سکوت

مرغ سحر ناله کن

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آریایی ها مردمانی جنگ جو، شریف، شجاع، زیبا و قد بلند بودند که دو هزار سال قبل از میلاد از منطق آرارات، اروپا و بالکان ، بالای رود ارس  مهاجرت کردند به سه منطقه ی فعلی هندوستان، ایران و یونان.

آن ها در بهشتی زندگی میکردند که به خاطر خشکسالی و زمین لرزه منطقه ی ایران ویچه را رها کردند و مهاجرت کردند.

در مناطق ایران، یونان و هند که مناطقی لم یزرع نیستند هیچ کس زندگی نمیکرد. ما و هندی ها و اروپایی ها پسر عمو هستیم. ایران قبل از ورود اعراب یک بهشت بود که با حمله ی اعراب به یک خرابه تبدیل شد.

کوروش انسانی غیور بود که به تمامی ادیان احترام میگذاشت و کشورگشایی های بسیاری کرد و چه تمدن و هنر و فرهنگ عظیمی را ساخت.

و اما داستان از چه قرار است...

 واقعیت را برایتان تعریف میکنم، واقعیتی که یکی از بت های ذهنی ما را درباره ی حقایق خواهد شکست و این حرف، حرف منِ بیسواد هم نیست بلکه سخنان استاد شهریار زرشناس است. البته که اهمیتی ندارد حرف کیست، چرا که استدلال صحیح و به دور از مغلطه از هر کس که شنیده شود آدمی را اقناع میکند.

سخنان استاد شهریار زرشناس:

در واقع این داستان آریایی ها سر تا پا دروغ است. این جریان ناسیونالیسم[ملی گرایی] باستانگرا توسط طیف دوم روشنفکرانی همچون میرزا حسین خان سپهسالار و عبدالحسین زرین کوب ساخته شده. داستان میسازند که ایران قبل از ورود اسلام یک بهشت است. در واقع این یک ناسیونالیسم ضد اسلامی است.

شیخ ابراهیم زنجانی که آخوند هم هست یکی از ماسون هایی است که کتابی نوشته به نام شهریار هوشمند که ترویج دهنده ی همین جریان ناسیونالیسم باستانگراست. این آدم همان قاضی شهید شیخ فضل الله نوری است.

امروز اگر درباره ی این قضیه روشنگری نکنیم، اگر صدا و سیما همچنان خواب باشد چند سال دیگر با طرفداران کوروش باید در خیابان ها درگیر شویم. پس تا یمتوانید شما که تاثیر گذارید [این جلسه در دوره صهیونیسم شناسی برای طلاب سطح عالی برگزار شد]نشر بدهید.

آدم هایی مثل رضا زاده شفق، ذبیح الله صفا و عبدالحسین رزین کوب از مروجان این جریان هستند. میگویند آریایی ها مردم زیبا، بلند بالا، هوشمند، شجاع، جنگاور و شریف اند. آیا واقعا شرافت یک عده به نژادشان است؟ اصلا یک سوال از این ها شما از کجا این ها را میدانید؟ طبق چه منبعی این حرف ها را میزنید؟ 

می آیند میگویند که اعراب این بهشت را خراب کردند البته میترسند که بگویند مسلمانان، میگویند اعراب، بعد تعریف میکنند این ها از جایی به نام ایران وَیچه مهاجرت کردند به این جا. آن هم به دلیل  خشکسالی و زلزله. هم خشکسالی و هم زلزله را میتوان با زمین شناسی فهمید. شما با کدام گواه زمین شناسی چنین چیزی را ادعا میکنید؟ این ها حرف های منم نیست بلکه انتقادات دانشمندان اروپایی است.

بعد هم آیا این مناطق مردم بومی نداشته؟ زمین لم یزرع که نبوده کسی در آن ساکن نباشد. بومی ها یک دفعه نابود شدند؟ قاعدتا جمعیت مهاجرین کمتر از بومی ها بوده.

یک سری مسائل زیست شناسی ژنتیک هم هست که تیر و ترکش به این قضیه است که از BBC پخش شد. 2 تا دانشگاه[که از بس استاد تند حرف میزد نتونستم بنویسم] پژوهش های ژنتیک در این باره انجام دادند. درباره ی ژنتیک افراد هندی، ایرانی و یونانی آزمایشاتی انجام دادند تا ساختار آن ها را با یکدیگر مقایسه کنند. 

بعد مگر ما فقط 2 هزار سال سابقه داریم؟ ما سابقه 8 هزار ساله تمدنی حتی در ایران داریم. ما مرد نمکی[من خودم سال ها پیش رفتم زنجان از موزه مرد نمکی دیدن کردم، مرد نمکی در واقع یک انسان  فکر کنم 4 هزار ساله است که زیر نمک مدفون شده و نمک مانع تجزیه اش شده که جنازه اش را پیدا کردند] داریم، مرده هایی داریم که باقی مانده اند، در شهر سوخته جیرفت تمدن داریم، در ایلام تمدن داشتیم. 

نتیجه ی آزمایش خیلی جالب بود؛ نتیجه این شد که 70 درصد مردم فلات ایران ساختار ژنتیک یکسان و مشابهی دارند. این که میگویند کردها آریایی هستند. ( منظور از فلات ایران این ایران فعلی نیست بلکه فضای بزرگتری مد نظر است) 

البته آزمایش به شکل نمونه گیری بود نه فراوانی یعنی مثلا یک نفر از خوزستان یک نفر از سیستان یک نفر از کردستان این طوری نمونه گیری کردند.

بعد این ساختار ژنتیکی ایرانی ها هم با مردم هند و یونان متفاوت است. بلکه بیشتر شبیه مردم بین النهرین و عربی ها هستیم. 

اما سوال این است که چرا این مسئله را ساختند؟ جواب این است که میخواستند ما را با هند که مستعمره انگلستان بود و همچنین اروپایی ها متحد کنند بر علیه مسلمانان. میخواستند انقطاع بین اسلامی و ایرانی ایجاد کنند. ما قبل از این حدود هزار سال یک هویت ایرانی اسلامی داشتیم. میخواستند این را تخریب کنند.

و اما کوروش کیست؟ از نظر علمی قدیمی ترین منبع درباره ی کوروش تاریخ هرودوت یونانی است. در آن میگوید که 551 قبل از میلاد با مادها جنگیده و در سال 531 قبل از میلاد کشته شده. در جنگ با ماساژت ها که در منتهی الیه شمال شرقی ایران یعنی حدود های ازبکستان و ترکمنستان بودند در جنگی کشته میشود.

تصویری که هرودوت از کوروش ارائه میدهد یک جنرال نظامی جنگ جوی خونریز است که همیشه در جنگیدن و گرفتن مناطق است. 

میگویند کوروش حقوق بشر داشت و به ادیان احترام میگذاشت، میگویند در فتح بابل به معبد مردوخ احترام میگذارد. اما واقعیت این است که کاهنان مردوخ خودشان میخواستند که حکومت بابل را سرنگون کنند و دروازه های شهر را به روی کوروش باز کردند، کوروش هم رفت به معبد آن ها و به خدایشان احترام گذاشت خب همه جا همین طور است اگر در جنگی کسی با تو باشد را اکرام میکنی مخالفین ات را هم سرنگون اما پس از آن هرودوت مینویسد که معبد الهه ی سین که رقیب این کاهنان باشد را با خاک یکسان میکند. 

زرین کوب حالا این ها را در کتاب نه شرقی و نه غربی تعریف میکند و میخواهد توجیه بکند، توجیه میکند که کوروش حمله کرد ولی نمیشود گفت که تجاوز بوده! سوال این است پس تجاوز چیست؟ تجاوز کرده دیگر. میگوید نه مادها هم قبلا سابقه داشته اند. خب چه ربطی دارد و او هم تجاوز کرده.

کوروش هیچ نمونه کار فرهنگی و تمدنی را درست نکرد. اما کوروش چطور کشته شد؟ ماساژت ها که فرماندهی شان را ملکه توموریس بر عهده داشته پسرش توسط کوروش با حیله کشته میشود و قبلش هم به او اخطار داده بود که چنین کاری نکند. 

بعد کوروش در جنگ با ماساژت ها کشته میشود و توموریس از نفرتی که به کوروش داشته بدنش را تکه تکه میکند. مینویسد که سر کوروش را در خیک خون میاندازد و میگوید بخور ای خونخوار.

حال سوال دیگری مطرح است که بدن تکه تکه کوروش را به چه وسیله ای به مقبره کوروش در پاسارگاد آوردند؟ سفری که حداقل با امکانات آن زمان یک سال طول میکشد. خب بدن میگندد خراب میشود تعفن میگیرد با کدام فریزر آوردند؟.اصلا فرض میکنیم با تکنیکی میتوانستند بدن را سالم نگه دارند.

پس چرا از مقبره کوروش استخوان 2 تا زن پیدا شده؟ اصلا شما قبل از این تاریخ سازی ها اگر میپرسیدید به این مقبره کوروش فعلی چه میگویند؟ میگفتند مقبره ننه سلیمان! در واقع این جا قبر مادر یکی از حکام به نام سلیمان است. قبلش به اسم ننه سلیمان معروف بوده. چرا اسم آریایی ها در کتب کوروش نیست؟ این پاسارگاد چرا معماری ایرانی ندارد؟ این جا اصلا یک معبد یونانی است. 

میدانید که سلوکوس که سردار اسکندر بوده حکومت ایران را بعد از مرگ اسکندر میگیرد. کوروش اصلا فک و فامیل های اسکندر را در جنگ های قبل کشته بوده که اسکندر به خوانخواهی به ایران حمله میکند بعد ما به این آدم خونریز میگوییم قهرمان ملی؟

منشور کوروش که میگویند منشور حقوق بشر را اصلا چطور ترجمه کرده اید؟ 4 خط بوده که دو زبانش مرده. شما زبان مرده رو چطور ترجمه میکنید؟

در سال 1306 هجری شمسی تاریخ ایران به دستور رضا خان نوشته میشود و تا الآن هم این تاریخی که در کتاب های آموزش و پرورش نوشته شده ادامه ی همان جریان است...

راستی هرودوت نه حزب اللهی است، نه آخوند است، نه جیره خوار جمهوری اسلامی بلکه یک یونانی بی دین و بی طرف است که این حرف ها را میزند.

نوشته های داخل قلاب [] توضیحات خودم است.

پی نوشت اخلاقی: سعی کنید با عقل خودتان تصمیم بگیرید نه با احساستان، این دروغی بوده که به خورد ما داده اند و من هم تا مدت ها باورم نمیشد که تمامش ساختگی است اما واقعیت است. تعصب بیجا نداشته باشید. ما متمدن بودیم تا 8 هزار سال هم قدمت داریم فریب جریان دشمن را نخورید.

  • جواد انبارداران