سکوت

مرغ سحر ناله کن

چالش "نامه‌ای به گذشته"

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴ ق.ظ

خواب‌های من همه عجیبند، گاهی عرفانی‌اند، گاهی فلسفی، گاهی هم فانتزی، خلاصه که دوستانِ نزدیکم بهتر می‌دانند که جنونم در چه درجه‌ای به سر می‌برد.

خوابی که چند شب پیش دیدم، ایدۀ این چالش شُد. در خواب تصمیم گرفتم که با ماشین زمان به گذشته بروم و برایِ خودم نامه‌ای جا بگذارم و خودم را نصیحت کنم که چه کارهایی را انجام بدهم و چه کارهایی را هم ترک کنم.

من برای خودم نوشتم:

سلام، شاید شاخ در بیاری این رو بفهمی ولی واقعیت داره و من دارم از آینده برات نامه می‌نویسم. اول برای این که به وجودِ این نامه شک نکنی چند تا نکته رو بهت بگم تا باور کنی واقعا این نامه از طرفِ من(یعنی خودت)نوشته شده.

تو توی کلاسِ اول ابتدایی وقتی ده نفر دورت کرده بودند و میزدنت با چتری که آورده بودی زدی توی چشمِ یکی شون و بعد خیلی شدید از تنهایی گریه کردی و توی کلاس چهارم اولین رمانت رو به اسمِ بیست و یک بالُن خوندی و لذتِ کتاب خوندن زیر زبونت اومد و سالِ قبل رو همش بین کتاب‌های داستان کلاس میچرخیدی.

الآن من 22 سالمه و تو 12 سالت، من خودِ توئم، همون جواد، امیدوارم با این دو تا نکته که گفتم باور کرده باشی که واقعا یک نامه از طرفِ من نوشته شده. معتقدم قطعا باور میکنی چون من سادگیت رو می‌شناسم. خواهش می‌کنم این کلمات یادت باشه و همیشه ازشون استفاده کُن تا حسرت‌های من رو نداشته باشی.

سعی کن امسال یعنی سالِ پنجم ابتدایی خوب درسات رو بخونی و توی آزمون، در یک مدرسۀ خوبِ نمونه دولتی قبول شی تا توی اون مدرسۀ داغون نری و با اون دو تا شاگرد اول دیگه دوست نشی که اون دوتا که اول اسمِ یکیشون صاده و دیگره میم باعث میشن تو حدود 7 سال معتادِ یک بازیِ رایانه‌ای بشی و کلی وقتت رو حروم کنی.

در مدرسۀ جدید هم روی انتخابِ دوستت خیلی دقت کن نه مثلِ اون یکی پسر بغل دستیت توی راهنمایی که یک دنیا بازی رایانه‌ای رو بهت تزریق میکنه.

از همین الآن سعی کن نمازهات رو به شکل جماعت توی مسجد بخونی و با قرآن اُنس داشته باشی که مثل من چون عادت نداشتم این همه سختی نکشی تا خودت رو تغییر بدی و اصلاح کنی.

هدفت رو فقط بزار روی علوم انسانی مخصوصا فلسفه و جانِ خودت و هر کی دوست داری، وقتی شروع به وبلاگ نویسی کردی انیمیشن Inside out که هزار نفر توصیه‌اش کرده بودند رو دانلود نکن.

چون این کارت باعث میشه سه چهار سال بی وقفه پای فیلم بشینی و چقدر من درد کشیدم که اعتیاد به فیلم و بازی و رمان رو ترک کنم.

هیچ وقت ورزش تکواندو رو ترک نکن و ادامه بده و سختِ سخت تلاش کُن تا مثلِ الآنِ من این قدر اضافه وزن نداشته باشی. زودتر کتابِ طبّ سنتی مهدی برزویی رو بخر و سعی کن آت و آشغال خوردن رو ترک کنی و مزاجت رو اصلاح کنی.

مسواک، مسواک، مسواک، روزی دوبار مسواک بزن و حتما هر روز شیر بخور. از بچگی دنبال یادگیری فنّ و فنون رایانه‌ای و یادگیری زبان باش و از بابات پول گیر که حتما هم میده.

این بود چیزهایی که یادم میومد، خیلی حرف‌های دیگه بود مثلِ این که خودت رو به آب و آتیش بزن تا نزاری روحانی رأی بیاره ولی بیخیالش که باید نسلِ قبلیِ تو یک کاری میکردند.

امیدوارم حرف‌های این نامه رو آویزۀ گوشِت کنی...


دعوت می‌کنم از(آقایون و داداشا و خانوما):

محمدرضا، یک مسلمان، میرزا مهدی، آقای میم، حمید آبان، مبهم، محمد برزین، امید شمس آذر، دکتر صفائی نژاد، الف جیم، امیر+، ه امیری، نا دم، خاکستری، جوونِ تنها، کاکتوس خسته، نبات خدا، پیچک و ریحانه


اگر قرار باشه امروز به گذشته برگردید و یک نامه برایِ خودتون به جا بزارید و مهم‌ترین صحبت‌ها رو با خودتون بکنید دربارۀ چی می‌نویسید و چه نصیحت‌هایی به خودتون می‌کنید؟

اگر خواستید توی این چالش شرکت کنید اول یک پست با عنوانِ "نامه‌ای به گذشته" بنویسید و آخرش پستِ این چالش رو معرفی و حداقل 5 نفر از دوستان‌تون رو بهش دعوت کنید.

عزیزانی که تا الآن شرکت کردند:

1. محمد رضا

2. یک مسلمان

3. پیچک

4. مبهم

5. اَلِف

6. آقای گوارا

7. کاکتوسِ خسته

8. محمد برزین

9. دُخـتَرکـــِـ🌼 بی نآم :) 

10. سارا سماواتی منفرد

11. نباتِ خدا

12. نقل بلاگ

13. پرنیان

14. آرزو

15. شاسوسا

16. Big cat

17. عین الف

18. هاتف

19.بهار

20. فاطمه م_

21^_^ khakestari

22. بریدا

23. مهدی

24. *AZRA* gh

25. سولویگ

26. حمید آبان

27. مهناز

28. Blue Moon

29. شارمین امیریان

30. آقای میم

31. ریحانه

32. آلاء

33. miss writer

34. MIS _REIHANE

35. م . ث

36. Fateme ..

37. الهه

38. نسرین

39. آزاد

40. پاییز

41. پری.ص

42. پریسا سادات

43. علیرضا

44. فیشنگار

45. آشنای غریب

46. امیر+

47. رضا :)

48. فرشته

49. لبخند

50. دلآشفت

51. مه سو

52. فاطمه حیدری(رضوان)

53. جوونِ تنها

54. لولی‌وش مسرور❤️

55. گلاویژ

56.گلشید

57. آیبک

58. فتل فتلیان

59. محمد صدرا عبدالعلی زاده

60. قاصدک

  • جواد انبارداران

نظرات (۶۵)

حیف که بنده فعلا تو ترک نوشتن برای وبلاگم... وگرنه حتما این پست رو مینوشتم
اما لذت فکر کردن بهش رو و نوشتن توی ذهنم رو از دست نمیدم
چالش جالبیه

+حالا میون اون همه نصیحتای خوب، این چه نصیحتی بود که از بابات پول بگیر؟ اینجاش بدآموزی داشت :)
پاسخ:
ترک کردن ندوست
ای کاش زودتر شروع کنید نوشتن
نوشتن برای نویسنده مثل نفس کشیدنه

نه بد آموزی نداشت
بابام از بچگی اصرار میکرد برو یه فنی یاد بگیر پولشو هم بهت میدم ولی من گوشم بدهکار نبود
اقا من خیلی از این چالش خوشم امد واسه همین میرم به صورت خودجوش به همه کامنت میدم بیان شرکت کنند:)
پاسخ:
کاملا خودجوش
و غیر قابل پیش بینی شده از قبل
و صد در صد هماهنگ نشده :))))
  • امید شمس آذر
  • به اطرافیانت اعتماد نکن. ممکنه همه شون ظاهری مثل خودت داشته باشن. خوش مشرب و دوست داشتنی باشن، ولی ارزشهای خونواده هاشون با ارزشهایی که تو توش بزرگ شدی، متفاوته. اونا برنامه هایی مثل "نیمرخ" و "آب" و "اکسیژن" و "تربت" رو نمیبینن، شعر نمیگن، داستان نمینویسن، نشریه هایی مثل "دوچرخه" رو نمیخونن، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمیرن، شبکۀ چهار نگاه نمیکنن، اصلاً کتاب غیردرسی نمیخونن، به همۀ کتابهای غیردرسی میگن کتاب داستان! قرار نیست هرچی میدونی به اونا بگی. فقط باهاشون دوست باش و نه بیشتر. خودتو نگیر، فروتن باش، ولی همه رو از خودت ندون.
    پاسخ:
    این پستِ شما بود؟
    یا مجملی بود برایِ مفصل؟

    من عاشقِ شبکه چهار و کانون پرورش فکریِ کامنتتون شدم
    خیلی خوب بود،منم شرکت کردم به موقع و سر حوصله مینویسم :)
    حرفای زیادی هست برای گفتن.‌..
    پاسخ:
    ممنون از توجهتون
    ولی یک سوال ذهنمو درگیر کرده
    اونم اینه چطور شرکت کردید ولی هنوز پست نذاشتید!
    ;D
    این حالتِ میانه خیلی خاصه

    و توی فلسفه منو یادِ وجود دهی فاعلِ هستی بخش میندازه که خلق کردنش عین ایجاده
  • پیـــچـ ـک
  • سلام
    نوشتم. تشریف بیارید و لطف کنید بخونید.
    پاسخ:
    سلام
    خیلی خیلی ممنون

    در دقایقِ آتی فرود میام وبلاگتون
  • صحبتِ جانانه
  • معمولا توی گذشته آدم هاب حرف گوش کنی نبوده اند افراد
    نبود این سر به سنگ خوردن ها، هزاری نامه، جز خط محبت اثر نداشت...
    پاسخ:
    واقعا آدم یخلی طول میکشه تا عقلش سر جاش بیاد و خیلی چیزها رو بفهمه
    من هر روز، به تکفیرِ کسی که روزِ قبل بودم پرداختم
  • پیـــچـ ـک
  • اینم لینک

    http://pileh-s.blog.ir/1398/07/13/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87
    پاسخ:
    لینک شما در سامانه ثبت شُد
    با تشکر از تماسِ شما با مرکز :))
  • محمد برزین
  • سلام من هم در این چالش شرکت می کنم
    خواندن نامه شما بسی حال خوب کن بود
    ممنونم از این چالش جذاب
    پاسخ:
    سلام
    دمت گرم
    شما شرکت نکنی کی بکنه؟

    نامۀ ما خود سانسوری‌های بسیاری داشت
    به خاطر مسائل سیاسی و شخصی

    فتنه 88 و قضیه منتظری و دوستانِ ناباب فاکتور گرفته شدند
    http://defiant.blog.ir/post/166
    .
    ممنون از این که بنده رو به این چالش دعوت کردین
    پاسخ:
    ممنون از این که شما توی چالش شرکت کردید
    التماس دعا توی کربلا
  • کاکتوسِ خسته
  • خیلی ممنونم که دعوتم کردید‌. تا به حال به چالش دعوت نشده بودم!
    فعلا که درگیر درس و اینام اما سر فرصت حتما مینویسم:)
    پاسخ:
    حتما بنویسید که منتظریم

    فقط خلاقیت رو چاشنی کار کنید و حتی مسائل کلانِ سیاسی و اجتماعی رو هم میتونید توی نامه تون بیارید
    حتی خریدِ دلار!
    بسم الله
    سلام
    چقدر چالش سختی هست
    اگر بتونم از پس خودم بر بیام چشم . انجام وظیفه میکنم .
    پاسخ:
    معلومه سخته وقتی میگید که سخته :/
    کافیه مهربانانه با کودکِ گذشته هاتون گفت و گویی داشته باشید
    سلام
    انیمیشنی که نام بردید رو یکی دو روز پیش تو تلویزیون شبکه سلامت داشت تحلیل میکرد،من یه تیکه ازش دیدم به نظرم یه جور خاصی بود الان میخواستم سرچ کنم که دیدم شما ازش نام بردید،حالا به نظرتون دانلود کنم یا به منم مثل تو نامه توصیه میکنید دانلود نکنم؟
    پاسخ:
    این انیمیشن اسکار گرفت و واقعا خیلی زیباست
    قسمتِ دومش هم قراره امسال بیاد

    اگر توی خودتون میل به اعتیاد رو میبینید و امکان داره معتاد فیلم و سریال بشید
    پا توی چاله ای که من نذاشتم نزارید
  • کاکتوسِ خسته
  • دیر گفتید دیگه. تموم شد نوشتم
    http://bineshoun.blog.ir/1398/07/13/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87
    پاسخ:
    و السابقون السابقون اولئک المقربون
    ممنون که این قدر سریع نگارش کردید
    لیستِ فیلم‌هایی با موضوعِ زمان:
    Back to the Future (سه قسمت)
    Edge of Tomorrow
    Looper
    12 Monkeys
    The Terminator
    Source Code
    Déjà Vu
    Intersteller
    The Butterfly Effect
    Midnight in Paris
    About Time
    Mr. Nobody
    Predestination
    Project Almanac
    Groundhog Day
    Happy death day (دو قسمت)
    منظورم اینه که دعوت شدم ولی هنوز وقت نکردم چیزی بنویسم :)))
    پاسخ:
    هاع هاع :))
    منتظریم پس
  • محمد برزین
  • الهی روزی پرده از اسرار بردارید
    پاسخ:
    نمیشه
    دکتر عباسی میگه هیچ رسانه‌ای بدونِ سانسور نیست
    من هم مجبورم برای یک سری محدودیت‌ها چیزهایی رو سانسور کنم
  • دُخـتَرکـــِـ🌼 بی نآم :)
  • سلام :))
    یادمه جایی خونده بودم واسه خودتون ایمیلی بنویسید و حرفا و ناامه ای بنویسید و از جایگاهی که خواهید داشت بنویسید و تاریخ ارسال ش رو چند سال اینده بزنید که روزی که واستون میاد و شگفت زده میشید ،، یادمه واسه خودم نوشته بودم خودم رو خانم معلم خطاب میکردم که کلاسها خوب میگذره و ... و الان که این پست رو خوندم یادم اومد و حرفایی که به خودم زده بودم و الان همون جاییی رسیدم که چند سال پیش راجع به ش واسه خودم نوشته بودم یا مثل پست و چالش اینده من این پست شما یادداوری شد ولی متاسفانه اون ایمیل رو دیگ ندارم .
    ممنونم 😊
    پاسخ:
    سلام 
    خدا رو شکر

    لذت بخشیه رویایی که برای خودتون تصویر میکنید رو بهش برسید
    جیم کری هم میگفت قبل از این که بازیگر بشه یه چک 5 میلیون دلاری می نویسه و میزاره توی کیفش و میگه یه روز نقدش میکنم
    چندین سال توی کیفش میمونه تا این که توی سال 1995 در فیلم خنگ و خنگ تر بهش پیشنهاد 10 میلیون دلاری میشه

    الغرض تصوّر و تخیّلِ یک رویا آدم رو به اون میرسونه

    شُمام قراره شرکت کنید إن شاء الله؟
  • صحبتِ جانانه
  • و من اسیر انتخاب خا و ترجیحات همان من تکفیری ام مدام..ئ
    پاسخ:
    بعضی روزها که آدم مومنِ مومنِ به عقلش و قلبشه روزهای خیلی خوبی اند
    روزهایی بدونِ حسرت و کامل که هیچ وقت تکفیر نمیشن
  • صحبتِ جانانه
  • ان شاءالله این روزها پیوسته روال زندگیمان بشوند
    پاسخ:
    با اراده ما و توفیق خدا میشه
    ولی خیلی سخته

    دردشو کشیدم
  • دُخـتَرکـــِـ🌼 بی نآم :)
  • چه جاالب😊
    بله منو هم جوون تنها لطف کردن دعوت کردن :)
    ولی نامه من خیلی طولانی شده :/ 

    لینک پست :)


    مثل اینک لینک نمیشه


    http://man1397.blog.ir/1398/07/14/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85
    پاسخ:
    خیلی خیلی ممنونم که شرکت کردید
  • نباتِ خدا
  • http://nabatekhoda.blog.ir/1398/07/14/چالش-نامه-ای-به-گذشته/#section

    اینم نامه ی من :)
    پاسخ:
    خیلی ممنون زحمت کشیدید
    سلام سید این هم لینک نامه کوتاه بنده :
    http://naghl.blog.ir/post/nameh
    پاسخ:
    دستِ شما بی بلا
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    منو الف به چالش شما دعوت کرد ...

    من هم شرکت کردم

    این هم لینکش :
    http://sarapersian.blog.ir/post/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87
    پاسخ:
    خیلی خیلی متشکرم
  • نباتِ خدا
  • خواهش میکنم، خیلی وقت بود پست نزاشته بودم :)
    پاسخ:
    پس خدا رو شکر شُد ایدۀ پستِ جدیدِ شما
  • نباتِ خدا
  • بله :)
    سلام :)
    از کجا فهمیدین منم نوشتم؟
    (نمیدونستم بیست و دو سالتونه. فکر میکردم حداقل چهل و هفت هشت سالی داشته باشین!)
    پاسخ:
    علیکِ سلام
    پی گیریِ دقیق برای شناساییِ اونایی که توی چالش شرکت میکنند ولی لینک نمیدن رو شروع کردیم :/
    و شما شناسایی و مورد پیگرد قرار گرفتید

    به خاطرِ لرزشِ دستم موقع نوشتن همچین فکری کردید؟ :))
    میخواستم مفقودانه بنویسم آخه D:
    خودتون مورد پیگرد قرار میدادید یا گروه جست و جو دارین؟ =)
    نه‌. فکر میکنم به خاطر فضای پست هاتون و اطلاعات(مذهبیتون) و نقدهاتون :)
    پاسخ:
    ما مفقودانه اصلا قبول نداریم
    وسعتِ کار این قدر بالا نیست سربازا رو بفرستیم پی اش

    اونا پست ها فقط پر از اصطلاحاته، ما فعلا در دوران طفولیت و شیرخوارگیِ علمی به سر میبریم :))
    هوف ، بالاخره چالش بعد از ماهها:)

    ممنون از دعوتتون :) خیلی ذوق زده شدم !!
    چشم . سعی میکنم در اسرع وقت بنویسم دنبال ایده و چند تا متن باحال هستم که قشنگ باشه :)
    پاسخ:
    همه هوسِ یه چالشِ مشتی کرده بودیم

    سلامت باشی
    اون روزا که این جا کامنت میدادی
    باید به این جاشم فکر میکردی که تحویلت میگیریم D:
    سلام توسط جوون تنها دعوت شدم.
    لینک پستم
    http://mybestfriend.blog.ir/post/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87
    پاسخ:
    خدا خیرتون بده
    دستِ شما درد نکنه
    سلام علیکم
    به دعوت «یک مسلمان» عزیز، چیزی نوشتم.
    http://mesledal.blog.ir/1398/07/15/n397
    با سپاس از شما بابت راه‌اندازی این چالش
    پاسخ:
    خیلی زحمت کشیدید
    ممنونم
    بسم الله
    سلام
    حسب الامر شما مکتوب شد .
    http://dakhmeh-dagh.blog.ir/1398/07/15/
    پاسخ:
    بسم الله
    علیک سلام
    تشکراتِ ویژه
    جراتش و ندارم بنویسم
    گذشته خیلی مخوفی بود...
    پاسخ:
    چرا
    شمام بنویسید
    حیفه از دست میره
    سلام من نیز به دعوت از شما و عین الف پستی برای این چالش نوشتم :)
    پاسخ:
    خیلی دستِ شما متشکر و از شما ممنون بود
    سلام
    ما هم نوشتیم:
    http://ablogofonesown.blog.ir/post/184

    از اینساید اوت هم حمایت می‌کنم بنده :))
    پاسخ:
    قطعا همین طوره
    پروفایل خودش واضحه که چقدر به اینساید آوت عشق می ورزید
    سلام. اینم لینک نامه من
    http://nazmah.blog.ir/1398/07/15/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87
    پاسخ:
    ممنونِ زیاد
    http://bluemoon.blog.ir/post/83
    پاسخ:
    أحسنتم به این نامه
  • شارمین امیریان
  • سلام.
    من هم نوشتم و واقعا از نوشتنش لذت بردم. مرسی بابت چالش جذابتون =)

    http://behappy.blog.ir/post/582
    پاسخ:
    لذتِ شما مایۀ مسرت و خوشحالیِ ماست :))
    این لذت واقعا ارزش داره
    متشکرم :)
    پاسخ:
    تشکر از ماست
    سلام
    انقد نامه به گذشته خوندم تواین چند روزه که الان گفتم بذار منشأشو پیدا کنم
    ونامه نفر اولی رو بخونم:)
    چالش جالبی راه انداختید
    موفق باشید:)
    پاسخ:
    سلام
    و بالاخره سرچشمۀ این بدعتِ وبلاگی رو پیدا کردید

    من نامه ام خیلی سانسور داشت، اگر قرار بود نامۀ واقعی باشه قابل پخش نبود
    یه چیزی نوشتم که رفقا الگو بگیرند ولی الگو گیریشون زیادی الگو بود، برای همین همشون این که یک نکته بگن تا طرف باور کنه رو آوردند
    در حالی که میتونستند به طرف بگن دلار بخره و خیلی توش طنز و خلاقیت به خرج بدن

    چندین باور وبلاگِ شما سر زدم به دنبالِ پستِ چالش ولی نیافتم
    سلامت باشید
    :)بله درست میگید نکات طنز میوردن جالب میشد:)

    الان داشتم بهش فکر میکردم یادم اومد نووجون بودم همیشه دلم میخواست تو زمان سفر کنم آینده رو ببینم
    :)

    عه؟!چه جالب نمیدونستم وبلاگ من اومدید،من دومین باره اینجا میام:)

    چالش جذابی بود...دوست داشتم بنویسم امتحان کردم دیدم تلخ شد متنم بیخیالش شدم تلخ نمینویسم:)
    پاسخ:
    در هر صورت ما همچنان منتظریم که شما بنویسید
    یک متنِ با خلاقیت و طنز
  • دچارِ فیش‌نگار
  • علی رغم میل شما منم دعوتم
    پاسخ:
    اگر کمی بهتر بودی خودم دعوتت میکردم
    من هم دعوت شدم و نوشتم:)
    چالش جذابی بود.
    http://raaspinaa.blog.ir/post/967
    پاسخ:
    منت گذاشتید نوشتید
    ممنونم
    سلام علیکم
    ما نیز نوشتیم.
    پاسخ:
    سلام
    ما نیز نامِ شما را ثبت کردیم
    و تکشراتِ کافی را به سمتِ شما گسیل دادیم:
    ممنونیم
    خانم نویسنده نتونست لینک بفرسته امدم من بفرستم که دیدم الحمدالله کل بیان فالو کردی:)
    پاسخ:
    بیان زمینه
    من هم تراختور
    شخمش زدم
    ممنون از لطفتون
    چشم اگه همچین متنی از پس من براومد حتما مینویسم:)
    پاسخ:
    سلامت باشید
    پس منتظریم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • تو خوبی
    پاسخ:
    از خوبیِ تو من خوب شدم :))
    سلام
    وقتی از چالشت مطلع شدم روش فکر کردم و دیدم باهاش ارتباط برقرار نمی کنم...
    بعد از یه زاویه دیگه نگاه کردم دیدم خودم توی وبم تا حالا 34 نامه به آینده نوشتم...
    اما این نامه ها به آینده دقیقا همون نامه گذشته هست...
    برام جالب بود...
    اما همچنان با این چالش خیلی ارتباط برقرار نمی کنم
    چرا؟
    پاسخ:
    بالاخره من نفهمیدم میخواستی تخریب کنی یا چی :))
    از نظر من این چالش باعث میشه مخصوصا حسرت های گذشته مون رو یک مرور کنی، به بی عقلی های موقتی مون اعتراف کنیم و تعمیمش بدیم به زمانِ الآنمون و یک خودشناسی از خودمون و اهدافمون داشته باشیم :/
    خیلی جالبه!! ماها، چون هم نسلای وبلاگ نویسی خودمون همه رفتن، فکر میکنیم وبلاگ داره منقرض میشه! حتی هوا برمون میداره که منقرض شده . غافلیم که نسل بعدی ای هست و نوشته های جدیدی. خلاصه اره! حقیقتا انتظار ۴۴ تا شرکت کننده رو نداشتم! پس وبلاگ هنوز زنده اس.
  • پریسا سادات ..
  • سلام خسته نباشید
    چالش جالبی بود
    منم نوشتم:
    http://confused.blog.ir/1398/07/17/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DB%8C-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9
    پاسخ:
    قبلِ این که این جا برسید
    ما پیداتون کردیم و لینکِ پست تون رو گذاشتیم
    ممنونم
  • آشنای غریب
  • سلام
    منم نوشتم
    http://mamdk.blog.ir/1398/07/17/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87
    اینم لینکش
    اون روزها ؟؟ مگه این روزها براتون کامنت نمیفرستم ؟ :دی

    نوشتم ولی خوب نشد :(
    این هم از آدرس :
    http://lpamirql.blog.ir/1398/07/17/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87
    -------------------------------------------------
    inside out یکی از بهترینهاست .
    واقعا دارم میگم بعضی وقتا فکر میکنم که طرف مقابلم یعنی شما سی سال سن دارین :دی
    پاسخ:
    چقدر طول کشید
    دمت گرم

    آره دیگه
    ما زیادی زود بزرگ شدیم :))
    من هم نوشتم
    پاسخ:
    جزاکم الله خیرا
    حرف از تخریب نزن... شوخی اش هم قشنگ نیست...
    بعد از مدتها اومدم وبلاگت... یادمه دغدغه های جدی ای داشتی و آدم صریحی بودی... وقتی چالشت رو خوندم بنظرم اینطور اومد اونقدری جدیت نداره... حالا من اگه به گذشته ام نامه ننویسم برای خودم پنهان میمونم؟
    کسی که قرار نیست آمار بگیره... و تحلیل روانشناسی دقیقی روی این نامه ها بکنه... و امکانش هم نیست... 
    برای پاسخ ندادن به همین سوالها نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم...
    یعنی هدف این چالش به دلم ننشست... و اصلا هنوز نتونستم برای چرایی این چالش جوابی پیدا کنم
    اما یک حسن بزرگ داره و اون اینه که جذابیت خوبی داره...
    قصد تخریب ندارم... چون خودت آدم صریحی هستی منم با صراحت و البته مودبانه نظرم رو گفتم...
    و به احتمال زیاد اکثر این 40 ، 50 شرکت کننده از نقد من خوششون نیاد و حتی شاید فکر کنن بر اساس حسادت دارم این حرف رو میزنم...
    یعنی برای خودم بیشتر حالت تخریبی داره تا شما...
    اما خب تشخیصم این بود که بهتون بگم...
    اگر به شوخی هست بذار بگم من با این نقدم بیشتر تخریب میشم تا شما...
    :)))
    پاسخ:
    شُما خودت اوستایی و میدونی که
    مقدمۀ واجب واجبه :)
    و شما داری کفِ روی آب رو میبینی
    ان شا الله همینطوره که شما میفرمایید...
    اما بیشتر بازش میکردید که ما کف روی آب نبینیم...
    آخر شنبه هست یا اول شنبه ؟ :دی

    و به نظرم اگه میشه یک نقدی هم داشته باشید که هدفتون از ایجاد این چالش چی بوده ( البته مشخصه !! ) .
    پاسخ:
    هدفم مکتومه
    به ن و القلم جان هم نگفتم
    مهم اینه جذابیتش باعث شد فراگیر بشه و من به هدفی که میخواستم رسیدم
    عه. اینساید اوت که خیلی قشنگه!
    +چالش هیجان انگیزی بود. اما خب. تا حد زیادی هم درونیات و مکنونات افراد رو نشون میداد.
    که از چه کارهایی تو گذشته پشیمونن و اگر برگردن تغییرش میدن...
    +تکواندو رو من ترک نکردم :))
    خدا روشکر! وگرنه من هم باید تو نامه ام مینوشتم که ادامه اش بده وگرنه پشیمان میشوی!
    پاسخ:
    بله دیگه
    چون قشنگ بود ما هم گرفتار شدیم

    این چالش خودشناسی دسته جمعیِ خودمون بود
    بازگشت و آشنایی با خودمون

    پس مخاطبین ما رزمی کار هم هستند :))
  • لولی‌وش مغموم💔
  • سلام. :) من هم نوشتم ولی حس می‌کنم نه تنها جالب نشده بلکه خیلی هم بی‌ربط و مسخره است! یه حالت روایت‌گونه داره از سالی که ۱۰ سال پیش گذروندم! البته این بد نوشتنه حاصل بد بفهمیِ کلیت چالش بود… بگذریم. :))
    http://mylifestory.blog.ir/1398/07/20/نامه-ای-به-ده-سال-گذشته
    پاسخ:
    تنها بدی که توی دنیاست صهیونیستان
    از مشت و لگد زدن به خودتون دست بردارید :))

    خیلی هم خوب و عالی
    منت گذاشتید شرکت کردید
    هوم... چالش جالبیه... یکی از دوستان دعوتم کرده... فردا منتشر می‌کنم به احتمال زیاد:)
    پاسخ:
    چشماتون قشنگ میبینه
    اگر نوشتید لینکشو برام بفرستید
  • فتل فتلیان
  • و منم شرکت کردم 😍البته با تاخیر
    پاسخ:
    آمدی جانم به قربانت
    آمدی جانم به قربانت

    مصرع دومش دروغه
    همش همینه :))

    لینکشو بهم بده بزارم
  • فتل فتلیان
  • http://fatalefataliyan.blog.ir/1398/07/29/نامه-ای-به-گذشته/#section
    پاسخ:
    دست شماکم الله!
  • محمد صدرا عبدالعلی زاده
  • منم شرکت کردم دوست عزیز
    پاسخ:
    دستت درد نکنه
    لینکت ثبت شد
  • علیرضا گلرنگیان
  • سلام آقا سید
    منم شرکت کردم
    البته خیلی با تأخیر :)
    پاسخ:
    سلام
    اندک اندک جمع مستان می‌رسد
    ما که هرچی وبلاگتون رو گشتیم کمتر یافتیم
  • علیرضا گلرنگیان
  • نوشتمش آسید :)
  • در حوالی اریحا...
  • تموم شد؟ :(
    نمیشه منم شرکت کنم؟ :) عمو تو رو خدا یه دونه دیگه... :)
    پاسخ:
    نه مشکلی نیست
    تاریخ انقضاش با مرگ من سر میرسه
    هر وقت نوشتید لینکشو بفرستید برام اضافه کنم
  • .. الف. هـ .. ..
  • لعنت به اون روزا...
    پاسخ:
    چرا :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.