سکوت

مرغ سحر ناله کن

ناله نکن

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۰۱:۴۹ ق.ظ

حاصل نالۀ هنرمندان و نویسندگان، خلق آثار ناله‌ای است و در نتیجه مخاطبان را یاد ناله‌هایشان می‌اندازد. آدم‌هایی که ناله می‌زنند و زیاد هم می‌زنند در صفحات مجازی دور هم جمع می‌شوند و ناله‌هایشان را با موزیک‌هایی میکس کرده که باعث می‌شود آدمی ناله را از ته حلق و چه بسا پایین‌تر از پانکراسش ناله بزند؛ ترکیبی هنرمندانه که سبب ترویج فرهنگ ناله‌زنی می‌شود.

ماحصل آنکه کل جامعه شده ناله زدن از صبح تا شب و از شب تا صبح با تصاویر سیاه و سفید، دست زدن برای کسی که ناله بهتری بزند و تشکیل جشنواره‌ها و  هدیه دادن به ناله‌زنان قهار. 

ناله زدن درست است که دل آدمی را گاهی خنک می‌کند و باری از دوش او بر می‌دارد اما این «گاهی اوقات» وقتی بشود «همیشه»، همه آدم‌ها جای زندگی کردن و رشد، کارشان می‌شود ناله‌زنی و جامعه پر می‌گردد از قلوب بیمار و آدم‌های بی‌انگیزه که در گرداب عادات غلطشان گرفتارند، میوه‌ای ندارند و فقط برگ‌های زردی هر از گاهی می‌دهند؛ لذا اگرچه ناله لازم است، اما کم بزنیم، گاهی بزنیم، برای خودمان بزنیم، شاید در جمع یکی دو نفر بزنیم، البته من هم زیاد ناله کرده‌ام و به یقین رسیده‌ام ناله کردن فایده‌ای ندارد، باید همیشه بلند می‌شدم و می‌رفتم ببینم چرا باز فیوز این خانه پریده، از همان جایی که برق از این سیم‌ها رفته، جستجو می‌کردم و برمی‌گشتم فیوز را دوباره می‌زدم و پشت میز، مشغول کارهایم می‌شدم آن وقت شاید یادم بیاید اصلا برای چه کسی و چه مسیری زنده بودم، چیزهایی که آن قدر چشم‌هایم را بسته بودم و از ته دل ناله کرده بودم که نه می‌دیدم و نه صدایشان را می‌شنیدم.

بی‌ربط نوشت: صفحه عرض سخن آن بالا را حتما بخوانید.

  • جواد انبارداران

نظرات (۳)

  • حسن مجیدیان
  • سلام
    چه خوب نوشنه اید
    احسنت
    پاسخ:
    سلام
    نظر لطفتان است
  • یاس ارغوانی🌱
  • سلام.
    پست جدا و عرض سخن هم جدا. خیلی خوب بودن :)
    پاسخ:
    سلام
    خوشحالیم که خوشتان آمد 
    هر چند منقرض شدیم دیگه
  • عطاملک | قرارگاه سایبری
  • سلام
    روزه داریتون قبول
    از شما دعوت می کنم مطالب و یادداشت های ارزشمندتان را در شبکه اجتماعی ویترین نیز منتشر نمایید
    اکنون نام کاربریتان ازاد هست
    https://cafebazaar.ir/app/ir.vitrin.app
    با سپاس
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دعوتت
    ولی از بس اینور اونور اکانت ساختیم که جایی برای باز کردن حیطه جدید نمانده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.