سکوت

مرغ سحر ناله کن

وجود و مهاجرت آریایی ها یک دروغ بزرگ است.

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹ ق.ظ

آریایی ها مردمانی جنگ جو، شریف، شجاع، زیبا و قد بلند بودند که دو هزار سال قبل از میلاد از منطق آرارات، اروپا و بالکان ، بالای رود ارس  مهاجرت کردند به سه منطقه ی فعلی هندوستان، ایران و یونان.

آن ها در بهشتی زندگی میکردند که به خاطر خشکسالی و زمین لرزه منطقه ی ایران ویچه را رها کردند و مهاجرت کردند.

در مناطق ایران، یونان و هند که مناطقی لم یزرع نیستند هیچ کس زندگی نمیکرد. ما و هندی ها و اروپایی ها پسر عمو هستیم. ایران قبل از ورود اعراب یک بهشت بود که با حمله ی اعراب به یک خرابه تبدیل شد.

کوروش انسانی غیور بود که به تمامی ادیان احترام میگذاشت و کشورگشایی های بسیاری کرد و چه تمدن و هنر و فرهنگ عظیمی را ساخت.

و اما داستان از چه قرار است...

 واقعیت را برایتان تعریف میکنم، واقعیتی که یکی از بت های ذهنی ما را درباره ی حقایق خواهد شکست و این حرف، حرف منِ بیسواد هم نیست بلکه سخنان استاد شهریار زرشناس است. البته که اهمیتی ندارد حرف کیست، چرا که استدلال صحیح و به دور از مغلطه از هر کس که شنیده شود آدمی را اقناع میکند.

سخنان استاد شهریار زرشناس:

در واقع این داستان آریایی ها سر تا پا دروغ است. این جریان ناسیونالیسم[ملی گرایی] باستانگرا توسط طیف دوم روشنفکرانی همچون میرزا حسین خان سپهسالار و عبدالحسین زرین کوب ساخته شده. داستان میسازند که ایران قبل از ورود اسلام یک بهشت است. در واقع این یک ناسیونالیسم ضد اسلامی است.

شیخ ابراهیم زنجانی که آخوند هم هست یکی از ماسون هایی است که کتابی نوشته به نام شهریار هوشمند که ترویج دهنده ی همین جریان ناسیونالیسم باستانگراست. این آدم همان قاضی شهید شیخ فضل الله نوری است.

امروز اگر درباره ی این قضیه روشنگری نکنیم، اگر صدا و سیما همچنان خواب باشد چند سال دیگر با طرفداران کوروش باید در خیابان ها درگیر شویم. پس تا یمتوانید شما که تاثیر گذارید [این جلسه در دوره صهیونیسم شناسی برای طلاب سطح عالی برگزار شد]نشر بدهید.

آدم هایی مثل رضا زاده شفق، ذبیح الله صفا و عبدالحسین رزین کوب از مروجان این جریان هستند. میگویند آریایی ها مردم زیبا، بلند بالا، هوشمند، شجاع، جنگاور و شریف اند. آیا واقعا شرافت یک عده به نژادشان است؟ اصلا یک سوال از این ها شما از کجا این ها را میدانید؟ طبق چه منبعی این حرف ها را میزنید؟ 

می آیند میگویند که اعراب این بهشت را خراب کردند البته میترسند که بگویند مسلمانان، میگویند اعراب، بعد تعریف میکنند این ها از جایی به نام ایران وَیچه مهاجرت کردند به این جا. آن هم به دلیل  خشکسالی و زلزله. هم خشکسالی و هم زلزله را میتوان با زمین شناسی فهمید. شما با کدام گواه زمین شناسی چنین چیزی را ادعا میکنید؟ این ها حرف های منم نیست بلکه انتقادات دانشمندان اروپایی است.

بعد هم آیا این مناطق مردم بومی نداشته؟ زمین لم یزرع که نبوده کسی در آن ساکن نباشد. بومی ها یک دفعه نابود شدند؟ قاعدتا جمعیت مهاجرین کمتر از بومی ها بوده.

یک سری مسائل زیست شناسی ژنتیک هم هست که تیر و ترکش به این قضیه است که از BBC پخش شد. 2 تا دانشگاه[که از بس استاد تند حرف میزد نتونستم بنویسم] پژوهش های ژنتیک در این باره انجام دادند. درباره ی ژنتیک افراد هندی، ایرانی و یونانی آزمایشاتی انجام دادند تا ساختار آن ها را با یکدیگر مقایسه کنند. 

بعد مگر ما فقط 2 هزار سال سابقه داریم؟ ما سابقه 8 هزار ساله تمدنی حتی در ایران داریم. ما مرد نمکی[من خودم سال ها پیش رفتم زنجان از موزه مرد نمکی دیدن کردم، مرد نمکی در واقع یک انسان  فکر کنم 4 هزار ساله است که زیر نمک مدفون شده و نمک مانع تجزیه اش شده که جنازه اش را پیدا کردند] داریم، مرده هایی داریم که باقی مانده اند، در شهر سوخته جیرفت تمدن داریم، در ایلام تمدن داشتیم. 

نتیجه ی آزمایش خیلی جالب بود؛ نتیجه این شد که 70 درصد مردم فلات ایران ساختار ژنتیک یکسان و مشابهی دارند. این که میگویند کردها آریایی هستند. ( منظور از فلات ایران این ایران فعلی نیست بلکه فضای بزرگتری مد نظر است) 

البته آزمایش به شکل نمونه گیری بود نه فراوانی یعنی مثلا یک نفر از خوزستان یک نفر از سیستان یک نفر از کردستان این طوری نمونه گیری کردند.

بعد این ساختار ژنتیکی ایرانی ها هم با مردم هند و یونان متفاوت است. بلکه بیشتر شبیه مردم بین النهرین و عربی ها هستیم. 

اما سوال این است که چرا این مسئله را ساختند؟ جواب این است که میخواستند ما را با هند که مستعمره انگلستان بود و همچنین اروپایی ها متحد کنند بر علیه مسلمانان. میخواستند انقطاع بین اسلامی و ایرانی ایجاد کنند. ما قبل از این حدود هزار سال یک هویت ایرانی اسلامی داشتیم. میخواستند این را تخریب کنند.

و اما کوروش کیست؟ از نظر علمی قدیمی ترین منبع درباره ی کوروش تاریخ هرودوت یونانی است. در آن میگوید که 551 قبل از میلاد با مادها جنگیده و در سال 531 قبل از میلاد کشته شده. در جنگ با ماساژت ها که در منتهی الیه شمال شرقی ایران یعنی حدود های ازبکستان و ترکمنستان بودند در جنگی کشته میشود.

تصویری که هرودوت از کوروش ارائه میدهد یک جنرال نظامی جنگ جوی خونریز است که همیشه در جنگیدن و گرفتن مناطق است. 

میگویند کوروش حقوق بشر داشت و به ادیان احترام میگذاشت، میگویند در فتح بابل به معبد مردوخ احترام میگذارد. اما واقعیت این است که کاهنان مردوخ خودشان میخواستند که حکومت بابل را سرنگون کنند و دروازه های شهر را به روی کوروش باز کردند، کوروش هم رفت به معبد آن ها و به خدایشان احترام گذاشت خب همه جا همین طور است اگر در جنگی کسی با تو باشد را اکرام میکنی مخالفین ات را هم سرنگون اما پس از آن هرودوت مینویسد که معبد الهه ی سین که رقیب این کاهنان باشد را با خاک یکسان میکند. 

زرین کوب حالا این ها را در کتاب نه شرقی و نه غربی تعریف میکند و میخواهد توجیه بکند، توجیه میکند که کوروش حمله کرد ولی نمیشود گفت که تجاوز بوده! سوال این است پس تجاوز چیست؟ تجاوز کرده دیگر. میگوید نه مادها هم قبلا سابقه داشته اند. خب چه ربطی دارد و او هم تجاوز کرده.

کوروش هیچ نمونه کار فرهنگی و تمدنی را درست نکرد. اما کوروش چطور کشته شد؟ ماساژت ها که فرماندهی شان را ملکه توموریس بر عهده داشته پسرش توسط کوروش با حیله کشته میشود و قبلش هم به او اخطار داده بود که چنین کاری نکند. 

بعد کوروش در جنگ با ماساژت ها کشته میشود و توموریس از نفرتی که به کوروش داشته بدنش را تکه تکه میکند. مینویسد که سر کوروش را در خیک خون میاندازد و میگوید بخور ای خونخوار.

حال سوال دیگری مطرح است که بدن تکه تکه کوروش را به چه وسیله ای به مقبره کوروش در پاسارگاد آوردند؟ سفری که حداقل با امکانات آن زمان یک سال طول میکشد. خب بدن میگندد خراب میشود تعفن میگیرد با کدام فریزر آوردند؟.اصلا فرض میکنیم با تکنیکی میتوانستند بدن را سالم نگه دارند.

پس چرا از مقبره کوروش استخوان 2 تا زن پیدا شده؟ اصلا شما قبل از این تاریخ سازی ها اگر میپرسیدید به این مقبره کوروش فعلی چه میگویند؟ میگفتند مقبره ننه سلیمان! در واقع این جا قبر مادر یکی از حکام به نام سلیمان است. قبلش به اسم ننه سلیمان معروف بوده. چرا اسم آریایی ها در کتب کوروش نیست؟ این پاسارگاد چرا معماری ایرانی ندارد؟ این جا اصلا یک معبد یونانی است. 

میدانید که سلوکوس که سردار اسکندر بوده حکومت ایران را بعد از مرگ اسکندر میگیرد. کوروش اصلا فک و فامیل های اسکندر را در جنگ های قبل کشته بوده که اسکندر به خوانخواهی به ایران حمله میکند بعد ما به این آدم خونریز میگوییم قهرمان ملی؟

منشور کوروش که میگویند منشور حقوق بشر را اصلا چطور ترجمه کرده اید؟ 4 خط بوده که دو زبانش مرده. شما زبان مرده رو چطور ترجمه میکنید؟

در سال 1306 هجری شمسی تاریخ ایران به دستور رضا خان نوشته میشود و تا الآن هم این تاریخی که در کتاب های آموزش و پرورش نوشته شده ادامه ی همان جریان است...

راستی هرودوت نه حزب اللهی است، نه آخوند است، نه جیره خوار جمهوری اسلامی بلکه یک یونانی بی دین و بی طرف است که این حرف ها را میزند.

نوشته های داخل قلاب [] توضیحات خودم است.

پی نوشت اخلاقی: سعی کنید با عقل خودتان تصمیم بگیرید نه با احساستان، این دروغی بوده که به خورد ما داده اند و من هم تا مدت ها باورم نمیشد که تمامش ساختگی است اما واقعیت است. تعصب بیجا نداشته باشید. ما متمدن بودیم تا 8 هزار سال هم قدمت داریم فریب جریان دشمن را نخورید.

نظرات (۳۸)

لایک قشنگ خستگیتو درک می کنم
پاسخ:
دیگه له شدیم همگی این چند روز
محمد من باید کیبوردتو جدا بخرم
خخخخخ اگه می خوایش قابل نداره همین جوری مال تو

ببین چه ادم خوبیم خخخ
پاسخ:
دمت گرم باو 
  • اسرافیل مهدوی
  • سلام.
    واقعا خسته نباشید.
    متنی سراسر روشنگر و آگاهی بخش.

    جالب اینجاست که همین ملی گراها و ناسیونالیست ها وقتی اسم بزرگان علم و حکمت و دانش ایران که اکثرشون پرورش یافته مکتب اسلامی هستند آورده می شود، بعضا با بغض و کینه به آنها نگاه می کنند.

    اگر ملی گرا هستی پس به دانشمندانی که زمانی علم و فن جهان را به پیش می بردند و هنوز هم بسیاری از پیشرفت های عصر حاضر شکل تکامل یافته اختراعات و علوم آنها هستند باید با دیده احترام بنگری.

    ملی گرایی این جماعت فقط دستاویزی هست برای مخالفت با اسلام. وگرنه اثرات مثبتی که پرورش یافتگان مکتب اسلامی در رشد و اعتلا و اِعلای ایران بر جاگذاشتند کجا و توهمات و خیانت ها و وطن فروشی های یه مشت غرب زده بی مغز کجا؟ اینها ناسیونالیسم را فقط برای رد و نفی و تخریب اسلام می خواهند وگرنه ملی گرایی چه نسبتی با غرب زدگی و وادادگی دارد؟

    اتفاقا تاریخچه ناسیونالیست ها را که می خونی میبینی که بیشترین خسارت و ضرر و ویرانی را همین جماعت به این مملکت وارد کردند. دروغ گوهایی که پشت نقاب زیبای وطن پرستی چه ها که نکردند.

    با این حال از متنتون ممنونم.
    لطفا از استاد زرشناس بیشتر مطلب بزارید. تشکر
    پاسخ:
    متشکرم از نظر خوبتون 
    حالا اگر کل جلسه را بشنوید
    استاد عرض میکنند که جریان نئولیبرالیسم هر جا سه تا جریان رو پی میگیرند تا از کشورهای دیگه استفاده کنند
    سیاست فرهنگ و اقتصاد 
    برای سیاست پهلوی ها را آوردند تا دو جریان دیگر را هدایت کند 
    برای فرهنگ هم روشنفکرهای ماسون را آوردند
    برای اقتصاد هم یک اقتصاد تک محصولی که بخش غیر مولدش بزرگتر از بخش مولدشه
    تک محصولی یعنی 97 درصد اقتصاد ما روی نفت میچرخید و تولید خاصی نداشتیم 
    و وقتی بخش غیر مولد بزرگتر شد مجبوریم کالا از خارج وارد کنیم.
  • بهارنارنج :)
  • یعنی قشنگ یه مشت دروغ ما میگن..کجا توی اموزش و پرورش..بگیرید بره تا بالا
    پاسخ:
    آره دروغ گوهای حروم لقمه 
    یه بار چند سال پیش یه استادی بهم گفت تخت جمشید ساختگیه 
    تا چند مدت توی شوک بودم 
  • علیرضا آهنی
  • خسته نباشی مطلب عالی بود.
    پاسخ:
    سلام 
    خوشحالم که استفاده کردید 
    التماس دعا
    خیلی جالب بود ممنون
    پاسخ:
    :/ خوندی به این سرعت؟

    کلشو نه ولی خلاصه وار خوندم
    پاسخ:
    نظرت چیه؟
    به نظرت ما راست میگیم یا کتابای آموزش پرورش؟
    بحث سیاسی نکن خخخ
    اموزش و پرورش یه جورایی که خودش می خواد در میاره
    پاسخ:
    الآن یعنی مطمئن باشم ناراحت نشدی که گفتم آریایی ها وجود ندارند؟
    من آخه اولاش که فهمیدم خیلی جا خوردم و عصبانی شدم
    اعصبانیت نداره هر کسی نظری داره
    پاسخ:
    درسته هر کس نظری داره
    ولی همیشه یک چیز حقیقت داره و واقعا اتفاق افتاده

    مثلا من که اسمم جواده اگر بیان بگن که امام جواد اون چیزی که تو فکر میکنی نیست حالم گرفته میشه
    سلام
    آخییییش....
    حالم جا اومد بس که سراین کوروش و ...و اسلام عزیز با بقیه بحث کرده بودم...این استادو میشناسم چندین بار تو تلویزیون دیدم خب الان توپم پر تر شد
    پاسخ:
    الآن که داریم نزدیک میشیم به زادروز کوروش(به زعم ناسوینالیست‌ها) خوبه که این مطالب رو مطالعه کنید
    استاد میگفت اگر امروز روشنگری نکنید پس فردا باید با این‌ه توی خیابون درگیر شید
    یکی از دوستام اینقدر این کوروشو دوست داشت درحد پیامبر همش میگفت ما تاریخمون رو فروختیم به این عربا...پارسال زادروز کوروش خانوادگی با اینکه بچه های مدرسه ای هم داشتن و مدرسشون اجازه نداده بود رفته بودند شیراز...چی بگم...
    پاسخ:
    ساده است:
    حماقت نادانی جهل مرکب
    این آدم ها معمولا بهره هوشی خوبی ندارند برای همینم نمیتونند بفهمن
  • امید شمس آذر
  • آقای زرشناس با اینکه رشته ش تایخ نیست، ولی اکثر سخنانش درسته. بحث در این مورد زیاده. از نوشتنش خسته نشید.
    پاسخ:
    اون روز توی دوره صهیونیسم شناسی بودیم و خیلی خسته بودیم که ادامه اش رو بنویسیم
    مطالب خلاصۀ زرشناسی که من نت برداری کردم توی 3 ساعت فقط 30 صفحه شد! 
    سلام. مغرضانه رفتار نکنید. تمام مسایل شما پاسخ دارند. ضمنا همه را با یک دید نبینید. من عاشق کورش کبیرم. چون امپراتوری بزرگی برایمان ساخت. وتاریخ ماهست. همچنین بعد ازو یک مرد دیدم و امام خامنه ای که چندبرابرکوروش عاشق اوهستم. همان امپراتوری را بدون خونریزی برای ایران ساخت. ولی کوروش کمی خونریزی کرد بسته به شرایط اون زمان نمیشه گفت کشور گشایی بدون خونریزی بوده.ولی رفیق نژاد ما به عربی ها نمیخوره که شما فرمودید. شکل دندانها و اندام و... به وضوح تفاوتهارومعلوم میکنه. پس نگید من بچه یه عرب یا یه تیموری یا یونانیم. من آریاییم وبه دلایلی که میدونم نژادم پاک موند. ونیز اکثرهموطنام. اگه تو عربی میخوای کل ایران عرب جلوه بدی برای یه درصد فکر کن که بخوان عربهای ایرانو آریایی بشناسونند چه احساسی بهت دست میده؟؟؟ حالا تومغرضانه حرف زدی یا کسیکه گفته ایرانیها غیوروزیبا وباهوش بودن وهستن؟؟؟ معیار یه ایرانی رو این چیزا گذاشت اون فرد. شمالی جنوبی و.... غیورزیباوفهمیده هست پس ایرانیست.... راستی هرودت نه شرقی بود و نه غربی بود ونه حزب اللهی بلکه طبق بیانات خودت و اسکندرو رفیقات مشخصه هرودت دشمن ایران بود وکوروش وبدنوشته دربارش. کاریکه همین حالا هم رایجه بین مورخان دوکشور رقیب... کوروش رو هم تکه تکه نکردند چون قبرش اونجاست. شماچطور ثابت میکنی تکه تکه شده؟؟؟ این نشون میده به مرگ طبیعی مرده. درآخر وقتی عربها حمله کردند ایران کنار مقبره کوروش مسجدساختند. یادت باشه تواسلام عزیز هم درمورد ذولقرنین گفته شده. وبه مسلمونای اون زمان گفتندقبرمادرحضرت سلیمانه. تاازتخریبش ممانعت بشه... توگفتی معماری ایرانی؟؟؟ مگه این همه نقاشی برجسته حجاری سنگی کوروش وسربازان وایرانیان مدرک نیست؟؟؟ بعد به نظرت اسکندر اومد اول این بناهاروسوزوند بعد چیکار کرد؟؟؟ حتما ازقبل بودند که سوزوندشون. اگه یه آمفی تئاتر رومی هست پس چرا شبیه سایرجاهای دنیا بصورت گرد وسکوی تماشاگران نیست؟؟؟ ستون سرشیر رو تو تواروپا نشونم بده.. چرت میگی ها؟؟؟ درضمن تو نظرات مرتبط با هدفت رو میزاری و بقیه رو پاک میکنی. راستی اسکندر فقط شیراز رو گرفت؟؟ چون دیگه ازین بناهاجای دیگه نیست... بدون هیچ طرفداری بشین وفکر کن. ومیدونم این پاسخهای منطقی من هرذهن بی منطقی رو هم اقناع میکنه. تو درمسیردودسته کردن ملت میری جلو. ولی ما اسلام رو ورهبرمون رو میخوایم وتاریخمون. وسط حرفات گفتی بومیها چه شدند؟؟ من که خودمو آریایی میدونم درواقع ازبومیهای ایران هستم نژادا که قبل از ورود آریایی ها درمناطق شمالی زندگی میکردندو چون اونها بیشتر بودند زورشون به ماچربید و سرکوبمون کردند. ولی هنوز هم هستیم. کاملا نابودمون نکردند. البته کارکوروش نبود کار مادها واونها بود. که به همونم افتخار میکنم.
    پاسخ:
    چون فقط یک آدمی، نظرت رو تأیید کردم، والا خودت برگردی نظرت رو بخونی خنده ات میگیره.;D
    مگه ما آریایی نیستیم فقط باید عرب باشیم؟ قوم کُرد و لُر و فارس مگه عربن؟ ما با این سناریو مشکل داریم که انگلیس میخواست مستعمرات خودش رو یک پارچه کنه و اومد گفت ژن ایرانی‌ها و هندی‌ها و یونانی‌ها از یک نژآد است در حالی که اصلا این طوری نیست.
    الآن همین قومی که تُرک شناخته میشه اصلا تُرک نیست، تُرک های اصیل پسوتی سیه چرده داشتند و قدهای کوتاه، یک چیزی شبیه مغول‌ها، ولی الآن ترک ها، مثلا مردم ارومیه پوستی سفید دارند با قد بلند.
    شما ذهنت از همون کتابِ چهارم دبستان پُره، ما اصلا هیچ مدرکی مبنی بر وجود مادها نداریم، مقبره کوروش هم واکاوی کردند استخوان دو تا زن پیدا شده، در زمان رضاخان جریان قدرتمند ناسیونالیسم و ایران گرایی توسط روشنفکران اعمال می‌شد نه برای حفاظت و پیشرفت کشور، بلکه اصلا توسط افرادی مثل میرزا ملکم خان و میرزا حسین خان سپهسالار و شاعرانِ اون زمان مثل ملک الشعرای بهار و عشقی ترویج شد تا علیه اسلام قد علم کنه.
    تمام حوزه های علمیه به دستور رضا خان بسته شد و توی قم فقط 300 روحانی حق داشتند ملبّس باشند. برادرم تاریخِ ما توسط سه تا یهودی نوشته شد، این کتاب ها از اون زمان مونده و تمام مدارک بر علیه ماست.
    ما کُلّی آدم و اسطوره داریم مثل شهدامون، مثل میرزا کوچک خان و رئیسعلی دلواری که به عشق وطن و با آرمان إلهی از کشور دفاع کردند، قاعدتا الگوهای بهتری نسبت به کوروشِ میتونیم برای خودمون داشته باشیم.
    خزعبلات قشنگی بود موفق باشی گر چه بعید میدونم بشی😂
    از خودتون چرت و پرت نسازید مستند صحبت کنید اصلا کوروش گیریم خونریز گیریم ما اریایی نباشیم ولی تاریخ کشورت و داری خراب میکنی اقای روش عن فکر.
    یکم بدون تعصب صحبت کنید کتاب خدمات متقابل اسلام و ایرانم بخونی یکم از این خزئبلاتت کم میشه.
    پاسخ:
    برو عمو جوون
    جای اهانت کردن جواب بده.
    تاریخ کشور ما ۸ هزار سال قدمت داره، ما فقط گیر هخامنشیان‌ نیستیم
    تمدن‌هایی که توی شهر سوخته بودند یا تمدن ایلامی‌ها چی

    ما با ناسیونالیستی که علیه دین قد علم‌ میکنه و شروعش با میرزا سپهسالار خان و میرزا ملکم خان بوده مشکل داریم.
    اقا شما لطف کن دم از تاریخ ۸۰۰۰ ساله نزن که من حرفای شمارو تاتهش و رفتم و برگشتم که همون تاریخ ۸۰۰۰ ساله ام اگر بخواد در ذهن مسموم و گمراه شما قد علم کنه بازم همین حرفا و تکرار میکنید به جای این که دنبال راه چاره و حل مسئله باشی صورت مسئله و پاک میکنی و یک کشور و تبار و ایل و با جهالت پایمال میکنی و میری و عین خیالتونم نیست و فکر میکنید چون در راه خدا هست درسته
    جمع کنید خودتون دوران این جور حرفا گذشته.با افتخار میگم ایرانیم اریاییم و این حرفا راه به جایی نمیبره نه من بلکه کل مردم ایرانم با این قضیه هیچ مشکلی ندارن شما و امثال شما طرز فکرتون مسموم و مال زمان جهالته و سازماندهی شده است که اون شخصم راه به جایی نخواهد برد تاریخ ما گنده تر از این حرف ها را زمین زده است
    پاسخ:
    زِکّی
  • صـــا لــحـــه
  • استاد زرشناس...
    واقعا خداحفظشون کنه.
    روشنگری‌های ایشون در زمینه‌های مختلف، ادبیات، تاریخ و روانشناسی و علوم اجتماعی واقعا نظیر نداره و امیدوارم خدا بهشون سلامتی و طول عمر بده.

    چقدر این مطلبتون خوب بود. دست شما هم درد نکنه.
    پاسخ:
    یعنی این قدر آدم پُریه که وقت داشت با ما حرف میزد هر آن امکان انفجارش میرفت :))

    سبک قلم و ناپختگی اون موقع رو نسبت به پست های فعلی درک کردید؟
    فقط یک سوال اینو پاسخ منطقی که بدید من همه این حرفارو قبول میکنم

    چرا علاوه بر ایرانی ها کل جهانیان کوروش کبیر رو به نشان عدل می شناسن؟؟؟
    پاسخ:
    در مثلث قدرت اقتصاد و رسانه، رسانه باید بتواند دو ضلع دیگر را محافظت کند
    و بزرگداشت کوروش چند فایده دارد:
    یکی بالا بردن یهودی‌ها چون هم کوروش برایشان بزرگ است و از دست بختنصر نجاتشان داده و تاریخ جعلی و مظلومیت اولی که برای خودشان ترسیم میکند را اثبات میکند
    دوم ساخت و پرداخت جریانِ ناسیونالیستیِ ضدّ ایرانی اسلامی جهت براندازی حکومت اسلامی
    برعکس فاشیسم آلمان و نژاد پرستی ژاپنی‌ها، این ملی گرایی باعث ضعف و جنگ داخلیِ ما با خودمون میشه
    تاریخ ایران ما ساخته و پرداختۀ سه یهودیِ انگلیسی است، تخت جمشید هم ساختگی است و معماری بابلی دارد.
    داستان کوروش، تقویت کنندۀ داستان آریایی‌هاست که برای همبستگی ما با هندی ها و اروپایی ها ترسیم شده
  • کاکتوسِ خسته
  • یعنی تمام این چیزایی که تا الان به خورد ما دادن و دارن به خورد بچه های کوجک تر از ما هم میدن و ...
    همه دروغ بود؟؟
    خیلی سخته آدم واقعیت هاش فرو بریزه..
    پاسخ:
    منم اولین بار شنیدم تعجب کردم و قبول نمیکردم
    کتاب چهارم دبستان رو نگاه کنید، حیتی یک منبع هم نداره

    متاسفانه این ها تغییر نکرده و کسی هم جرئت تغییر دادنش رو نداره
  • در مسیر شدن
  • در این زمینه فعلا نظری ندارم. در کل پست مفید و چالشی ای بود
    پاسخ:
    این که نظری ندارید ولی کامنت میزارید جالبه :))
    تناقضیه برای خودش

    ممنونم، من فقط کاتب بودم
    در جواب کامیار:
    به خاطر تبلیغ منشور حقوق بشر!
    حالا چرا اینقدر این منشور تبلیغ میشه؟
    چون یجای این منشور به حاکم بابل توصیه شده کهذبا یهودی ها مهربان باشه
    یهودی ها هم که فقط خودشون آدم می دانند اسمش گذاشتن منشور حقوق بشر که اونم چرته همش و برای هیچ بشری حقی تعیین نکرده
    پاسخ:
    با تشکر از محمدرضا دوم زندگی و یارِ سختی های مجازی
  • اشکان ارشادی
  • سلام
    بنده مقالات و کتب فراوانی از ناصر پور پیرار تا..... خوانده‌ام. همه بر دروغ بودن هخامنشیان تکیه دارند. فقط اینرا بگویم بخاطر آشنایی ام با ترکی و کردی کرمانشاهی روی خوبی ندیدم و از سمت همه کامنتهای ناجور میگرفتم. حرف من این بود که : کم تاریخ استعمار نوشته را بخوانید و نسبت به هم جبهه بگیرید. ولی نرود میخ آهنی در سنگ!
    مسلمانان تمدنی غنی داشتند و غیر قابل انکار است.
    ثلاث اللسان یعنی زبان ترکی که زبان جنگ بوده ، عربی که زبان علما بوده ، فارسی دری که زبان دیوانی و مردم به صورت رسمی بوده ، همچنین زبانهای مردمی که میان خودشان رایج بوده.
    ایران فلاتی حداقل دو میلیون و هشتصد و پنجاه هزار کیلومتر مربع در حداقل وسعت بوده و گاه با حوزه فرهنگی به بیش از پنج میلیون هم میرسه.
    ترکهای ایران ، کردهای ایران و فارس و بلوچ و غیره ، ایرانی اسلامی اند.
    پست خوبی هست. در چالش‌های منم نظر بده چون نظرت برام مهمه. فعلا اولین چالش رو گذاشتم.
    بقیه بچه‌ها هم لطف کنند ، با نظری به تکمیل پست بپردازند.
    چالش‌های بهتری را مینویسم و منتظر نظرات گرانبهای شما هستم.
    ببخشید طولانی شد.
    پاسخ:
    اطلاعات خیلی مفیدی بود
    چشم، سر میزنم بهتون
  • صـــا لــحـــه
  • استاد زرشناس گاهی چشماش رو می‌بنده و انگار میره تو عالم علم و از اونجا مکاشفاتش رو با چشم بسته بیان میکنه...

    آره... ولی چون در مورد یک موضوع علمی داشتید می‌نوشتید سبک نوشتار خودتون خیلی در نتیجه کار مشخص نیست. ضمن اینکه بیان حقایق علمی با ادبیات خودش یه ذره سخته...
    پاسخ:
    آره چشماشم میبنده و رگباری حرف میزنه، شمام خوب باهاش آشنایی دارید
    به نظر من که سبک نوشته‌م رو هر وقت نگاه میکنم مزخرفه :|
    جالب بود.
    ولی من بازم درک نمیکنم ؛ نه حرف شما که اصرار دارید کوروش بد و خونریز بوده، نه حرف اونایی که از کوروش بت میسازن.
    کورورش یه پادشاه بوده ۲-۳ هزار سال پیش، یه دیکتاتور بوده! و دوست داشتن کوروش یعنی دوست داشتن دیکتاتوری :)
    ولی واقعا چیزی وجود نداره که قطعی ثابت کنه کی خوب بود کی بد، حتی تاریخی که نوشته شده، ممکنه با هدف نوشته شده باشه، پس همینطور که میشن به «سه مورخ یهود» که تاریخ ما رو نوشتن اعتماد نکرد، میشه به هرودوت هم اعتماد نکرد. :)
    یگ
    و اینکه کلا مهم نیست! ما اگر ۲هزار سال تاریخ داشته باشیم یا ۸ هزارسال یا هرچی، واقعا مهم نیست چون اینا روی چیزی که الان هستیم تاثیری نداشته جز اینکه یه سری آدم رو مغرور کنه به «تاریخ و فرهنگ غنی!» بابا اصلا فرضا کوروش خوب بود، اینکه اون خوب بود، هیچ نفعی به حال ما داره آیا؟ اینکه فرضا اجداد ما خیلی آدمای خفنی بودن، مارو هم خفن میکنه؟ اصلا گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟! :) الان خودمون چی هستیم؟ این مهمه.
    یا مثلا میگن اریایی ها مردمی زیبا و فلان و فلان،حالا ما الان زیباییم یا قد بلند که اینقد مغرور باشیم به آریایی بودنمون؟! غیر از اون، مگه اعراب بلند قد نیستن؟! مگه اعراب زیبا نیستن؟! اصلا چرا اینقد درگیر نژادیم؟! مگه نژاد برتری ما رو ثابت میکنه ؟
    من فکر میکنم بعضیا چون هبچ چیز دیگه ای برای افتخار‌کردن ندارن گیر میدن به این چیزا! و خب شما به چیزی که مال خودت نیست اگه افتخار کنی خیلی کار خنده داری داری میکنی :)

    (آهان ، یه چیز دیگه هم بگم داخل پرانتز درباره اینکه میگن انحطاط ایران از اعراب به بعد شروع شد. این افراد اگه برن همون تاریخ چهارم دبستان رو هم بخونن میفهمن، ضرری که حمله ی مغول به ایران زد خیلی بیشتر بود و من واقعا نمیفهمم این همه تنفر از عرب چرا؟! غیر ازینه که پیامبر عرب بوده؟)

    درباره ی افتخار کردن، فکر کنم گفتید کلی دانشمند مسلمان هستند، کلی میرزاکوچک خان و دلواری ها هستند که میشع بهشون افتخار کرد. آره اینا هستن. ولی خب مثلا نجومی که بیرونی نوشته و‌ کلی توو دنیا مورد استفاده قرار گرفته، برای من ایرانی که میخوام نجوم بخونم واقعا فرقی نمیکنه بیرونی یا گالیله مثلا؛ چون خروجی فرقی نمیکنه. چرا به نژاد خودم و سرزمین خودم مغرور باشم و افتخار کنم؟!این در صورتی اتقاق میافته که چیز دیگه ای برای افتخار کردن نداشته باشم!
    (درباره میرزا کوچک خان و رئیسعلی دلواری البته مسئله فرق میکنه)
    پاسخ:
    تحلیل تاریخ رو باید بسپاریم به دست متخصصین این حوزه و نمیشه همین طور گفت که به اون سه تا اعتماد کرد پس به هرودوت هم نمیشه اعتماد کرد، این حرف‌ها کارِ متخصصین این حوزه است که عمرشون رو توی تاریخ گذاشتند و من هر چی نوشتم از شهریار زرشناس بود نه خودم.
    حرف شما به طور کلی درسته که در بین علوم که آموزه هاش ظنیه یا یقینی، علوم انسانی از همه ضعیف تره و از بین علوم انسانی ضعیف تز از همه علم تاریخه

    این که میگیم هشت هزار سال، افتخارِ ما نیست که همون طور که خودتون گفتید مایۀ افتخار نیست که به چیزهایی افتخار کنیم که گذشتند و اصلا کارِ ما نبودند، این هشت هزار سال رو در جواب اشکال ملی گراها میگیم که به ما میگن شما نژاد براتون اهمیت نداره و دارید ریشۀ خودتون رو میزنید
    و ما بهشون میگیم چرا گیر دادید فقط به کوروش؟ در حالی که اولین چشم مصنوعی جهان توی شهر سوخته ساخته شد با اون عظمت فرهنگی که پیدا شده.
    این حرفِ شما منطقیه که چرا باید به یک نژادی که نه زبانشون با ما یکی بوده، نه ژنتیک شون آن چنان به ما شبیهه افتخار کنیم فقط به این خاطر که اون ها جایی زندگی میکردند که الآن ما زندگی میکنیم.
    نژاد پرستی فوق العاده چیز احمقانه‌ایه و شکی درش نیست.

    اما دربارۀ مکتب باید تأمل بیشتری بکنیم، آیا مکتب قابل افتخار هست یا نه؟ این که ما با مکتب مون به فرهنگ و تمدنی برسیم و حاصل اون تمدن تربیت دانشمندان باشه قابل افتخار هست یا نه که ما همچنان با همون مکتب پیش بریم و قصد رسیدم به تمدن اسلامی رو داشته باشیم.
    جالبه بدونید نیوتن، کوپرنیک و بیکن صرفا مترجمانی بودند که بعد از حمله مسیحیان به مسلمانان اسپانیا توانستند به کتاب های اسلامی دست پیدا کنند و بسیاری از علوم رو سرقت علمی کنند.

    مثلا قوانین سه گانۀ نیوتن در کتاب های فخر رازی و ابن سینا پیدا میشن و خواجه نصیر الدین طوسی بسیاری از محاسبات مثل محیط و حجم زمین رو انجام داده بود و بعد تازه گالیله و کوپرنیک آمدند و گفتند زمین گرد است!
    پس مایۀ افتخار ماست که زمانی که اروپا بزرگترین دستاوردش ساخت گاو آهن بود، مسلمانان فقط دربارۀ چشم انسان یک قفسه کتاب داشتند
  • دارالترجمه
  • ببخشید یه سوال داشتم چرا این مطالب رو علنی نمیکنن و در صدا و سیما عنوان نمیشه میشه بدونم چرا
    پاسخ:
    به خاطر حساسیت هایی که عوام جامعه دارند این مطالب رو علنی نمیکنند
    یعنی یک سری مسائل اگر گفته بشه باعث درگیری و بحث و اتلاف انرژی زیادی میشه
    اسمشو میزارند مصلحت!
    همه حرفاتون قبول
    ولی من نمیتونم قبول کنم نیوتون «صرفا» مترجم بوده. نیوتون از پایه معادلات دیفرانسیل رو ساخته ، مشتق و انتگرال رو برای بیان نظریه ش ابداع کرده. آیا اینها هم در کتب دانشمندان اسلامی هست؟
    بله، خوبه که دانشمندان زیادی مسلمان بودن، و منم اینو میدونم. ولی به نظرم درست نیست کار دانشمندان بزرگ غرب رو به صرفا ترجمه تقلیل بدیم.
    پاسخ:
    درسته مطلق نبیاد نگاه کرد، کسی که تا این حد مطالعه داشته و ترجمه کرده قاعدتا خودش هم به حدی از علم رسیده و در زمان خودش نخبه بوده
    من از مشتق و انتگرال و دیفرانسیل خبری ندارم و استادی هم ندارم که بپرسم :))
    ولی خود اروپایی‌ها هم اذعان میکنند از زمانی که به کتاب های مسلمانان در آندلس رسیدند پیشرفت در اروپا رشد صعودی پیدا کرد

    زمانی که در پاریس کنونی مردم (گلاب به روتون) جایی برای دستشویی نداشتند و وسط خیابون فضولاتشون رو خالی میکردند و نجیب زادگان اعتقاد داشتند نباید حموم برن چون پاکی باطنی دارند و یقه هاشون رو گندیدگی گرفته بود 
    ما در آندلس لوله کشی سفالی داشتیم و در اسلام با احکام غسل و وضو و شرط طهارتِ با آب و تکیه به جملۀ پیامبر که النظافة من الایمان در اوج تمدن بودیم.

    متاسفانه عقب افتادیم و فرهنگمون به دست روشنفکران و حکومت پهلوی استحاله شد و الآن با فرهنگی چند تیکه که هر قسمش از یه جایی گرفته شده طرفیم.
  • صـــا لــحـــه
  • سبک نوشتن ... ما اصلا به مرحله سبک نرسیدیم!!!
    همینکه خوب بنویسیم کافیه.
    شما هم که خوب مینویسید!
    پاسخ:
    :|
    شمام این قدر دقیق نشید
    سبک آخه:/
    سلام :)
    شب‌تون به‌خیر!

    پست رو خوندم. به نظرم بیشتر بیان دیدگاه‌های شخصی بود تا اینکه پایهٔ علمی داشته باشه. چیزی شبیه به سخنرانی‌های رائفی‌پور...

    پیشنهاد می‌کنم مقالهٔ زیر رو بخونید. مضمونی مشابه پست بالا داره، و البته دیدگاهش منصفانه‌تره (:
    https://meidaan.com/archive/7998

    ____________________

    چندتا مورد رو هم احساس می‌کنم باید توضیح بدم، دربارهٔ پاسخی که به یکی از کامنت‌ها داده بودید.

    نیوتن قرن ۱۷ میلادی زندگی می‌کرده، صدها سال بعد از بازپس‌گیری آندلس. پس، از سارقان کتاب‌های اسلامی نبوده!

    یونانی‌ها چندقرن پیش از میلاد، گرد بودنِ زمین رو ثابت کرده بودند. اراتوستن هم (قرن دوم پیش از میلاد) تونست محیط زمین رو با دقت خوبی محاسبه کنه. خیلی خیلی قبل‌تر از اینکه ابن‌سینا یا خواجه نصیر متولد بشن!

    #گوگل_متچکریم‌ D:
    پاسخ:
    سلام 
    ظهر بخیر 

    دمت گرم دیگه، شهریار زرشناس عمرش رو توی علم گذاشته و حداقل چند تا کتاب تألیف داره

    همین طوری پریدی یهو یه چی پَروندی :|

    تک تکِ این موارد منبع داره، خیلی عظیمی از دانشمندان هستند که سرقت علمی کردند و این ها فقط چند موردش بودند
    اگر عمری بود پستی با منبعِ کاملش مینویسم
    ببخشید خو حالا چرا می‌زنید؟! :(

    من که استاد زرشناس رو نمی‌شناختم. صرفاً به نظرم رسید این حرف‌ها که مثلاً انگلیسی‌ها داستان آریایی‌ها رو ساختند تا اقوام رو برعلیه تمدن اسلامی متحد کنند و... شبیه تئوری توطئه است. نیست آیا؟
    پاسخ:
    نه برادر تئوری توطئه کجا بود
    تفحص های باستان شناس ها که از مقبره کوروش استخونِ زن بیرون کشیدند
    مستند BBC و شناسایی ژنتیک ما و هندی ها و انگلیسی ها که ذره ای به هم شبیه نیست
    معماری رومی مقبره کوروش و معماری بابلی اخت جمشید و عکس هایی که نشون میده داشتند با بیل تخت جمشید رو تغییر میدادند تا تاریخ سازی بشه
    فاصلۀ بین جایی که کوروش کشته شد تا جایی که مقبره است دو ساله
    این که هم زلزله و هم خشکسالی از نظر زمین سنای قابل بررسیه و چیزی پیدا نکردیم که در ایرن وَیچه چنین مشکلی باشه
    این که مسخره است این مناطق خالی باشه راحت اومده باشند بگیرن و زندگی کنند!

    این ها دیگه مو لای درزش نمیره
    حالا میگیم تاریخ هرودوت درست نیست و علم تاریخه و نمیشه اعتنا کرد ولی این موارد روی هوا نیست
    چیزی که نوشتید حرف های شهریار زرشناس عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیه
    یکی از افرادی که در این حوزه نضریاتش رو نوشته. اگر اون مکان به عنوان مقبره کوروش شناخته میشه به این خاطره که نظر جمع زیادی از مورخین و باستان شناسان ایرانی و خارجی که روی این بنا کار کردن اینه.
    تازه هردوت به خاطر همین چیزایی که در مورد ایران نوشته توسط پادشاهان یونانی مورد بازخواست قرار گرفته که تو از ایران که رقیب ماست چرا تعریف می کنی.
    پاسخ:
    حوزه تخصص من نیست
    حوزه تخصص شما هم نیست
    اگر جوابی برای دلایلش دارید برامون بنویسید
    و این که شما دارید در مورد 3000 سال پیش حرف میزنید.ما به اتفاقات همین دیرزمون موندیم.
    توصیه میکنم در مورد هر مطلبی مطالعات و تحقیقات دیگران رو هم بخونید و اون رو صرفا به عقاید سیاسیتون ربط ندید که از هر گوشه وبلاگتون داره میزنه بیرون ...
    و اگه ایران پرست بودن رو جرم می دونید ایران دوست باشید.
    و اگه ایران دوست بودن رو هم جرم می دونید ازاده
    باشید.
    پاسخ:
    جانم فدای وطن اصلا :))
    من اصلا سیاسی نیستم
    نظر کارشناسی استاد زرشناس نقل شده
    واقعا شگفت آور است که یک نفر مدعی این همه دانش شود و شگفت آورتر آنکه خواهرشان نیز یکی از برجسته ترین پژوهشگران ایران باستان باشند. البته افاضات استاد نیاز به ده ها صفحه پاسخ از سوی چند متخصص باستان شناس، زبان شناس و تاریخ دارد اما تنها یادآوری میکنم کهن ترین متن درباره مهاجرت آریایی ها اوستا است نه غربی ها همچنین شواهد بسیار زبان شناسی، باستان شناسی و ... در این باره وجود دارد. البته آشکار است که مشکل استاد این است که «چند سال دیگر با طرفداران کوروش باید در خیابان ها درگیر شویم» یعنی ایشان دغدغه سیاسی دارند نه علمی
    پاسخ:
    نه تنها اوستا که خود زرتشت هم به اعتراف زرتشتی‌ها سند مشخصی نداره که چه سالی نوشته شده یک نفر نوشته یا چند نفر به همین دلیل کمترین اعتباری نداره.
    دکتر شهریار زرشناس از دوران کودکی روزی بالای 15 ساعت مطالعه می‌کرده تا جایی که خانواده‌ش دیگه بهش اجازه خرید کتاب نمیدن و هر روز مجبور میشدن برای رفتن به کتابخونه یک ساعت پیاده روی کنند
    من امروز از زیر رس خوندن در رفتم اومدم پستای شمارو میخونم .

    این پست خیلیی جالب بود و کیف کردم. ولی میخوام کامنت هارو بزارم بعدا بخونم.فقط خواستم بگم از این موضوعات صهیونیست و بهائیت و ... بذارید و بنویسید من خیلی دوست دارم بخونم . البته یه وقتایی کلیپ های رائفی پور رو هم میبینم ولی جدیدا خیلی اعتماد نمیکنم به یک منبع. مثلا همین رائفی پور. خیلی دربارش نمیدونم برای همین فقط شنونده هستم تا بتونم تفکیک کنم دروغ میگه یا راست. بهرحال بنویسید خوشحال میشیم :)
    پاسخ:
    من خودمم از زیر درس خوندن در رفتم اینا رو نوشتم :))

    رائفی‌پور تیم داره، موسسه مصاف داره کار میکنه، دستشم درد نکنه عزیز دله، اما منبع علمی و دقیق‌تر خواستید گوش کنید «شهریار زرشناس» البته سطح صحبت‌هاش بالاست گاهی سخته فهمش.

    کتاب شعبده شوم خاطرات یک رهایی یافته از بهائیت رو دوست داشتید بخونید.
    خیلی پست نوشتم‌ها، ولی به دلیل مشکلات ناشناخته روانی عدم نمایش زدم‌شون و بعضی‌ها رو باقی گذاشتم.
    دروغ یا راست رو نمیدونم ولی کسانی که میگن از سیبری مهاجرت کردند پس این سفید پوستای روسی کی هستن که با نژاد اسلاو شناخته میشن یعنی آریایی هستن وقتی نژاد و ریششون فرق میکنه یعنی یا اینکه آریا فقط دروغه یا اینکه قومی ایرانی بوده و نام دیگه یا ناشناسی داشته(و افسوس که تاریخ مارو غرب تعیین میکنه )
    به نظرم اولش را خوب اومدی که قصه آریایی ها و کوچ شون الکی و دروغ پردازی است،ولی از یه جاهای که خودتم میدونی شروع کردی آخوندی صحبت کردن.به نظرم آخرش را خراب کردی و نمره من به شما از بیست ۵است.رد شدی استاد
    پاسخ:
    فقط صحبت‌های استاد زرشناس رو نقل کردیم
  • ابوالفضل یوسفی
  • امیدوارم روزی برسه که این واقعیت که تاریخ جعلی آریایی تو مدرسه به خوردمون دادن علنی بشه، من هیچوقت به این کوروش و دروغ اریایی باور نداشتم که الان بخوام تعجب کنم ، چون توی مدرسه هم که بودم به معلمای بی سواد تاریخم نگا میکردم که با آب و تاب از هخامنشیان صحبت میکردن ولی خودشون ذره ای شبیه به آن چیزی که ادعا میکردن نداشتن و صرف دشمنی با عرب و ترک از این حرفا استقبال میکردن.
    وقتی زرشناس تمامی مسائل سیاسی میکنه آرش نخوایم تاریخی بدون تغییر بیاد بگه تازه تاریخ ۳۰۰۰ سال که هیچی تاریخ ۸ هزارساله اگه بعدا مردم روش اعتماد پیدا کردند میاد دوباره سیاسی میکنه میگه اشتباهه یک نگاه به سخنانش داشته باشید همه سخنانش عوض میشه وقتی سیاست مد نظرش عوض میشه کسی که تاریخ مطالعه میکنه سیاسی نیست ولی کسی که به عنوان سیاسی میاد نقد میکنه آدم درستی نیست
  • احمدرضا شاپوری
  • با سلام و عرض ادب، موافق پاسخ مرتضی هستم و مد نظرمن هم با این چند مورد است؛
    هرودت با وجود اینکه ظاهرا اسناد معتبری دارد نسبت به کوروش کبیر و فرزندانش به دروغ نوشته و سعی در تخریب شخصیت آنان نموده است. ذبیح الله منصوری با قلمی شیوا سعی در جبران این ناسپاسی داشته است...
    دیگر اینکه تمام انسان های زمین شعور انسانی دارند و قابل احترام هستند، تفسیر عملکرد پیشینیان با اطلاعات فرضی کار پسندیده ای نیست. صرف نظر از اینکه مطالب گفته شده در خصوص دانشمندان غربی و ایرانی و غیره در حد مبتدی بوده و قابل واکاوی نمیباشدچنانچه به تنها سند موثق دستورات اسلام که همان قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان است آگاهانه مراجعه کنیم درمی یابیم که گمان کردن در مورد دیگران منع شده است و شوربختانه خود این سند دست نخورده با تفسیرهای متفاوت و با ترجمه داخل پرانتز در عصر آگاهی به ایرانیان ارائه میشود!!! نتیجه اینکه با استناد به قرآن کریم وحدت و یگانگی در ذات خداوندی است و حکمش برای مردمان روی زمین به یک اندازه است و گروه هایی که بین همدیگر تفرقه افکنی میکنند کارشان جالب و پسندیده نیست.
    پاسخ:
    مطالبی که مستند BBC منتشر کردند و از لحاظ ژنتیکی اثبات کردند که هندی‌ها و انگلیسی‌ها و ایرانی‌ها هیچ ربطی به هم ندارند رو مراجعه کنید.
    همچنین چرا باید تخت جمشید معماری رومی داشته باشه نه معماری ایرانی؟ تعجب نداره چرا از بین این همه پادشاه بزرگ فقط کوروشی بزرگ میشه که به یهودی‌ها کمک زیادی کرد؟

    سلام لطفا این مطلب رو هم بخونید و نظرتون رو بگید.ممنونhttps://jscenter.ir/jewish-and-corruption/racism/7832/%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.