سکوت

مرغ سحر ناله کن

ارتباط مرغ سحر با ناله

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۰۶:۱۱ ق.ظ

مدت‌ها بود که صبح‌ها خواب می‌ماندم، خواب‌های سنگینی که مرا در لحظات آخر نزدیک به طلوع آفتاب نهایتا بیدار می‌کرد و ریشخند می‌زد بهم که هه‌هه نماز صبحت قضا شد! یا فقط یک دقیقه فرصت داشتم که باید می‌پریدم با سنگ گرانیت اُپِن تیممی می‌کردم و نمازی سریع می‌خواندم.

انواع روش‌های بیداری را سنجیدم، با تعدد زنگ‌های صبح، با قرار دادن صدای سوت یا صدای بم، صدای باران و رودخانه و گیتار و آکاردئون و کلارینت، موزیک در فاز شش و هشت، اندی، ابی، ساسی مانکن، تمام کفر و غنا را برای اسلام به میدان آورده بودم، بتهوون و باخ و موتزارت، هیچ چیز فایده نداشت.

تا آنکه در لیست موسیقی‌های آلارم صبح به صدای مرغ سحری که ناله می‌کرد رسیدم، به Rooster! صدای خروسی که انگار از فرط ضعف و شوق پس از پیامک واریزی یارانه ناله می‌کند. گویی صدابردار خروس را گرفته و چنان فشارش داده که چشم‌هایش از هم بیرون پاشیده و کاکلش هم از خون باد کرده و آخرین ناله را بیرون داده.

از زمان وضع این صدا بر آلارم صبحگاهی دیگر با اولین ناله از خواب بیدار می‌شوم و نه تنها در زمان ناله، بلکه یک ساعت پیش از آن - شاید به دلیل دلهره و ترس ناخودآگاه از این آسیب روانی- بیدار می‌شوم و جالب آنکه چند خانه آن طرف‌تر همیشه یک خروس دیگری ناله می‌کند و صدایش می‌آید.

و جالب آنکه مدت‌ها می‌خواستم بنویسم و چیزی به ذهنم نمی‌آمد جز واژۀ مرغ سحر! و حال به بخشی از سبک زندگی‌ام بدل شده است که علاوه بر نالۀ مرغ سحر در سر صبح، باعث نالۀ اعضای خانواده می‌شود که این چه آلارمی است قرار داده‌ای.

  • جواد انبارداران

نظرات (۲)

  • حمیدرضا ‌‌‌
  • من از زمانی که رفتم خدمت، بلافاصله بعد از آلارم گوشی که یه صدای خیلی معمولی، یا اصلا هر صدایی که برای آلارم انتخاب می‌کنم بیدار میشم. شاید بهتر باشه تو هم مدتی به سازمان‌های نظامی جمهوری اسلامی خدمت کنی تا راحت‌تر از خواب بیدار شدن رو تجربه کنی :)
    پاسخ:
    مغزت خشک شده بعد از این خدمت و برای همین راحت از خواب بیدار میشی
  • زری シ‌‌‌
  • 😂😂😂😂😂

    شاید شبا باید زود تر بخوابید 🚶‍♀️
    پاسخ:
    نکته دقیقی فرمودید که باید به آن توجه ویژه می‌کردم
    برخی آدم‌ها جغد زاده می‌شوند و طبیعتشان چنین است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.