پروتکل‌ها کارآمد نیستند و روش مقابله با کرونا به این نحو غلط است، ببینیم کشورهایی که کرونا ندارند مثل ترکمنستان و عراق یا کرونا را شکست دادند مثل چین چه کارهایی کردند.
     به شخص کار نداشته باشید امیرالمونین فرمود:««خُذ الحکمَةَ حَیثُ کانَتْ وَ انْظُر اِلی ما قالَ و لا تنظُرْ الی مَنْ قال» حکمت را هر جایی است فرا بگیر و نگاه کن به آنچه گفته می‌شود نه به گوینده سخن.» غررالحکم ص ۵۸
    ممنون که نوشتین.
    فارغ از درست و غلطش که هرکسی باید خودش فکر کنه و مسئولیشتم بپذیره، مواجهه با آرای مختلف لازمه به نظرم.
    پاسخ:
    وظیفه بود، دیگه این حرف‌هایی بود که نباید زده می‌شد، هضم‌شون سنگینه چه برسه به قبولش. این پست خصوصا برای شما نوشته شد. التماس دعای تقوا
    دست شما درد نکنه.
    می‌دونین مثل همون مثالی که برای قبول کردن یا نکردن دین می‌زنن، اینکه اگه معاد نباشه نهایت ضررش چند سال زندگی محدودتر دنیویه ولی اگر باشه، ضرر مداوم و بسیار سخت اخروی.
    اینجا هم شاید بشه همین رو گفت که حالا ضرر کمِ ماسک زدن رو میشه پذیرفت، ولی اگه واقعا ماسک نزدن باعث ابتلا و کشتار تعداد بالایی از آدما بشه، چرا نزنیم؟ ضرر زدنش که اونقدر قابل توجه نیست.
    پاسخ:
    سلام، صحیح است، احتیاط شرط عقل است، ماسک زدن چه غلط چه صحیح، الآن قانون است و نزدنش نشانه بی‌فرهنگی و زدنش دستور و توصیه ولی‌فقیه، من هم در فضای عمومی می‌زنم، ولی اعتقاد و نظرم مشخص است.