سکوت

مرغ سحر ناله کن

بیا من را از زندگی حذف کنیم

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴ ق.ظ

بیا من را از زندگی حذف کنیم، تصاویر‌مان در شبکه‌های اجتماعی را پاک کنیم، فعل‌هایی که تهشان َم هستند را محو کنیم و تمام میم‌هایی که ته دارایی‌هایمان اضافه کردیم را توی سطل آشغال خالی کنیم.

بیا روز تولدمان مزخرف‌ترین روز سال‌مان باشد و از رسیدنش بیزار شویم، بیا من‌ترین روز زندگی‌مان را در نظر نگیریم، بیا به لایک‌ها و فالورهایمان دیگر نگاه نکنیم، بیا به بازدید پست‌هایمان نیندیشیم، بیا فقط روی نقص‌هایمان متمرکز شویم، بیا توی بیو و صفحه درباره من ضعف‌هایمان را تحویل بدهیم.

بیا در خاطره نویسی‌هایمان حتی ما آدم بده باشیم و حق به دیگران بدهیم.

اما

همیشه دیگران را در نظر بگیریم، تصاویرشان را روی تصویر پروفایل‌مان بگذاریم، شهدای زنده امروز تصاویر شهدای نسل قبل را انتخاب کنند، بیا درباره تو صحبت کنیم، درباره تمام خوبی‌ها و‌ اخلاقیات محشرت، تو درباره بداخلاقی و بی‌احساسی من چیزی نگو، خودم از بس می‌گویم که خجالت بکشم که این طور ادامه دهم، بیا حق نداشته باشیم هرگز درباره هیچ نقصی از تو صحبت کنیم، تمام اموالم مال تو باشد، بگذار روز تولدت را خودم تبدیل به بهترین روز سالت می‌کنم، ولی تو انکار کن که روز تولدی داری، نکند بوی گند خود و من و نفس و بدن و روان و استعداد و مال و خانواده‌ و جایگاه همه جا را به گند بکشد.

تو نگو چند تا کتاب خوانده‌ای، درباره تعداد مقالاتی که نوشته‌ای رزومه نده، تصویر تعداد عضله‌های بدن و شکمت نشانم نده، تعداد رقم‌های موجودی بانکی‌ات را پنهان کن.

بیا این گونه باشیم ولی تصمیم بگیریم هر کس که خواست سوء استفاده کند، مغرورانه رفتار کند، بیا قول بدهیم محکم در دهانش بزنیم، زیر پا لهش کنیم و گریه‌اش بیندازیم. بیا منزوی‌اش کنیم و در اتاق حبسش کنیم، بیا با آدم‌های مغرور مغرورانه رفتار کنیم، بیا تواضع را برایشان کنار بگذاریم و حیثیت‌شان را به باد دهیم.

من تو را دوست دارم آن قدر زیاد و زیاد و زیاد که لازم نباشد تو حتی اندکی خودت را دوست داشته باشی، بیا این گونه باشیم تا نکند بوی گند خود و من و نفس و بدن و روان و استعداد و مال و خانواده‌ و جایگاه همه جا را به گند بکشد.

  • جواد انبارداران

نظرات (۹)

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه و سال خوبی در پیش داشته باشید :))
راستش من یک کانال تلگرامی دارم که توش پست های قشنگ و جالب وبلاگ هایی که میبینم و میخونم رو با ذکر اسم وبلاگ و نویسندش و لینک اون پست نشر میدم تا بیشتر دیده و خونده بشن. شاید این کار رونق بده به وبلاگ هامون و راحت تر نوشته های مطابق سلیقمون رو پیدا و دنبال کنیم.
میخواستم ببینم شما دوست دارید از نوشته هاتون اونجا استفاده بشه یا نه؟
این صرفاً یک پیشنهاده و من به تصمیم شما احترام میذارم.
اینم آیدی کانال اگه خواستید چک کنید @Blog_Reader
پاسخ:
سلام متشکر
لطف دارید، اشکالی نیست
خیلی هُم عالی
دوشواری نداریم 
سلااام
خبس خبس خیلی خبس
پاسخ:
سلاااام
تش تشت تشتکر
چالشی که فرمودی الساعه انجام خواهد شد
:))))))
پاسخ:
۲ چشم و شش دهان
چه کابوسی شود این جهان!
  • آقای سر به‍ راه
  • خیلی هم عالی:)
    پاسخ:
    الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه
    یا علی
    سلام
    چقدر خوب بود این پست

    کی بود می گفت عکس شهدا رو نذاریم روی پروفایلمون؟
    الان با این تبصره حل شد؟
    پاسخ:
    سلام
    قائل به نسبیت شدیم
    در شرایطی عکس شهید گذاشتن بهتره، در شرایطی نگذاریم بهتره

    در شرایط کلی عکس غیر شهید بهتره، ولی اگر به خودمون مطمئن هستیم شاید عکس شهید بهتر بتونه عمل کنه، من خودم اولین بار شهید ابراهیم هادی رو این طور دیدم که یک کاربری همیشه میومد و مطالب من رو لایک کرد و من آن چنان کیفی میکردم که ناخودآگاه به این عکس علاقه‌مند شدم :))
    یعنی گاهی باعث تبلیغش هم میشه
    تش تشت تشتکر

    این چیه دیگه /:
    XDDDDD

    بنده خدا اصفهانی گفت...
    یعنی
    خوبه خوبه خیلی خوبه...

    پاسخ:
    این مهندسی معکوسه :/
    آره فهمیدم چی میگه، ولی اصفهونیش رو نمیدونستم
    من و محمدحسین شوخی دستی داریم :))
    من متوجه دلیل علاقمندی تون به عکس شهید هادی نشدم
    چون اون شخص «لایک» می کرد خوشتون اومد یعنی؟
    پاسخ:
    آره تا مطلب می‌ذاشتم لایک می‌کرد، عکس شهید هادی هم داشت، برای همین هر وقت عکس شهید هادی رو میدیدم حس خوبی پیدا میکردم(۷ سال پیش بودا)
    برای همین میگم اگر عکس پروفایل شهید داشته باشیم و خوش اخلاق باشیم، تبلیغ عکس شهید هم هست.
    ولی اگر خراب کنیم، عکس شهید رو‌خراب کردیم 

    بله حل شد
    کلا هرچیزی که ارتباطی با دین و خدا داشته باشه تبلیغش احتیاط و مراقبت بیشتری می طلبه
    پاسخ:
    آری، این گونه است، این را باید به حضرت موسی بگوییم با این کارهاش 🤣🤣
    میگن وقتی از کوه طور برگشت و وضعیت گوساله پرستی رو دید، رفت کله هارون رو گرفت کشید، من خیلی به این جریان آدم کشتنش هم فکر می‌کنم و هنوز سواله با یک مشت چطور آدم کشته!
    سلام:9
    خب از کی شروع کنیم؟
    شروع کنیم به نذاشتن عکس خودمون رو پروفایل تعریف نکردن از خودمون. مغرورنه از کتاب هایی که خوانده ایم نگفتنمون.
    کی شروع کنیم؟1 اگه شروع کنیم دنیا بهتر نمیشه؟
    پاسخ:
    سلام
    هر چه زودتر غرور و خودنمایی رو ریشه‌کن کنیم بهتره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.