سکوت

مرغ سحر ناله کن

خواص خفه‌کردن افعی!

جمعه, ۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۰۰ ب.ظ

دیسقوریدوس گوید: اگر افعی را پس از جدا کردن سر و‌ ته آن با اندکی نمک و سذاب بپزند و گوشت آن را بخورند چشم را نیز خواهد کرد و دردهای عصبی را درمان خواهد نمود و از رشد و بزرگ شدن خنازیر در ابتدای بوجود آمدن جلوگیری به عمل خواهد آورد.

اگر پوست مار را در شراب بپزند و به صورت قطره در گوش بچکانند دردهای آن را درمان خواهد نمود. و اگر آن را مضه مضه کنند برای درد دندان‌ها سودمند خواهد بود. برخی آن را به ویژه پوست مار نر - با داروهای چشمی مخلوط می‌نمایند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

جالینوس در مقاله ششم گوید: اگر نخ‌های زیادی را به ویژه نخهایی که با استفاده از منابع دریایی به رنگ سرخ در آمده اند - دور گردن افعی بیفکنند و آن را خفه کنند و سپس یکی از نخها را دور گردن فرد مبتلا به ورم عضلات حلقوم یا هر نوع ورم حلق ببندند اثر شگفت انگیزی دربرخواهد داشت.

او در مبحث انواع گوشت‌ها گوید: اگر گوشت افعی را با روغن زیتون و نمک و شبت بپزند خاصیت گرم‌کننده و خشک‌کننده در بر خواهد داشت. شما از آنچه ذیلا ذکر نموده‌ام می‌توانید دریابید که گوشت افعی خاصیت پاک کننده و تحلیل برنده مواد موجود در تمام اجزای بدن دارد و آن‌ها را از راه پوست خارج می‌سازد.

یکی از افراد مبتلا به بیماری جذام به طور اتفاقی شرابی که در آن افعی مرده بود می‌خورد. پس از خوردن آن...

توضیح: در الحاوی زکریای رازی، برای بسیاری از مواد مثل سوسک و عقرب و ملخ چنین درمان‌هایی ذکر شده است.

  • جواد انبارداران

نظرات (۵)

  • آقای سر به‍ راه
  • اینارو کسی بخوره نمیمیره؟!
    پاسخ:
    جنبه آیا می‌دانید و آگاهی داشت
    که با کتاب الحاوی آشنا بشیم
    و الا کسی الان افعی رو خفه نمیکنه و سوسک رو آب پز نمیکنه

    نکته مهم دیگه اینه که چه جناب رازی چه بوعلی مواردی این چنینی دارند که هم نشانه جامعیته و هم این که برای کافر هم کتاب نوشتند که چیزهایی حرام مثل خواص شراب یا گوشت خرگوش هم گفته شده داخل کتاب‌هاشون
  • محمد صادق عبداللهی
  • 😶مار و عقرب و ملخ رو شنیده بودم دیگه ولی سوسک و ...
    پاسخ:
    درباره هر چی بگی توی الحاوی زکریای رازی مطلب پیدا میکنی

    امروز هم روز بزرگداشتش بود
    سلااام
    درود بر روان پاک وی
    البته اینا زمان خودش علم بوده.
    برای کافر هم کتاب نوشته نکته جالبی بود، من همیشه میگفتم چرا خواجه نصیر که یه پا مجتهد بزرگ بود برای خودش توی اخلاق ناصری آورده شراب کم بخورید و بعدش چکار کنید و … !!
    پاسخ:
    سلام رفیق
    یکی از تهمت‌هایی که طرفداران طب اسلامی به بوعلی می‌زنند اینه که ایشون شراب‌خوار بوده، چون خیلی از شراب و مزاج انواعش و خواص درمانیش توی قانون صحبت کرده.
    اولا این کتاب رو برای همه نوشته دوما اگر وضعیت اضطراری برای مسلمان پیش بیاد که جز خوردن شراب راهی برای درمانش نباشه، خوردن شراب نه تنها حرام نیست بلکه براش واجبه!
    اینکه میگن طرف بیمار شده هم بی علت نیست چون قدیما مار رو مظهر سلامتی و قدرت میدونستن
    پاسخ:
    بله، اون هم یک حکایت افسانه‌ای پشتش هست که مربوط به همین زکریای رازی میشه.
    سلام...
    پاسخ:
    سلام... :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.