سکوت

مرغ سحر ناله کن

این مسئولیت ماست

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸ ب.ظ

آدم‌ها توی این دوره و زمانه پول را همه چیز می‌دانند، اگر آدم‌های موفقی باشند رشته‌های پزشکی و مهندسی می‌روند برای این که پول آن جاست، و وقتی پول باشد آسایش هم هست و آسایش بیشتر را مساوی آرامش بیشتر می‌دانند.

در چنین تفکر فراگیری که حتی کلیپش را درست می‌کنند، امام حسینی پیدا نمی‌شود که برای آرمان جان بدهد، در این منطق (پناه بر خدا) امام حسین با یزید دست می‌دهد و با شمر روبوسی می‌کند و سهمش را از بیت‌المال می‌گیرد و در محله مرفه‌نشین مدینه ساکن می‌شود و برای فرزند خارج از کشورش پول می‌ریزد و چند نسل پس از خودش را تأمین مالی می‌کند.

پول برای انسان است و نه انسان برای پول، اگر انسان شرف داشت حداقل دنبال علاقه‌اش می‌رفت نه که سال‌ها در رشته‌ای که هیچ ربطی به به علاقه و استعدادش ندارد خودش را زندانی کند. نباید بگذاریم مسئولیت در برابر اجتماع، در برابر دیگر انسان‌ها و غیرت‌ دینی از بین برود.

انسانی که به خدا ایمان دارد در برابر تک تک چیزهایی که در اطرافش رخ می‌دهد مسئول است، ایمان داشتن فقط به روزی پنج وعده دولا و راست شدن و یک ماه امساک کردن نیست، وقتی گفتیم لا اله الا الله آن وقت باید نسبت خودمان را با تک تک مسائل بسنجیم و احساس مسئولیت کنیم.

  • جواد انبارداران

نظرات (۳)

  • اقای ‌ میم
  • پول برای انسان است و نه انسان برای پول، اگر انسان شرف داشت حداقل دنبال علاقه‌اش می‌رفت نه که سال‌ها در رشته‌ای که هیچ ربطی به به علاقه و استعدادش ندارد خودش را زندانی کند.
    آخ گفتی
    پاسخ:
    این قضیه برای خیلی‌ها صادقه :)
  • یاس ارغوانی🌱
  • خیلی سخته.
    پول واقعا چیز بدیه ولی ...
    پاسخ:
    به شدت لازمه و آرامش روانی ما بستگی به آن دارد
  • حمیدرضا ندیری
  • امروزه فقر در نگاه عده‌ای تبدیل به یک چیز مقدس، و ثروت تبدیل به یک چیز منفور شده. و حتی بالعکس! ثروت برای ادامه راه لازمه! آدم تا زمانی که ثروت نداشته باشه نمیتونه کار بزرگی انجام بده. منتها به قول خودت نباید به جای این که ازش به عنوان وسیله استفاده کنیم، پول رو هدف قرار بدیم.
    پاسخ:
    دقیقا صحیح است :)
    اصلا اگر بچه مذهبی منبع درآمد نداشته باشه باید برود و فوت شود(مودبانه‌ش)، ثروت خوب است ولی مصرف‌گرایی و خودفراموشی غلطه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.